درام

«درام» دستگاهی است که شکل اولیه لاستیک و تایر را در مجموعه‌های تولیدی طراحی و محصول را آماده می‌کند. وقتی پای تولید تایر برای خودروهای مدرن آن‌هم با تکنولوژی روز به‌میان می آید، کار دشوار و پیچیده می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،«درام» دستگاهی است که شکل اولیه لاستیک و تایر را در مجموعه‌های تولیدی طراحی و محصول را آماده می‌کند. وقتی پای تولید تایر برای خودروهای مدرن آن‌هم با تکنولوژی روز به‌میان می آید، کار دشوار و پیچیده می‌شود. زیرا باید کالایی تولید کرد که مصرف‌کننده، نمونه‌های خارجی را ارجح نداند و خریداران به مشتری‌های واقعی تبدیل شوند.
تایر برای محافظت از چرخ و عملکرد بهتر خودرو هنگامی‌که چرخ‌ها با زمین در تماس هستند، تولید می‌شوند. به‌همین‌دلیل تایرها آج‌ دارند تا کشش بیشتری در سطح تایر به ایجاد شود. همچنین این آج‌ها از ساییدگی و خرابی زودهنگام تایر جلوگیری می‌کنند. ایجاد آج پس از فرآیند فرم‌دهی صورت می‌گیرد.
بالانس و ایمنی تایر براساس همین فرآیند در درام تایرسازی امکان‌پذیر است. دستگاهی که در شرکت «نوین فن‌آوران ندا» ساخته شده، نسبت به نمونه‌های مشابه دیگر از سرعت فرم‌دهی بالاتری برخوردار است.
اندازه‌گیری، لایه‌برداری و تمام فرآیندهای پیش‌از تولید نهایی توسط سیستم انجام می‌شود و اپراتور در این زمینه نقشی ندارد. این موضوع سبب می‌شود تولید با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود.
قیمت نمونه اروپایی درام تایرسازی حدود 750 هزار یورو و نمونه چینی حدود 380هزار دلار است اما درام تایرسازی ساخت ایران فقط180هزاردلار قیمت دارد بنابراین از نظر اقتصادی کاملا به‌صرفه است. استفاده از هر دستگاه درام تایرسازی می‌تواند صرفه‌جویی ارزی قابل‌توجهی داشته باشد، این رقم برای هر دستگاه می‌تواند تا 200 هزار دلار هم درنظر گرفته شود. اتفاقی که با در نظر گرفتن خدمات پس از فروش و پشتیبانی محصول شاید بیشتر به چشم بیاید. مدیر این مجموعه دانش‌بنیان با اشاره به این که چشم‌انداز شرکت «نوین ‌فن‌آوران ندا» صادرات به سایر کشورهاست، گفت: «صادرات می‌تواند گره‌گشای مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان باشد. بنابراین اگر در این خصوص تسهیلاتی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرد، این مجموعه‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کنند.» با ساخت این دستگاه به‌صورت مستقیم 10فرصت شغلی و در 8 کارگاه دیگر نیز فرصت‌های شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =