چری تیگو 7

یکی از باکیفیت‌ترین محصولات چینی در بازار ایران که در کلاس اس‌یووی کراس‌اوورها قرار می‌گیرد، چری تیگو 7 است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار کراس‌اوورها این روزها درسطح جهانی و داخل کشورمان بسیار پرطرفدار شده است. یکی از کلاس‌هایی که این روزها در بازار کشورمان بسیار متنوع است، اس‌یووی کراس‌اوور است. اگرچه برندهای بسیاری از اروپایی، کره‌ای و ژاپنی در بازار جایگاه ویژه‌ای دارند، اما چینی‌ها نیز توانسته‌اند برای خود جایگاهی را به‌دست آورند. یکی از باکیفیت‌ترین محصولات چینی در بازار ایران که در کلاس اس‌یووی کراس‌اوورها قرار می‌گیرد، چری تیگو 7 است.
نسل اول این خودرو که در سگمنت C و کلاس کامپکت‌ها قرار می‌گیرد، از سال 2016 تا سال 2019 روی خط‌تولید کمپانی چری قرار داشت. نسل اول چری تیگو 7 سال 1396 به‌بازار کشورمان آمد و این اس‌یووی کراس‌اوور کامپکت که با زبان جدید طراحی چری همراه بود، استایلی به‌مراتب اسپرت و جوان‌پسندتر از رقبای هموطن خود دارد. از نظر طراحی خط برجسته افقی شانه با سطوح تخت و فرم انحنای سقف و رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، کاراکتر اسپرتی به‌این اس‌یووی کراس‌اوور کامپکت می‌بخشد.
درنمای جلو چری تیگو 7 چراغ‌هایی مشابه U و جلوپنجره باریک شش‌ضلعی با خط کروم افقی که لوگوی چری در میان جلوپنجره آن قرار گرفته و خطوط تیز روی کاپوت، چهره کاملا اسپرت و تهاجمی دارد. در نمای عقب به‌مراتب شاهد طراحی زیباتری هستیم. زیرا چراغ‌های کشیده با فرم LED مربع‌شکل سه‌گانه (که مشابه کوپه اسپرت فورد یعنی موستانگ است) با خط تیز روی درِ صندوق و فرم انحنای روی در، زیبا و جذاب است.
در زمان ورود به‌کابین چری تیگو 7، شاهد طراحی لوکس و نسبتا اسپرت هستیم. هرچند که قرارگیری صفحه‌نمایش 9 اینچی برای کنسول میانی و یک صفحه 4.3 اینچی در مجموعه پشت آمپر مقابل راننده فضای داخلی را مدرن جلوه می‌دهد. قرارگیری صفحه‌نمایش 9 اینچی لمسی در کنسول میانی سبب شده است فضای کاملا خلوتی نیز ایجاد شود. بر این اساس تنها شاهد دکمه‌های روتاری سیستم تهویه‌مطبوع و دکمه‌های فلاشر و سیستم توزیع پایداری الکترونیکی هستیم.
همچنین غربیلک‌فرمان با حالت V کروم و دسته‌دنده اسپرت رانندگی با چری تیگو 7 را جذاب کرده و درعین حال استفاده از چرم دو رنگ قهوه‌ای و مشکی یا نارنجی و مشکی با دوخت سفید اسپرت و سقف پانورامیک فضای داخلی را دلنشین جلوه می‌‎دهد. طراحی دریچه‌های افقی برای طرفین و دریچه‌های عمودی برای بخش میانی داشبورد و طراحی دکمه استارت در کنار دسته‌دنده و نوع جدید کلاستر نیز به‌جذابیت داشبورد تیگو 7 می‌افزاید. از مهم‌ترین امکانات چری تیگو 7 می‌توان به شش ایربگ، سیستم ABS، EBD و کنترل کشش، سیستم ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان برقی، دوربین 360 درجه‌، دوربین‌های عقب و جلو به‌صورت دینامیک، سنسور پارک خودرو در جلو و عقب، کروزکنترل، رانندگی در دو حالت اکو و اسپرت، سیستم ورود به‌خودرو بدون کلید (کی‌لس) و استارت دکمه‌ای، سقف پانورامیک چهارحالته، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت و سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک اشاره کرد. چری تیگو 7 نسل اول با موتور کم‌حجم اما نسبتا پرتوان همراه است. به‌عبارت دیگر این موتور چهارسیلندر 1498 سی‌سی مزین‌شده به‌توربوشارژ می‌تواند حداکثر 147 اسب‌بخار قدرت را در 5500 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر 210 نیوتون‌متر گشتاور را در چهارهزار آرپی‌ام تولید کند. این موتور موسوم به SQRE4T15B است که با سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها نیز همراه شده است. این پیشرانه با توجه به‌نصب توربوشارژ از کیفیت نسبتا بالایی برخوردار است که با شرایط جوی و سوختی کشور نیز سازگاری نسبتا خوبی دارد.
نکته بسیار مهم این‌که گیربکس شش‌سرعته دوکلاچه می‌تواند قدرت و گشتاور را به‌چرخ‌های جلو انتقال دهد تا ظرف 10.5 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. چری تیگو 7 از جمله خودروهایی است که حداکثر تا 100 هزار کیلومتر جزو خودروهای کم‌دردسر و باکیفیت به‌شمار می‌رود. بر این اساس درحال حاضر نسخه 1397 چری تیگو 7 با حداکثر کارکرد 77 هزار کیلومتر در بازه قیمتی 820 میلیون‌تومان قرار دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوالقاسم رضا تبار IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    من خودرو اقساطی می خواهم اگر شرایط برای جانبازان بالای 50 درصد هست لطفاً اطلاع دهید با تشکر فراوان بابت جوابتون
  • حجت الله IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    عالی است ولی از کجا باید تهیه شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =