صبا باتری

Britishvolt که درحال ساخت کارخانه Gigafactory برای تولید برخی از پایدارترین سلول‌های باتری خودروهای برقی در جهان است، با Glencore برای توسعه اکوسیستم بازیافت باتری در بریتانیا وارد یک سرمایه‌گذاری مشترک شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، Britishvolt که درحال ساخت کارخانه Gigafactory برای تولید برخی از پایدارترین سلول‌های باتری خودروهای برقی در جهان است، با Glencore برای توسعه اکوسیستم بازیافت باتری در بریتانیا وارد یک سرمایه‌گذاری مشترک شده است. این اکوسیستم در یک کارخانه بازیافت جدید مستقر خواهد شد.
این کارخانه نخستین مرکز بازیافت باتری گلنکور و بریتیش‌ولت در بریتانیا با ظرفیت پردازش حداقل 10 هزار تن باتری لیتیوم-یون در سال خواهد بود که شامل ضایعات تولید باتری، باتری‌های الکترونیکی قابل حمل و بسته‌های کامل خودروهای برقی می‌شود. این مرکز تمام ضایعات با ارزش تولید باتری Britishvolt را از کارخانه Gigafactory خود در Blyth پردازش خواهد کرد.انتظار می‌رود این تاسیسات تا اواسط سال 2023 با هدف بلندمدت تامین انرژی صددرصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌بهره‌برداری برسد. این مشارکت همچنین به‌دنبال توسعه سایر فعالیت‌های بازیافت مانند پالایش انبوه مواد خام باتری است. هر دو شرکت بر این باورند که بازیافت باتری بخش مهمی از انتقال انرژی را تشکیل می‌دهد و به‌طور موثری فلزات حیاتی مورد نیاز برای انتقال انرژی را بازیابی می‌کند. هدف، کمک به‌ایجاد یک اقتصاد دایره‌ای است که مواد بازیافتی و معدنی را به‌زنجیره تامین باتری بازگرداند.
تیمون اورلوب، مدیر عملیات جهانی بریتیش‌ولت می‌گوید: «بازیافت کلید انتقال موفق انرژی است و همیشه بخش عمده‌ای از مدل کسب‌وکار Britishvolt بوده است. ما به‌دنبال شریکی عالی برای کمک به‌راه‌اندازی صنعت بازیافت باتری در بریتانیا بودیم. این جوینت‌ونچر به‌ما کمک می‌کند یک زنجیره ارزش باتری پایدار ایجاد کنیم و فناوری‌های جدید بازیافت باتری را توسعه دهیم. بریتیش‌ولت و گلنکور به‌طور کامل متعهد به‌کاهش کربن در سراسر زنجیره تامین هستند.»
این مشارکت همچنین با هدف تحقیق درمورد چگونگی آسان‌تر کردن بازیافت باتری‌ خودروهای برقی و مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن و همچنین با هدف به‌حداکثر رساندن ارزش زنجیره تامین آن‌ها و تاثیرگذاری بر قوانین، از جمله افزایش مقررات بازیافت شکل گرفته است.
به‌گفته موسسه فارادی، اگرچه مقادیر زیادی بسته باتری لیتیوم-یون از حدود سال 2028 برای بازیافت در دسترس خواهند بود، اما درحال حاضر امکانات بازیافت قابل توجهی دربریتانیا وجود ندارد. بسیاری از تولیدکنندگان بریتانیایی درحال حاضر باتری‌های مستعمل را برای بازیافت به‌مراکز اروپایی صادر می‌کنند و داده‌های صلح سبز همچنین نشان می‌دهد که حدود 12.85 میلیون تن باتری لیتیوم-یون EV بین سال‌های 2021 تا 2030 آفلاین خواهند شد. باتری‌های الکتریکی در پایان عمر به‌بخش ارزشمندی از زنجیره تامین باتری تبدیل خواهند شد و می‌توانند به‌ایجاد مشاغل با فناوری پیشرفته در بریتانیا کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =