تسلا

سیستم بازیابی انرژی که مدت‌هاست جزو اصلی خودروهای هیبرید، پلاگین-هیبرید و خودروهای کاملا الکتریکی به‌شمار می‌رود، سیستمی است که انرژی را هنگام ترمزگیری ذخیره می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،سیستم بازیابی انرژی که مدت‌هاست جزو اصلی خودروهای هیبرید، پلاگین-هیبرید و خودروهای کاملا الکتریکی به‌شمار می‌رود، سیستمی است که انرژی را هنگام ترمزگیری ذخیره می‌کند. چراکه در غیر این صورت این انرژی‌ با کاهش سرعت خودرو هدر می‌رود. سیستم این انرژی را ذخیره می‌کند و دوباره آن را به‌پک باتری‌ها بازمی‌گرداند (خودروهای هیبرید معمولی با این روش قادر هستند بدون نیاز به‌شارژ مجدد در مسیرهای طولانی به‌حرکت خود ادامه دهند). این فرآیند رانندگی با یک پدال را ممکن می‌کند و بر این اساس گزارش‌ها حکایت از آن دارند که آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار تسلا رانندگی با یک پدال را امکان‌پذیر می‌کند. قابلیتی که با ترمز احیاکننده تسهیل می‌شود؛ حتی زمانی که ممکن است ترمز احیاکننده کار نکند. سیستم ترمز احیاکننده در یک وسیله‌نقلیه الکتریکی یا هیبرید-الکتریکی زمانی اجرا می‌شود که راننده پای خود را از روی پدال گاز برمی‌دارد و موتور الکتریکی را به‌ژنراتور تبدیل می‌کند و درنتیجه انرژی را به‌باتری‌ها می‌فرستد. البته هنگامی که یک خودرو الکتریکی یا هیبرید دارای باتری کاملا شارژشده باشد یا شرایط آب و هوایی مناسبی وجود نداشته باشد، ممکن است ترمز احیاکننده عمل نکند؛ بنابراین سیستم تک‌پدال ممکن است کار نکند.
تسلا که صاحبان خود را تشویق به‌استفاده از تکنیک رانندگی با یک پدال کرده است، ظاهرا یک اصلاح نرم‌افزاری برای کاهش شرایطی ایجاد کرده که ممکن است ترمز احیاکننده را غیرفعال و رانندگی با یک پدال را غیرممکن کند. طبق یادداشت‌های همراه نسخه 2022.16.0.3 نرم‌افزار تسلا برای دارندگان مدل‌های 3 و Y، خودرو می‌تواند به‌طور خودکار ترمزهای معمولی را برای کاهش سرعت (زمانی که ترمز احیاکننده به‌دلیل دمای باتری یا وضعیت شارژ محدود است) فعال کند. بنابر گزارش‌ها به‌نظر می‌رسد این تغییر فقط برای خودروهای غیر LFP (لیتیوم آهن-فسفات) باشد؛ زیرا خودروهای LFP می‌توانند از ترمز احیاکننده در صددرصد شارژ هم استفاده کنند. هرچند برخی گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهند که این جنبه به‌روزرسانی نرم‌افزار هنوز در مرحله آزمایش است و برای تمام دارندگان مدل‌های 3 و Y منتشر نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =