آرتیستون

پیکاپ جدید آمیکو که با نام آرتیستون شناخته می‌شود، قرار است جایگزینی برای پیکاپ آسنا اتوماتیک این خودروسازی باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،ارس‌خودرودیزل (آمیکو) در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران نسل جدید پیکاپ‌های خود را رونمایی کرد. پیکاپ جدید آمیکو که با نام آرتیستون شناخته می‌شود، قرار است جایگزینی برای پیکاپ آسنا اتوماتیک این خودروسازی باشد. آن‌طور که مدیرفروش آمیکو اعلام کرد؛ قرار است این پیکاپ تازه ‌وارد تا پایان سال و مانند دیگر مدل‌هـــــــای آسنا با داخلی‌سازی حداقل 30درصد عرضه شود. خودرویی که در نمایشگاه موردتوجــــــه بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود در زمان عرضه بازار بسیار مناسبی هم در اختیار بگیرد. بنا به اعلام مدیران این شرکت، محصول آرتیستون در زمره پیکاپ‌های لوکس بازار قرار خواهد گرفت.

آرتیستون با پیشرانه ۲۱۵ اسب‌بخاری می‌آید

قیمت «آرتیستون» مشخص نیست
مدیرفروش خودروسازی آمیکو درخصوص محصول جدید شرکت به «دنیای‌خودرو» گفت: «پیکاپ آمیکو آرتیستون به‌عنوان جایگزین آمیکو آسنا اتوماتیک و به احتمال زیاد اواخر سال جاری، یا اوایل سال آینده روانه بازار می‌شود.»
حمید ترکی در ادامه در زمینه قیمت‌گذاری این محصول اظهار کرد: «محصول جدید آمیکو هنوز قیمت‌گذاری نشده و با توجه به این که این محصول فعال در حال نمونه‌سازی است و تا زمان عرضه هنوز ۶ ماه یا بیشتر زمان لازم است، نمی‌توان برآورد دقیقی از قیمت آن ارائه داد.»

«آرتیستون اتوماتیک»؛ پیکاپ لوکس آمیکو
ترکی همچنین بیان کرد: «این محصول درمیان خودروهای آفرودی که روزبه‌روز درحال گسترش و استقبال بیشتری هستند، در سگمنت لوکس قرار می‌گیرد.» وی افزود: «در این سگمنت از خودروهای ۶۰۰میلیون تومانی تا مدل‌هایی که قیمت‌هایی حدود 1.4میلیارد تومان دارند، دیده می‌شود و خودروهای مختلفی وجود دارد، اما محصول جدید آمیکو با گیربکس اتوماتیک در سگمنت پیکاپ‌های دوکابین دودیفرانسیل قرار می‌گیرد.»
مدیر فروش این شرکت در ادامه بیان کرد: «این محصول قرار است جایگزین پیکاپ آسنا اتوماتیک آمیکو شود.»

فروش تا ۴۰۰ دستگاه «آرتیستون» در سال نخست

وی عنوان کرد: «باتوجه به این‌که آسنا اتوماتیک را به‌صورت لیمیتد ادیشن محدود عرضه و با استقبال خوبی همراه شد، تصمیم گرفتیم این محصول را با ظاهری متفاوت از آسنا معمولی عرضه کنیم.» وی بیان کرد: «در نسخه قبلی آسنا در مدل‌های دستی و اتوماتیک اتاق مشابهی داشت، اما در نسل جدید با اتاق جدید و لاکچری ارائه خواهد شد.» وی درخصوص فروش این محصول در سال اول عرضه گفت: «از این محصول برای سال نخست به احتمال زیاد حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه به فروش خواهد رسید.» وی ادامه داد: «این پیکاپ در برخی قطعات که عمده آن‌ها شامل پاورترین می‌شود، داخلی‌سازی شده است. آسنا تا امروز حدود ۳۰درصد داخلی‌سازی شده و تلاش می‌کنیم با همان تامین‌کنندگان کار را ادامه دهیم و از این قطعات برای مدل جدید هم بهره ببریم.»

آرتیستون با پیشرانه ۲۱۵ اسب‌بخاری می‌آید

پیکاپ فول‌سایز آمیکو با گیربکس پانچ

جلوپنجره مستطیلی شکل با پترن لانه‌زنبوری و نوار کرومی در وسط که از دو طرف به چراغ‌های درشت متصل شده است، در نمای ظاهری این پیکاپ جلب توجه می‌کند. آمیکو پیکاپ آرتیستون را به‌عنوان جدیدترین پیکاپ فول سایز این شرکت با پیشرانه ۲.۴ لیتری و گیربکس پانچ فرانسوی راهی بازار خواهد کرد. پیکاپ آرتیستون با پلت‌فرم آسنا اتوماتیک و اتاق و کابینی جدید جانشین پیکاپ آسنا اتوماتیک خواهد شد.

عرضه «آرتیستون» با قلب تپنده ۲۱۵ اسبی
دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، سنسور پارک و دوربین عقب، کروزکنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محورعقب و تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها ازجمله امکانات این خودرو است. دوربین جلو، آینه‌های تاشوبرقی، نورپردازی کابین و سنسور پارک جلو از دیگر امکانات پیکاپ آرتیستون است. قلپ تپنده آمیکو آرتیستون، یک موتور 2.4 لیتری توربوشارژ ۴سیلندر است که حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۲۱۵ اسب بخار و ۳۲۰نیوتون‌متر می‌رسد. یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک، نیروی موتور را انتقال می‌دهد. این خودرو همچنین شامل تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی متعددی می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، استارت دکمه‌ای، آینه‌های جانبی برقی تاشونده، سیستم تهویه مطبوع، کامپیوتر سفری و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =