کامیون‌های ایران خودرو دیزل

زمان برای رسیدگی به بحث نوسازی کافی نبود و این موضوع به جلسه دیگری موکول شد.» احمد کریمی در این خصوص اعلام کرد: «قرار است به‌زودی اقداماتی تازه‌ای در زمینه بیمه و مشکلات سوخت این صنعت انجام شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدای سال جاری کار فعالان صنعت حمل‌ونقل با پیگیری خواسته‌های به‌حق آنان آغاز شد که مهم‌ترین آن‌ها بحث یارانه 50درصدی حق بیمه رانندگان جدیدالورودی بود که از سال 97 پا به این صنعت گذاشتند. در جلسه ستاد پایش که هفته گذشته برگزار شد، موضوعاتی مانند سوخت، لاستیک و بحث بیمه رانندگان تازه وارد مطرح شد، اما آن طور که دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو» اظهار کرد: «زمان برای رسیدگی به بحث نوسازی کافی نبود و این موضوع به جلسه دیگری موکول شد.» احمد کریمی در این خصوص اعلام کرد: «قرار است به‌زودی اقداماتی تازه‌ای در زمینه بیمه و مشکلات سوخت این صنعت انجام شود.»
رانندگان جدیدالورود جایگزین بازنشستگان و درگذشتگان می‌شوند
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور در مورد جزئیات جلسه ستاد پایش گفت: «یکی از موضوعات مطرح‌شده از سال 97 تا کنون، عدم‌پرداخت حق بیمه رانندگان جدیدالورود بود. قرار بود بودجه این موضوع در پایان همان سال تامین شود اما این اتفاق نیفتاد.» احمد کریمی اظهار کرد: «پیشنهاد شده بود رانندگانی که از سال 97 تا 99 به هر دلیلی از این شغل خارج شده یا بازنشسته شده یا فوت کرده‌اند و کارکرد ندارند، از فهرست خارج شوند و رانندگان جدیدالورود را به این فهرست وارد کنند.» وی افزود: «به‌رغم قولی که به این افراد داده شده، این طرح در آن زمان با مخالفت هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی و ستاد هدف‌مندی یارانه‌ها مواجه شد.» وی اضافه کرد: «اوایل اسفندماه سال گذشته سازمان تامین اجتماعی نامه‌ای را با هماهنگی اداره کل راهداری و صنف مربوطه به ادارات کل ارسال کرد که بر اساس آن قرار شد؛ هر فردی که راننده‌بودن او ازسوی صنف منتفی اعلام شد، از این فهرست حذف و راننده جدیدالورودی به‌جای او وارد فهرست شود.»
کارشکنی تامین اجتماعی در مسیر تخصیص بیمه رانندگان تازه‌وارد
کریمی درخصوص مسئولیت این اقدام بیان کرد: «این اقدام برای ما ایجاد دردسر می‌کند.» وی عنوان کرد: «زمانی‌که تعریف راننده مطابق ضوابط تعیین‌شده به میزان کارکرد و تعداد بارنامه مشخص می‌شود، مجبوریم افراد دارای این مشخصات را به‌عنوان راننده بپذیریم و کاری از ما ساخته نیست.» وی افزود: «در این جلسه پایش، قرار شد کارگروهی تشکیل شده و نتیجه جلسات با نماینده تامین اجتماعی و نماینده سازمان راهداری و نماینده صنف هماهنگ شود و پیشنهاد ما مورد بررسی قرار گیرد و احتمالا به تصویب و اجرا برسد. اما متاسفانه سازمان تامین‌اجتماعی در این مسیر کارشکنی بسیاری انجام می‌دهد.»

تخصیص سوخت به شرط کارکرد
وی همچنین به موضوع سوخت به‌عنوان یکی دیگر از موارد مطرح‌شده در جلسه پایش اشاره و عنوان کرد: «تمام سیاست‌گزاری‌های مربوط به سوخت در اختیار شرکت پخش نیست، بلکه یک شورا و یک کمیته‌ وجود دارد که از ستاد هدف‌مندی یارانه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد تنظیم بازار و... تشکیل شده و باید با هماهنگی تمام این افراد و سازمان‌ها تصمیم نهایی گرفته شود.» کریمی افزود: «در این جلسه چند موضوع درخصوص سوخت مطرح شد. نخست آن‌که چرا اول رانندگان باید کارکرد ارائه دهند و بعد سوخت موردنیاز آن‌ها تامین شود.» وی ادامه داد: «اگر کارکرد این ماه در مقایسه با ماه قبل بیشتر باشد، باید برای کارکرد مازاد، سوخت آزاد خریداری کنند. این درحالی است که باید 1000لیتر سوخت در اختیار راننده قرار دهند و بعد از این که کارکرد به این رقم رسید، سهمیه بعدی را واریز کنند. قرار شد این موضوع در شورا هم مطرح شود.»

75کیلومتر؛ حداقل مسافت برای صدور بارنامه باشد
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور همچنین اعلام کرد: «موضوع دیگری که درخصوص سوخت در این جلسه بررسی شد، مربوط به کامیون‌هایی بود که مسافت‌های کوتاه طی می‌کنند.» وی اظهار کرد: «این کامیون‌ها مسافتی را که تا محل بارگیری طی می‌کنند یا معادل مسافتی است که بارنامه می‌گیرند یا بیشتر است. بنابراین با مشکل کمبود سوخت مواجه می‌شوند.» وی افزود: «در این‌خصوص پیشنهاد دادیم؛ حداقل صدور بارنامه با 75 کیلومتر باشد که احتمالا در جلسه بعدی پذیرفته خواهد شد.» وی همچنین گفت: «نبود سوخت در برخی جایگاه‌ها موضوع دیگری بود که در این جلسه بررسی شد. این اتفاق در پایان سال 1400 شدت گرفت، اما درحال‌حاضر سوخت به جایگاه‌ها رسیده و در 20روز اخیر گزارشی مبنی بر کمبود سوخت در جایگاه‌ها نداشته‌ایم و تلاش شده است سوخت به جایگاه‌ها برسد.» کریمی بیان کرد: «برخی جایگاه‌ها هم از عرضه سوخت آزاد (600 تومانی) به رانندگانی که با کمبود سوخت مواجه شده‌اند یا کارت سوخت همراه ندارند، خودداری می‌کردند. در این خصوص نیز قرار شد گزارش تخلفات به شرکت پخش اعلام شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =