کد خبر: 240233
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

تعریف جامع درباره تعمیر کاتالیزور

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور کاتالیست وان چون در نگهداری و تعمیر کاتالیزور اشتباهات زیادی را دید تصمیم گرفت مقاله‌ای را با موضوع مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور تقدیم شما عزیزان کند.

ممکن است با دیدن این موضوع سوال برایتان پیش حالا چرا مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور یعنی برای تعمیر کاتالیزور به تعمیر کار ساده نمیشه مراجعه کرد؟ در ادامه با توضیحاتی که در خدمت شما عزیزان قرار می‌دهیم متوجه خواهید شد که برای تعمیر کاتالیزور بهنر است حتما به متخصص این کار مراجعه نمائید.پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این موضوع در اختیارتان قرار دهیم.

تعمیر کاتالیزور کار ساده‌ای نیست و نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد، نحوه قرارگیری این قطعه در خودروها باعث شده تا به راحتی دیده نشود و برای تشخیص ایراد و تعمیر کاتالیزور باید از دستگاه‌های به خصوصی استفاده شود.

همچنین به دلیل اینکه این قطعه بسیار خساس بوده و با اشتباه کوچکی در تعمیر کاتالیزور ممکن است ایراد را بدتر کنید به حدی که دیگر این قطعه قابل تعمیر نباشد و شما مجبور به تعویض آن شوید،

باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت بالای خرید کاتالیزور این روز ها باعث شده تا بعضی افراد توان خرید آن را نداشته باشند یا به خاطر کمی ارزان‌تر شدن قیمت کاتالیزور دست به خرید جنس بد این قطعه می‌زنند و این باعث می‌شود تا ارور کاتالیزور خیلی زودتر از تایمش رخ دهد و دوباره مجبور به تعمیر و یا تعویض کاتالیزور خود می‌شوند.

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور کاتالیست وان توصیه می‌کند که هرگز به صورت خودسرانه اقدام به حذف و یا تعمیر کاتالیزور خودروی خود نکنید، حتما تعمیر کاتالیزور و یا تعویض آن را به دست کارشناسان بسپارید.

چرا خودروی شما به مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور نیاز پیدا می‌کند؟

چرا خودروی شما به تعمیر کاتالیزور نیاز پیدا می‌کند؟

دلایلی که باعث خرابی کاتالیزور خودرو می‌شود را باید بدانید تا بتوانید از این قطعه ارزسمند را در خودروی خود بهتر نگهداری نمائید دلایلی که باعث خرابی کاتالیزور می‌شوند مانند:

  • گرم شدن بیش از حد موتور
  • ضزبه شدید و صدمات فیزیکی
  • معیوب بودن سیستم جرقه خودرو
  • مکمل‌های انژکتور شور و مکمل تقلبی
  • استفاده از کاتالیزور با جنس نامناسب و نامرغوب
  • استفاده از سوخت ناخالص و نامناسب
  • آلودگی بیش از حد هوا

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور و اهمیت تعمیر کاتالیزور در آن

برای درک بهتر اهمیت تعمیر کاتالیزور کمی باید درباره نحوه عملکرد آن بدانید، کاتالیزورها قطعاتی هستند که در مسیر سیستم اگزوز قرار می‌گیرند و توانایی این را دارد که تا 90 درصد گازهای سمی خارج شده از پیشرانه اتومبیل‌ها را به گازهای غیر سمی تبدیل کند.

تاکنون در بیش از 180 کشور جهان استفاده از کاتالیزور یک امر اجباری است؛ به همین‌خاطر تمام خودروسازان بزرگ جهان از این وسیله در سیستم اگزوز محصولاتشان استفاده می‌کنند. ایران نیز در سال 1381 قانون استفاده از کاتالیزور را برای تمامی خودروهای داخلی و وارداتی تصویب کرد. امروزه در صنعت خودروسازی از کاتالیزورهای متفاوتی استفاده می‌کنند؛ این تفاوت‌ها معمولا به دلیل سوخت مصرفی وسایل نقلیه می‌باشد.

مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور و تعمیر مغزی کاتالیزور

در کاتالیزورهای مختلف، عملیات متفاوتی برای اینکه جلوی آلودگی گرفته شود انجام می‌پذیرد؛ اما عمومی‌ترین آن‌ها تبدیل هیدروکربن‌های نسوخته به آب و دی‌اکسید کربن است.

واکنش‌ها در تمام مبدل‌های کاتالیست انجام می‌پذیرد، همچنین در تمامی کاتالیک کانورتورها، اکسیت ازت که ماده‌ای سمی است به گاز ازت که یک گاز بی‌خطر به حساب می‌رود، تبدیل می‌شوند.

بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو معتقدند که اگر امروز ما در شهرهای بزرگ می‌توانیم نفس بکشیم و زندگی کنیم، به لطف اختراع کاتالیزورها است.

اما متاسفانه کاتالیزورها قطعات آسیب‌پذیری هستند و در صورتی که موتور خودرو دچار مشکل شود و نتواند پروسه احتراق را به صورت کامل به انجام برساند، ممکن است کاتالیزور سیستم اگزوز به دلیل ورود ناگهانی و بیش از حد گازهای سمی، دچار آسیب شود. همچنین ضربات و فشارهای ناشی از برخورد اجسام نیز می‌تواند به ساختار این قطعات آسیب وارد کند که خوشبختانه کمپانی های بزرگ با بهره‌گیری از ساختارهای جدید در فیلتر کاتالیزور اتومبیل‌های جدید خود، این مسئله را حل کرده اند.

علائمی که نشان می‌دهد خودروی شما به مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور نیاز دارد

علائمی که نشان می‌دهد خودروی شما به مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور نیاز دارد کاملا توسط راننده خودرو قابل درک است و با دانستن این علائم می‌توانید با مراجعه به مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور به راحتی مشکل را برطرف نمائید.

  1. روشن‌شدن چراغ چک موتور: البته روشن شدن چراغ چک فقط به دلیل خرابی کاتالیزور نیست و دلایل دیگری نیز باعث روشن شدن چراغ چک خودور می‌شود پس باید توسط تعمیرکار چک شود که دلیل آن چیست
  2. افت شتاب خودرو: افرادی هستند که به اشتباه فکر می‌کنند کاتالیزورها هستند که یاعث افت سرعت و شتاب خودرو می‌شوند و اقدام به حذف کاتالیزور خودروی خود می‌کنند البته جالب است که بدانید خودوری آن‌ها بعد از مدت کوتاهی دچار افت شتاب شدید می‌شود و این رانندگان مجبور خواهند شد تا با هزینه بیشتر دوباره اقدام به نصب این قطعه نمائید.
  3. شنیدن صداهای غیرطبیعی از زیر ماشین: اگر در دور موتور بالا یا هنگام استارت زدن صدای ضربه به گوشتان رسید، ممکن است کاتالیزور خودروی شما دچار ایراد شده باشد. این صداها اغلب زمانی تولید می‌شود که سلول‌های سرامیکی تجزیه می‌شوند و ذرات آنها تحت‌تأثیر جریان گاز و نیروهای گریز از مرکز به دیواره کاتالیزور برخورد می‌کنند و این صدا آن‌قدری بلند هست که آن را بشنوید.
  4. اشکال در خروج گازهایی که از صداخفه‌کن اگزوز می‌آیند: برای تست این موضوع می‌توانید کف دستتان را در مقابل لوله اگزوز ماشینی که کاتالیزور آن سالم است قرار دهید، حس خواهید کرد که جریان گاز خروجی حالت لرزشی یا نوسانی دارد، دلیلش این است که دریچه‌های خروجی به نوبت کار می‌کنند. اگر حس می‌کنید که جریان خروجی این گازها ضعیف است یا حالت موجی ندارد، سلول‌های کاتالیزور خودروی شما از بین رفته‌اند.

چرا کاتالیست وان بهترین مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور است؟

کاتالیست وان و تعمیر کاتالیزور

کاتالیست وان نامی است که با تعمیر کاتالیزور گره خورده این گروه تخصصی سال‌هاست که در حوزه تعویض و تعمیر کاتالیزور فعالیت دارند و سوابق درخشان این گروه نشان‌دهنده رضایت‌مندی مشتریان است.

کلام آخر: با سپردن تعمیر کاتالیزور به این گروه تخصصی می‌توانید بهترین خدمات را با ارزان‌ترین قیمت دریافت نمائید.برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا مقایسه قیمت‌ها با کارشناسان ما در کاتالیست وان در ارتباط باشید و یا با شماره2های 09128385256-02177888760 تماس حاصل نمائید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =