با توجه به‌آن‌چه شما بیان کردید به‌احتمال زیاد مشکل از واشر قالپاق سوپاپ است و اگر در زمان تعمیر پیشرانه پیچ‌های واشرقالپاق سوپاپ بیش از گشتاور مجاز سفت شوند، سبب معیوب شدن آن شده که روغن‌ریزی را در پی خواهد داشت. 

خودرو پژو 207 مدل 95 دارم و حدود دو ماه قبل خودرویم نیاز به‌تعمیر اساسی داشت و موتور به‌صورت کامل تعمیر شد. اما اکنون پس از گذشت دو ماه، در بخش بالایی پیشرانه یعنی زیر کاور مشکی‌رنگ موتور، روغن دیده می‌شود. آیا موتور خودرویم معیوب شده است؟

به گزارش «اخبار خودرو»،با توجه به‌آن‌چه شما بیان کردید به‌احتمال زیاد مشکل از واشر قالپاق سوپاپ است و اگر در زمان تعمیر پیشرانه پیچ‌های واشرقالپاق سوپاپ بیش از گشتاور مجاز سفت شوند، سبب معیوب شدن آن شده که روغن‌ریزی را در پی خواهد داشت.
گاهی نیز این حالت ممکن است به‌دلیل کیفیت پایین واشر یا عدم‌مونتاژ صحیح در زمان تعمیر رخ دهد. از آنجا که روغن‌ریزی در قسمت فوقانی موتور به‌دلیل نزدیک بودن به‌کاتالیست می‌تواند منجربه‌آتش‌سوزی شود، حتما نسبت به‌تعمیر آن اقدام کنید و برای تعمیر و رفع عیب پیشنهاد می‌شود به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید. همچنین درنظر داشته باشید که موتور TU5 (پیشرانه خودروهای پژو 206، 207، رانا، پژو 405 SLX و پارس LX) از نظر آب‌بندی روغن‌موتور در بخش فوقانی ضعف دارند. به‌عبارت دیگر واشر قالپاق سوپاپ در این نوع موتور به‌دلیل ضعف طراحی پس از کارکرد مشخصی، دیگر توانایی آب‌بندی ندارد. بنابراین در این حالت باید واشر قالپاق سوپاپ تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =