پژو ۲۰۰۸

اگر به‌فکر خرید پژو 2008 به‌عنوان یک کراس‌اوور کوچک شهری هستید، باید در نظر داشته باشید که هر چند این خودرو نام پژو را با خود یدک می‌کشد، اما با توجه به‌قیمت این خودرو در بازار باید گفت چندان هم بی‌عیب و ایراد نیست و می‌توان آن را در برخی موارد محکوم کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،معایب پژو 2008 موضوعی است که «دنیای‌خودرو» به‌سراغ آن رفته‌ تا بیش‌تر با چالش‌های این شیر فرانسوی در بازار ایران آشنا شویم. اگر به‌فکر خرید پژو 2008 به‌عنوان یک کراس‌اوور کوچک شهری هستید، باید در نظر داشته باشید که هر چند این خودرو نام پژو را با خود یدک می‌کشد، اما با توجه به‌قیمت این خودرو در بازار باید گفت چندان هم بی‌عیب و ایراد نیست و می‌توان آن را در برخی موارد محکوم کرد.

معرفی پژو 2008
قبل از پرداختن به‌معایب پژو 2008 بهتر است با این خودرو آشنایی مختصری داشته باشیم. پژو 2008 نخستین‌بار در سال 2013 متولد و به‌بازار جهانی عرضه شد و این خودرو در بازار کشور ما حدود چهار سال بعد و در سال 1396 رویت شد و شرکت ایران‌خودرو پس از کش‌وقوس‌های فراوان، نسخه فیس‌لیفت نسل اول پژو 2008 را روی خط مونتاژ خود آورد. پژو 2008 با استقبال مناسبی از سوی خریداران ایرانی مواجه شد؛ اما خروج آمریکا از برجام و آغاز مجدد تحریم‌ها فرصت نداد همکاری پژو و ایران‌خودرو دوام چندانی داشته باشد و پژو 2008 در اوایل سال 1399 به‌ناچار با بازار ایران خداحافظی کرد. پژو 2008 موجود در بازار ایران، نیروی خود را از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو با حداکثر قدرت 163 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 240 نیوتون‌متر می‌گیرد که این پیشرانه با اتصال به‌یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک نیروی خود را به‌محور جلو این کراس‌اوور ساب‌کامپکت فرانسوی منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفر تا صد رسمی پژو 2008 با این مجموعه فنی نیز به‌ترتیب برابر با 6.7 لیتر در صدکیلومتر و 8.2 ثانیه است.
در ادامه به‌بررسی نقاط ضعف و معایب پژو 2008 خواهیم پرداخت و چهار دلیل برای این‌که پژو 2008 نخریم را بررسی می‌کنیم.

کمبود امکانات رفاهی
بدون شک اگر درخصوص معایب پژو 2008 از عموم علاقه‌مندان یا حتی مالکان این خودرو سوال کنید، کمبود امکانات رفاهی یکی از متداول‌ترین پاسخ‌هایی است که خواهید شنید. با وجود این‌که پژو 2008 امکانات قابل‌قبولی مثل تهویه‌مطبوع اتوماتیک دوکاناله، کول‌باکس، سنسور نور، سنسور باران، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی، کروزکنترل، دوربین دید عقب و... را به‌همراه دارد، اما با در نظر گرفتن قیمت پژو 2008 و نگاهی به‌رقبای هم‌کلاس آن، عدم‌تجهیز آن به‌امکاناتی همچون کی‌لس استارتر، سانروف، روکش چرمی‌ صندلی‌ها، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، دوربین 360 درجه و ... کمی توی ذوق می‌زند.

سواری نسبتا خشک
پژو 2008 جزو کراس‌اوورهای اسپرت بازار کشور ما محسوب می‌شود و نسبت به‌قیمت خود عملکرد فنی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد؛ اما به‌نظر می‌رسد مهندسان پژو کمی در اسپرت‌گرایی این خودرو اغراق کرده‌اند. چراکه سیستم تعلیق این خودرو دربرخورد با ناهمواری‌های سطح جاده مقداری خشک عمل می‌کند و این موضوع در سفرهای طولانی ممکن است کمی آزاردهنده باشد. مطمئنا این مورد برای یک کوپه اسپرت یک حُسن محسوب می‌شود؛ اما یادمان باشد که پژو 2008 یک کراس‌اوور است و بیشتر از جوانان، خانواده‌ها از آن استفاده می‌کنند. از این‌رو، این میزان از خشکی سیستم تعلیق پژو 2008 پذیرفتنی نیست و در بسیاری از مواقع موجب ناراحتی سرنشینان خواهد شد.

قطعات یدکی گران‌قیمت
پژو 2008 خودرو ارزان‌قیمتی نیست و نباید توقع داشته باشیم که قیمت قطعات یدکی آن در حد پژوهای قدیمی تولید ایران‌خودرو باشد. اما با همه این اوصاف بازهم بهای برخی قطعات یدکی پژو 2008 به‌هیچ‌عنوان منطقی نیست و گاهی به‌قیمت قطعات برخی خودروهای لوکس چندمیلیاردتومانی تنه می‌زند! بنابراین اگر مالک پژو 2008 هستید سعی کنید با احتیاط برانید و خدایی نکرده تصادف نکنید؛ چرا که یک تصادف نه‌چندان شدید می‌تواند به‌راحتی چندده میلیون‌تومان از موجودی حساب بانکی شما کم کند.

توقف عرضه و آینده مبهم در بازار
آخرین مورد در فهرست معایب پژو 2008 که می‌تواند از دیدگاه برخی افراد، مهم‌ترین نقطه‌ضعف این خودرو باشد، توقف عرضه آن در بازار است.
درواقع هرچقدر هم که یک خودرو برند معتبری داشته باشد و فروش خوبی را تجربه کند، با توقف عرضه (به‌خصوص اگر مثل پژو 2008 به‌صورت ناگهانی باشد) خواه‌ناخواه وضعیت خدمات پس از فروش و بازار دست‌دوم آن تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.
پژو 2008 هم امروز چنین وضعیتی در بازار کشور ما دارد و برخی خریداران بالقوه آن به‌دلیل همین مسائل قید خرید این اروپایی خوش‌نام را می‌زنند و به‌سراغ رقبای هم‌قیمت چینی می‌روند.

جمع‌بندی
در بخش پایانی بررسی معایب پژو 2008 لازم است بگوییم که پرداختن به‌معایب این خودرو به‌معنی توصیه به‌نخریدن آن نیست و تنها سعی داریم خودرو را از جنبه‌های مختلف مثبت یا منفی بررسی کنیم تا خریداران احتمالی با دیدی باز، بهترین گزینه ممکن را با توجه به‌سلیقه و معیارهای خود انتخاب کنند؛ درغیر این صورت پژو 2008 از مزایایی همچون عملکرد فنی خوب، ایمنی بالا، استهلاک پایین و ظاهر متناسب بهره می‌برد. بنابراین اگر خواهان یک کراس‌اوور جمع‌وجور هستید که علاوه‌بر استفاده‌ خانوادگی بتواند تا حدودی پاسخگوی هیجانات جوانی شما نیز باشد، این مدل می‌تواند گزینه خوبی برای این منظور باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =