فیلیپ ایمپارتو

مدت‌زمان زیادی از ادغام دو گروه خودروسازی بزرگ PSA و فیات-کرایسلر نگذشته بود که کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه خودروسازی تازه‌تاسیس استلانتیس وظیفه‌ای بسیار دشوار را برعهده یکی از مدیران قدیمی‌اش، ژان فیلیپ ایمپارتو گذاشت و آن چیزی نبود جز احیای آلفا رومئو.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدت‌زمان زیادی از ادغام دو گروه خودروسازی بزرگ PSA و فیات-کرایسلر نگذشته بود که کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه خودروسازی تازه‌تاسیس استلانتیس وظیفه‌ای بسیار دشوار را برعهده یکی از مدیران قدیمی‌اش، ژان فیلیپ ایمپارتو گذاشت و آن چیزی نبود جز احیای آلفا رومئو. ایمپارتو پیش از آن توانسته بود ظرف پنج سال برند پژو را به‌گاو شیرده گروه PSA بدل کند. درهمین مدت کوتاه که اداره آلفا رومئو به‌دست او افتاده می‌توان تاثیر مثبت حضور او را مشاهده کرد و این برند ایتالیایی از یک نام تجاری پرضرر در نیمه اول سال 2021 توانست نقش مثبتی در تراز سود و زیان استلانتیس ایفا کند. این تغییر با برداشتن تاکید برحجم فروش و متمرکز شدن روی کانال‌های فروش با سودآوری بالاتر به‌منظور بهبود حاشیه سود و هزینه معاملات صورت گرفته است. هدف آلفا رومئو این است که بتواند در هر بازاری که ممکن است به‌لحاظ قیمتی با ب‌ام‌و برابری کند. زمانی که ایپمارتو وارد آلفا رومئو شد، خط تولید این شرکت تنها شامل دو مدل می‌شد: سدان سایز متوسط جولیا و کراس‌اوور سایز متوسط استلویو. نخستین مدل جدید آلفا طی شش سال گذشته یک شاسی‌بلند جمع‌وجور به‌نام توناله است که فروش آن از ماه ژوئن (تیر) آغاز خواهد شد. این مدیر 55 ساله فرانسوی در مصاحبه جدیدی که با اتوموتیو نیوز اروپا داشته از برنامه‌ها و پیش‌بینی‌هایش برای آینده آلفا رومئو سخن گفته که در اینجا بخش اول این گفت‌وگو را مطالعه می‌کنید.

زمانی که شما پژو را در PSA هدایت می‌کردید، سنگ محک شما برای قیمت‌گذاری برند فولکس‌واگن بود. آیا استلانتیس هم از این برنامه پیروی می‌کند و اگر جوابتان مثبت است، کدام برند سنگ محک آلفا رومئو است؟
استلانتیس هم از همین الگو پیروی می‌کند و سنگ معیار ما قیمت‌گذاری ب‌ام‌و در بازارهای نواحی مختلف است. به‌نظر من قیمت‌گذاری یک ابزار فروش نیست، بلکه اهرمی است که می‌تواند جایگاه برند را بهبود ببخشد. شما نمی‌توانید یک برند لوکس و گران‌قیمت داشته باشید، اگر برای رسیدن به‌حجم فروش بالا تحت‌فشار قرار داشته باشید. بخت از این نظر با من یار بوده که رئیسی دارم که گفته: «من حتی درباره سهم بازار حرف نمی‌زنم.» ما روی کیفیت، حاشیه سود به‌ازای هر واحد فروش و قدرت قیمت‌گذاری متمرکز هستیم و می‌خواهیم بگوییم ما بودیم که آلفا رومئو را به‌سطح درستی از فناوری، الکتریکی‌سازی و کاهش آلاینده‌های کربنی رساندیم؛ درحالی ‌که به سطح قابل قبولی از سودآوری هم دست یافتیم. ما باید از اعتبار این برند و کارخانه‌های ایتالیایی که خودروهای آلفا در آن تولید می‌شود محافظت کنیم. کارخانه‌های ما در کاسینو و پومیلیانو می‌توانند خودروها را درسطح کیفی درست و قابل قبول سر هم کنند.
آیا آلفا سال گذشته توانست پول‌ساز باشد؟
ما در نیمه نخست سال نقش مثبتی در تراز سود و زیان استلانتیس داشتیم و در مورد عملکرد کلی آلفا در سال 2021 هم در اواخر ماه جاری نتایج را اعلام خواهیم کرد.

تغییرات اساسی‌ شما برای بهبود عملکرد آلفا رومئو در سال گذشته چه بود؟
ما تلاش زیادی کردیم که کانال‌های فروش آلفا را پاکسازی کنیم و درنهایت سال 2021 را با موجودی تنها یک‌هزار و 200 دستگاه خودرو در سراسر جهان به‌پایان بردیم. این به‌اندازه موجودی یک هفته فروش ماست. برنامه من این است که موجودی را هم در انبارها و هم در نمایندگی‌های فروش پایین نگه دارم. این بهترین راه برای نگه داشتن قیمت‌گذاری درسطحی سودآور است.
با عرضه مدل پلاگین-هیبرید توناله، آلفا بالاخره خودرویی را عرضه خواهد کرد که می‌تواند تنها با استفاده از نیروی برق تردد کند. با این‌که این خودرو پلاگین-هیبرید با 275 اسب‌بخار قدرت، نیرومندترین مدل آلفا رومئو خواهد بود، اما چرا این خودرو 25 اسب‌بخار ضعیف‌تر از پژو 3008 است که به‌نوعی هم‌خانواده توناله محسوب می‌شود؟ با درنظر داشتن این‌که پژو به‌اندازه آلفا سابقه تولید خودروهای اسپرت را ندارد.
مساله این است که این خودرو در همه زمینه‌ها با مدل‌های دیگر قابلیت رقابت دارد و این اطمینان را به‌شما می‌دهم که لذت راندن با توناله تا حدی است که به‌شما این اجازه را می‌دهد که آن را در زمره مدل‌های پریمیوم بدانید.

انتظار دارید استقبال از مدل پلاگین-هیبرید توناله تا چه‌اندازه باشد و فکر می‌کنید چند دستگاه از آن را می‌توانید بفروشید؟
گفتن این موضوع درحال حاضر بسیار دشوار است و ترتیب رونمایی ما این‌طور خواهد بود که در ابتدا نسخه تمام‌هیبرید 130 اسب‌بخاری عرضه می‌شود و بعد از آن مدل 160 اسب‌بخاری راهی بازار خواهد شد. بعد از آن است که مدل‌های پلاگین-هیبرید با 130 و 275 اسب‌بخار راهی بازار خواهند شد که قرار است این ماجرا در اکتبر اتفاق بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

آخرین اخبار