خودروهای برقی

شرکت فولکس‌واگن تولید خودروهای برقی را طی این هفته در میان مشکلات تامین قطعات مربوط به‌اوکراین متوقف می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت فولکس‌واگن تولید خودروهای برقی را طی این هفته در میان مشکلات تامین قطعات مربوط به‌اوکراین متوقف می‌کند. با گسترش جنگ در اوکراین، تحویل دسته کابل برق و سایر قطعات ساخت این کشور متوقف شده است؛ بنابراین خودروهای برقی فولکس‌واگن، آئودی و کوپرا نمی‌توانند تولید شوند. براساس گزارش‌های منتشرشده همان‌طور که کمبود نیمه‌هادی‌ها دردسر بزرگی برای خودروسازان ایجاد کرده، بحران اوکراین نیز اکنون فشار مضاعفی به‌روند تولید خودرو وارد می‌کند.
فولکس‌واگن اعلام کرده پس از حمله روسیه به‌اوکراین که بر روند تحویل قطعات تاثیر گذاشته است، این هفته تولید در دو کارخانه خودروهای الکتریکی در آلمان متوقف خواهد شد. این خودروساز اعلام کرد تولید خودروهای کامپکت برقی فولکس‌واگن، آئودی و کوپرا که روی پلت‌فرم MEB گروه فولکس‌واگن ساخته شده‌اند، تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت. سخنگوی فولکس‌واگن به «Automotive News Europe » گفت که این شرکت تولید خود را در کارخانه Zwickau تا جمعه و در کارخانه خود در درسدن از چهارشنبه تا جمعه متوقف خواهد کرد.
شبکه جهانی تامین‌کنندگان گروه فولکس‌واگن که شامل بیش از 40 هزار تامین‌کننده است، برخی تامین‌کنندگان در غرب اوکراین را نیز شامل می‌شود. با توجه به‌وضعیت فعلی در این منطقه، ممکن است اختلالاتی در زنجیره تامین ایجاد شود.
سایت Zwickau بزرگ‌ترین کارخانه خودروهای برقی فولکس‌واگن درجهان فولکس‌واگن ID.3، ID.4 و ID.5، آئودی Q4 e-tron و Q4 e-tron Sportback و Cupra Born را تولید می‌کند. تولید روزانه خودروهای برقی در Zwickau حدود یک‌هزار و 200 دستگاه خودرو است.. ID.3 نیز در درسدن ساخته شده است؛ اگرچه ظرفیت بسیار کمتری دارد. درهمین حال، اشکودا هنوز توقف تولید Enyaq iV و Enyaq Coupe iV مبتنی بر MEB را اعلام نکرده است که هر دو در کارخانه اصلی خود در ملادا بولسلاوای چک ساخته می‌شوند. مدیرعامل گروه فولکس‌واگن، هربرت دیس گفت این خودروساز برای ارزیابی پیامدهای احتمالی رویدادهای اوکراین برای این شرکت کارگروهی را تعریف کرده که به‌عنوان مثال روی روابط برای عرضه کار می‌کند.
همچنین علاوه‌بر قطعات ساخت اوکراین، گروه فولکس‌واگن قطعاتی را از روسیه تامین می‌کند و با تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه روسیه، فولکس‌واگن قادر به‌صادرات خودروها یا قطعات ساخته‌شده در آنجا نیست.
این شرکت درحال حاضر تاثیر کمبود نیمه‌هادی‌ها را بر تولید خود، به‌ویژه در کارخانه اصلی‌اش در ولفسبورگ به‌خوبی احساس می‌کند و درسال 2021 تولید از دست رفته درسایتی که خانه فولکس‌واگن گلف است، به 330 هزار دستگاه خودرو رسید که ‌کمترین رقم از سال 1958 تاکنون است. اروپای مرکزی و شرقی بازار فروش مهمی برای گروه فولکس‌واگن به‌شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =