ایران‌خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو از روز دوازدهم تا پایان روز پانزدهم خردادماه موفق به تکمیل و تجاری‌سازی 5 هزار و ۶۶۰ دستگاه خودرو شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه صنعتی ایران‌خودرو از روز دوازدهم تا پایان روز پانزدهم خردادماه موفق به تکمیل و تجاری‌سازی 5 هزار و ۶۶۰ دستگاه خودرو شد. با حذف خودروهای ناقص از فرآیند و تولید به‌صورت عبور مستقیم از خط تا دست مشتریان از ابتدای خردادماه و با بهبود روند تامین قطعات، گروه صنعتی ایران‌خودرو درصدد تحقق برنامه تولید ۷۲۵هزار دستگاه خودرو سواری در سال ۱۴۰۱ است. براساس این گزارش، رکورد تجاری‌سازی هفتگی در سال ۱۴۰۱ در گروه صنعتی ایران‌خودرو با تولید ۱۵‌هزار و ۹۱۷ دستگاه خودرو نیز شکسته شده است. تولید روزانه نیز در مجموع سایت‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو نزدیک به ۲۶۰۰ دستگاه رسیده است و در روزهای آینده هدف ۲۹۰۰ دستگاه محقق خواهد شد.

افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصولات
با ایجاد شرایط پایدار در خطوط تولید، گروه صنعتی ایران‌خودرو به دنبال افزایش کیفیت محصولات است. در همین راستا؛ افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصولات ناشی از حذف خودروهای ناقص، یکی از دستاوردهای کوتاه‌مدت ایران‌خودرو بوده است. علاوه بر آن، با اجرای پروژه‌های متعدد بهبود در فرآیند تولید و خدمات، افزایش کیفیت قابل توجه در محصولات در آینده‌ای نزدیک برای مشتریان ملموس خواهد بود. بر پایه این گزارش، گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای خردادماه جاری، تولید هرگونه خودرو ناقص و دارای کسری قطعه را متوقف کرده و برنامه تولید عبور مستقیم از خط تولید را در دستور کار قرار داده که در نوع خود یک تحول بزرگ محسوب می‌شود.

کاهش ۷۶ درصدی خودروهای متوقع در نمایندگی‌ها
به‌موازات این توفیقات در بخش تولید، در بخش خدمات پس‌ازفروش ایران‌خودرو نیز شاهد کاهش ۷۶ درصدی خودروهای متوقع و کاهش ۴۶ درصدی خودروهای متوقف در این شبکه هستیم که ناشی از برنامه‌ریزی برای تامین به‌موقع قطعات در کمتر از پنج ماه (از دی ماه سال گذشته تا امروز) است. این در حالی است که روند کاهشی خودروهای متوقف و متوقع ادامه دارد و در آینده نزدیک، به صفر خواهد رسید. در تازه‌ترین ارزیابی‌های شاخص رضایت مشتریان در فروردین ۱۴۰۱ با افزایش ۱۰ واحدی، امتیاز ۷۹۳ کسب شده، درصورتی‌که این عدد در فروردین‌ماه سال گذشته ۷۸۳ بوده است. مدیرعامل ایساکو در این باره گفته است: «درحال‌حاضر درصد خودروهای برگشتی به شبکه خدمات پس از فروش با ایراد یکسان کاهش ۴۸ درصدی داشته که نشان از شناسایی نقاط بهبود و اجرای برنامه‌های ارتقای کیفیت برای حذف ایرادات یکسان خودروها بوده است.» بابک سلاجقه خودکفایی در ساخت ابزار محصولات ایران‌خودرو را از رویکردهای مهم ایساکو در کاهش هزینه خدمات پس از فروش دانست و گفت: «این اقدام کاهش هزینه ۱۲.۷میلیارد تومانی را رقم زده است.» گفتنی است؛ قطعاتی که به‌دلیل نبود آن‌ها خودرو مشتریان در نمایندگی‌ها متوقف می‌شده‌اند، اغلب در شرکت موجود بوده که به‌دلیل محدودیت‌های تامین و توزیع، در شرکت نگهداری شده و در قالب امداد ویژه به‌صورت موردی و شاسی به شاسی تامین می‌شده است. اما هم‌اکنون در راستای طرح تحول کیفیت جامع گروه صنعتی ایران‌خودرو و به تبع آن تحول کیفیت خدمات، این قطعات شناسایی و تاکنون ۵۰ درصد نیاز خدماتی نمایندگی‌ها از این قطعات تامین شده و ٢٠ درصد تا پایان خردادماه و ٣٠درصد باقیمانده نیز تا پایان تیرماه در اختیار نمایندگی‌ها قرار گرفته و بدین‌ترتیب هیچ قطعه‌ای نیاز به امداد ویژه و تامین اضطراری نخواهد داشت که این به معنی حذف خودروهای متوقف و متوقع و افزایش سرعت خدمات است که زمینه‌ساز جلب رضایت مشتریان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =