C۴۳ AMG

C۴۳ AMG از نظر طراحی، ظاهری کاملا اسپرت و جذاب دارد و پروفیل خودرو که با خطوط نرم و سیال شکل گرفته در کنار اورهنگ‌های نسبتا کوتاه و رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی، کاراکتر نافذی به‌این استیشن بخشیده است.

نسل پنجم مرسدس‌بنز C کلاس موسوم به W۲۰۶ در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی به‌بازار معرفی شد. این خودرو که در دسته کامپکت و در سگمنتD قرار می‌گیرد در دو نوع سدان و استیت (استیشن) عرضه می‌شود. نسخه مورد بررسی ما در این مطلب C۴۳ AMG است.

طراحی خارجی

C۴۳ AMG از نظر طراحی، ظاهری کاملا اسپرت و جذاب دارد و پروفیل خودرو که با خطوط نرم و سیال شکل گرفته در کنار اورهنگهای نسبتا کوتاه و رینگهای ۱۹ و ۲۰ اینچی، کاراکتر نافذی بهاین استیشن بخشیده است.

در نمای جلو چراغهایی مشابه بزرگ خاندان این خودرو یعنی S کلاس دیده میشود و جلوپنجره بزرگ ششضلعی با خطوط عمودی سبک AMG ، خطوط تیز روی کاپوت و ورودیهای درون سپر، ظاهر اسپرت و تهاجمی برای C۴۳ AMG بهارمغان آورده است.

درنمای عقب چراغهایی که با ترکیب فرم بیضی و مثلثی شکل گرفته با LED درون کاسه چراغ و فرمپردازی صریح، نمای شیکی از یک خودرو استیشن را بهنمایش میگذارد. هرچند که طراحی اگزوزهای دوبل کرویشکل در طرفین سپر و دیفیوزر میان آن، چاشنی اسپرت این خودرو را بیشتر میکند.

کابین و تجهیزات

در زمان ورود بهکابین C۴۳ AMG شاهد یک طراحی اسپرت اما کاملا مدرن هستیم. زیرا یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی افقی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) و یک نمایشگر ۱۱.۹ اینچی عمودی در کنسول مرکزی، فضای داخلی را کاملا مدرن جلوه میدهد. استفاده از دکوراتیو کروم مشکی پیانویی، فیبرکربن، استفاده از رنگ تیره در کابین، طراحی غربیلکفرمان نسل جدید AMG و پدالهای شیفتر پشت آن، رانندگی با این استیشن را کاملا اسپرت و هیجانانگیز میکند.

همچنین نورپردازی داخلی، فضای کابین را زیباتر جلوه میدهد. از مهمترین امکانات رفاهی این استیشن تماماسپرت مرسدسبنز میتوان بهسیستم ارتباط کاربردی فوق هوشمند مرسدسبنز MBUX ، سامانه فوق هوشمند جلوگیری از برخورد از جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه با قابلیت نمایش سهبعدی خودرو، پارک اتوماتیک، کروزکنترل تطبیقی، سامانه هشدار انحراف از مسیر، سیستم پایش نقاط کور بههمراه شناسایی عابرپیاده و دوچرخهسوار، سیستم آنالیز ترافیکی آنلاین، شناسایی علائم رانندگی، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کمکی راننده و... اشاره کرد. همچنین کمپانی مرسدسبنز برای مشتریان، شش تریم رنگ نیز در نظر گرفته که امکان سفارش چرم مصنوعی نیز بهفهرست درخواستهای مشتریان اضافه شده است.

مشخصات فنی

زیر کاپوت نسبتا کشیده این استیشن اسپرت مرسدسبنز، یک موتور چهارسیلندر دو لیتری توربوشارژ جا خوش کرده است. این پیشرانه موسوم به M۱۳۹ است که با تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم، توربوشارژهای دوقلو و با هماهنگی یک موتور الکتریکی که با ساختار هیبرید متوسط همراه است میتواند حداکثر ۴۰۸ اسببخار قدرت و حداکثر ۵۰۰ نیوتونمتر گشتاور تولید کند.

بر اساس آنچه کمپانی مرسدسبنز منتشر کرده است، پیشرانه M۱۳۹ این C۴۳ استیت، بهینهسازی شده تا با موتور الکتریکی و ساختار هیبرید متوسط بتواند قدرت بالایی را بهارمغان آورد. این قدرت و گشتاور بالا بهکمک گیربکس ۹ سرعته اسپیدشفت با سامانه چهارچرخمحرک فورماتیک پلاس قدرت و گشتاور را بهچهارچرخ انتقال میدهد تا این خودرو ظرف ۴.۶ ثانیه از حالت سکون بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد.

همچنین حداکثر سرعت C۴۳ AMG استیت ۲۵۰ کیلومتر برساعت است و جالب است بدانید کمپانی مرسدسبنز از سیستم اگزوز منحصربهفرد AMG استفاده کرده تا صدای مهیجی را برای این استیت فراهم آورد. کیت اگزوز خاص AMG چهار حالت صدای اسپرت، صدا با حجم زیاد، صدا با دریچه باز و صدای عادی با دریچه بسته را بهوجود میآورد.

از طرفی پنج حالت رانندگی از جمله لغزنده (برای مسیرهای برفی)، کامفورت (راحتی)، اسپرت، اسپرتپلاس و ایندیوجوال (منحصر بهفرد) برای این خودرو در نظر گرفته شده که سیستم تعلیق و اگزوز متناسب با هر حالت تنظیم میشوند. از آنجا که از سیستم تعلیق بادی کمک گرفته شده، حداکثر تا ۲۰ میلیمتر امکان کاهش یا افزایش ارتفاع خودرو وجود دارد.

قیمت

کمپانی مرسدسبنز C۴۳ AMG را با قیمت ۶۱ هزار و ۵۷۰ دلار بهبازار عرضه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =