بیوک رگال

جنرال‌موتورز موافقت کرده است برخی نسخه‌های بیوک رگال تولیدشده بین سال‌های 2018 تا 2020 را که ممکن است دارای سیستم کمکی ترمز معیوب با مشکل نرم‌افزاری باشند، فراخوانی کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،جنرال‌موتورز موافقت کرده است برخی نسخه‌های بیوک رگال تولیدشده بین سال‌های 2018 تا 2020 را که ممکن است دارای سیستم کمکی ترمز معیوب با مشکل نرم‌افزاری باشند، فراخوانی کند. طبق گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه «NHTSA» بخش 573 این اداره گزارش یادآوری ایمنی 22V-465 را منتشر کرده که براساس آن «درصورت از بین رفتن جزئی یا کامل سیستم کمک‌ترمز و تقویت‌کننده ترمز هیدرولیک خودرو برای تامین فشار اضافی ‌سیستم ترمز خودرو به‌شکل ویژه طراحی شده است» و به‌همین دلیل خودرو حتما باید فرا خوانده و رفع عیب شود. یک خطای نرم‌افزاری در ماژول کنترل الکترونیکی ترمز (EBCM) ممکن است در این شرایط تقویت‌کننده ترمز هیدرولیشک را فعال نکند.» راهکار فعلی برای رفع این عیب نصب نرم‌افزار جدیدی روی EBCM است. مشکل خاصی که توسط NHTSA ذکر شده است کاهش یا از دست دادن کامل فشار کمکی ترمز خلأ در 23 هزار و 734 دستگاه رگال است که می‌تواند منجر به‌افزایش فاصله توقف شود. «اگر کمک‌ترمز خلأ وسیله‌نقلیه به‌طور جزئی یا کامل از کار بیفتد، این رویداد ممکن است منجر به‌فاصله توقف بیشتر بسته به‌نیروی واردشده به‌پدال ترمزی شود که توسط راننده اعمال شده است.» سازمان NHTSA دراین‌باره گزارش داد که افزایش فاصله توقف می‌تواند خطر تصادف را افزایش دهد. این وضعیت ممکن است منجر به‌یک پیام هشدار درمرکز اطلاعات راننده خودرو شود و مقاومت پدال را برای راننده افزایش دهد. جنرال‌موتورز اعلام کرده که آمار و اطلاعاتی از بابت تصادف یا آسیب‌های ناشی از این مشکل دراختیار ندارد. فروشندگان این خودرو در اواخر ژوئن درمورد این فراخوان مطلع شدند و قرار است تا 15 آگوست نیز به‌تمام مالکان برای رفع عیب اطلاع داده شود. پیش از این نیز در سال ۲۰۱۹ جنرال با مشکل مشابهی مواجه شده بود. در آن زمان فراخوان جنرال‌موتورز تعداد ۲۱۰ هزار و 628 دستگاه خودرو را در آمریکا و ۱۹ هزار و 385 دستگاه را در کانادا تحت‌تاثیر قرار داد. این خودروها همگی مدل سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از شورولت بولت، کروز، اکوئینکس، ایمپالا، مالیبو و ولت، بیوک لاکراس، کادیلاک XTS و جی‌ام‌سی تراین هستند.
این خودروساز آمریکایی می‌گوید از وقوع حادثه یا جراحتی که دلیلش مشکل یادشده باشد آگاه نشده است. البته ترمزهای عقب این خودروها کاملا بررسی می‌شوند و درصورت نیاز هرگونه گاز موجود در پیستون‌ها تخلیه خواهد شد. با توجه به‌نرم‌افزاری بودن این رفع عیب، امکان انجام آن در نمایندگی‌های متفرقه وجود ندارد و تنها مراکز تعمیر جنرال‌موتورز امکان رفع عیب این رگال‌ها را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =