خودروهای برقی هم مانند خودروهای معمولی دارای سیستم ترمز هستند. اما خودروهای برقی دارای ترمز احیاکننده نیز هستند.

بسیاری گمان می‌کنند سیستم ترمز سنتی همچنان درخودروها استفاده خواهد شد؛ اما به‌نظر می‌رسد دستاوردهای جدید یک شرکت خودروسازی این نظریه را تغییر خواهد داد. چراکه نمونه اولیه یک مدل خودرو الکتریکی رونمایی شده که می‌تواند پایانی باشد بر ترمزهای معمولی.

خودروساز لوکس DS Automobiles زیرمجموعه خودروسازی استلانتیس، نمونه اولیه خودرو برقی را توسعه داده است که به‌جای ترمزهای معمولی تنها از بازسازی موتور الکتریکی استفاده می‌کند.

به‌عقیده کارشناسان این خودرو آینده بالقوه مدل‌های الکتریکی را به‌نمایش می‌گذارد. DS E Tense Performance با استفاده از فناوری خودرو مسابقه‌ای فرمول E این برند، از دو موتور الکتریکی داخلی استفاده می‌کند تا خودرو را به‌طور کامل از طریق ترمز احیاکننده تا 600 کیلووات متوقف کند.

اگرچه ترمز احیاکننده درحال حاضر در اکثر خودروهای الکتریکی موجود است، اما این فناوری برای تکمیل ترمزهای اصطکاکی معمولی استفاده می‌شود. با این حال DS درحال بررسی است که آیا ترمز احیاکننده به‌تنهایی می‌تواند تنها روش برای کاهش سرعت خودروها باشد و به‌شارژ بهتر باتری در این فرآیند کمک می‌کند یا خیر.

همچنین بحث حذف دیسک ترمز و لنت‌های معمولی نیز یکی دیگر از اهداف این شرکت فرانسوی است. این فناوری هوشمند، سیستم ترمز معمولی فرمولE را که روی DS E Tense Performance نصب شده است کاملا بلااستفاده می‌کند.

DS E Tense Performance اعلام کرده که در ارتباط با تیم برنده مسابقات فرمول E این برند توسعه یافته است و از موتورهای الکتریکی مشابهی استفاده می‌کند که دراتومبیل‌های مسابقه‌ای الکتریکی استفاده می‌شود.

DS E Tense Performance با قدرت 815 اسب‌بخار و گشتاور عظیم هشت‌هزار نیوتون‌متری می‌تواند ظرف دو ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 62 مایل بر ساعت برسد و با استفاده از شارژ 350 کیلوواتی تنها در پنج دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

Beatrice Foucher، مدیرعامل DS Automobiles گفت: «فرمول E درمورد به‌حداکثر رساندن عملکرد و کارایی است و DS E Tense Performance چشم‌انداز ما از یک خودرو جاده‌ای است که از فناوری برنده ما استفاده می‌کند. ترمز احیاکننده روش بسیار مناسبی است که نه‌تنها سرعت خودرو را کاهش می‌دهد، بلکه به‌بهبود عملکرد باتری نیز کمک می‌کند.»

DS E Tense Performance با استفاده از ترمز احیاکننده تنها برای کاهش سرعت خودرو، فناوری را به‌سطح بالاتری ارتقا می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =