کیا

درپژوهش موسسه جی‌دی پاور درمورد اطمینان‌پذیری خودروها درسال 2022، کیا به‌عنوان قابل‌اطمینان‌ترین برند شناخته شد و دیگر برندهای کره‌ای یعنی هیوندای و جنسیس نیز به‌ترتیب در مقام سوم و چهارم قرار گرفتند.

به گزارش «اخبار خودرو»،براساس اعلام موسسه تحقیقاتی جی‌دی پاور حالا محصولات خودروسازان کره‌ای هستند که به‌جای برندهای ژاپنی در ایالات‌متحده به‌عنوان قابل اطمینان‌ترین خودروها شناخته می‌شوند و برندهای آمریکایی، به‌ویژه برندهای جانبی جنرال‌موتورز، از سوی مصرف‌کنندگان‌ قابل اعتمادتر از برندهای قدرتمندی همچون هوندا و نیسان شناخته می‌شوند.

پژوهشی غافلگیرکننده
درپژوهش موسسه جی‌دی پاور درمورد اطمینان‌پذیری خودروها درسال 2022، کیا به‌عنوان قابل‌اطمینان‌ترین برند شناخته شد و دیگر برندهای کره‌ای یعنی هیوندای و جنسیس نیز به‌ترتیب در مقام سوم و چهارم قرار گرفتند. در این تحقیق بیوک از زیرمجموعه برندهای جنرال‌موتورز در رده دوم خودروهای قابل اطمینان قرار گرفت و درعین حال برندهای کادیلاک و شورولت نیز جزو 10 برند خودروهای قابل اطمینان بودند و GMC هم امتیازی بالاتر از متوسط بازار را به‌دست آورد. تنها تویوتا و لکسوس بودند که به‌عنوان برندهای ژاپنی توانستند درجمع 10 برند برتر قابل اطمینان موسسه جی‌دی پاور قرار بگیرند و باقی برندهای ژاپنی به‌لحاظ شکایت‌های صورت‌گرفته نتوانستند میانگین امتیاز اطمینان‌پذیری را به‌دست آورند. این پژوهش که با عنوان VDS شناخته می‌شود، نکات غافلگیرکننده دیگری نیز با خود داشت؛ از جمله این‌که حالا برندهای معمولی نسبت به‌برندهای لوکس از مشکلات کمتری برخوردارند. یکی از دلایل این اتفاق این است که برندهای گران‌قیمت‌تر از فناوری‌های بیشتری برخوردار هستند و همین یک مساله است. سیستم‌های اینفومنت به‌تنهایی یکی از اصلی‌ترین منابع مشکلاتی بودند که توسط مالکان خودروها گزارش شده بودند.
تاثیر روی برندها
برای برندهایی همچون لندروور، رم، ولوو و آلفارومئو که در پژوهش مذکور به‌ترتیب رتبه آورده‌اند، مشکلات بیشتر معمولا به‌معنی وفاداری کمتر مالک به برند است. این مساله به‌نوبه خود به این معنی است که کمتر احتمال می‌رود مالکان خودروها بار دیگر به‌سراغ این برندها بروند. دیوید آمودئو، مدیر بخش خودروهای جهانی درموسسه جی‌دی ‌پاور گفته: «بسیاری از مالکان کنونی ماشین‌های خود را برای مدت بیشتری حفظ کرده‌اند و درنتیجه اطمینان‌پذیری خودروها در بلندمدت نسبت به‌قبل به‌مساله‌ای مهم‌تر بدل شده است.» به‌گفته آمودئو، این پژوهش حاکی از آن است که فاصله میان بهترین و بدترین برند بسیار حائز اهمیت است. مالکان کیا به‌طور متوسط به‌ازای هر صد دستگاه خودرو 145 مشکل را گزارش داده‌اند. این درحالی است که دربدترین برند مورد پژوهش به‌ازای هر صد دستگاه خودرو 284 مشکل گزارش شده است. در پژوهش جی پاور درخصوص اطمینان‌پذیری برندهای خودرویی در ایالت‌متحده، میانگین صنعت 192 مشکل به‌ازای هر 100 دستگاه خودرو بود. یکی دیگر از نکات غافلگیرکننده دیگر این تحقیق نیز این بود که برندهای معمولی مانند کیا، تویوتا و شورولت نسبت به‌برندهای لوکسی همچون لکسوس، کادیلاک و مرسدس‌بنز از مشکلات کمتری برخوردار بودند (194 مشکل به‌ازای هر صد خودرو درمقایسه با 204 مشکل به‌ازای هر 100 خودرو.) این‌طور که مشهود است تنها یک دلیل مشخص برای چنین وضعیتی وجود دارد: میزان استفاده از فناوری‌های دیجیتال درخودروهای لوکس. به‌گفته آمودئو «برخی خودروسازان در جلوگیری از بروز مشکلات، عملکرد بهتری نسبت به‌سایرین دارند.» او درادامه افزوده است: «این مشکلات شامل موارد مکانیکی، ایرادهای موجود در داخل کابین یا بیرون از آن و همچنین ایرادات مربوط به‌سیستم‌های اینفومنت، سیستم‌های یاری‌رسان راننده و سایر سیستم‌های الکترونیکی درخودروهای امروزی می‌شود.»

معمای فناوری
این روزها خودروسازان با یک معمای غامض روبه‌رو هستند: از یک سو مشتریان خواهان ویژگی‌های های-تک هرچه‌بیشتر از سوی آنان هستند و از سوی دیگر فناوری‌ دیجیتال امروزی بیشتر از سیستم‌های مکانیکی متعارف مانند سیستم‌های ترمز یا موتور، درمعرض خطا قرار دارند. سیستم‌های اینفومنت یکی از اصلی‌ترین دلایل شکایت‌های مشتریان دریک سال گذشته بوده‌اند و به‌طور متوسط در هر صد خودرو 51.9 مورد از ایرادهای اعلام‌شده را تشکیل می‌دادند. از دیگر مشکلات اصلی مشتریان می‌توان به‌مشکلات آن‌ها با اپلیکشین‌های اپل کارپلی و اندروید اتو و همچنین اتصال‌پذیری بلوتوث اشاره کرد.

خیز برندهای کره‌ای
رسیدن برندهای کره‌ای به‌جایگاه قابل‌اطمینان‌ترین برندهای بازار در ایالات‌متحده چیزی است که نمی‌شد دو دهه پیش آن را پیش‌بینی کرد؛ یعنی زمانی که نام‌های کیا و هیوندا به‌معنی محصولاتی ارزان‌قیمت و نه‌چندان باکیفیت بود. این دو برند درکنار برند جانبی هیوندای یعنی جنسیس، میلیاردها دلار را صرف برطرف کردن دغدغه‌های مشتریان کرده‌اند و این مساله را می‌توان درنتیجه تحقیق اخیر جی‌دی‌پاور مشاهده کرد. اما سوال اینجاست که چه‌بر سر برندهای ژاپنی آمده است. برای سال‌ها برندهای ژاپنی در بازار آمریکا سرآمد و پیشتاز بودند و این درست است که برندهای تویوتا و لکسوس هنوز در فهرست 10 برند برتر وجود دارند، اما در میان سایر برندهای ژاپنی باقی تنها مزدا و میتسوبیشی توانستند عملکرد اندکی بهتر از سطح متوسط داشته باشند. باید منتظر بود و دید آیا خودروسازان ژاپنی خواهند توانست بار دیگر جایگاه خود را در میان مشتریان آمریکایی به‌دست آورند یا خیر.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =