ES300h

ES سدان میان‌سایز لوکس خانوادگی لکسوس است که بیش از دو دهه است روی خط تولید این خودروساز ژاپنی قرار دارد. این خودرو در نسل هفتم با تغییراتی در طراحی مواجه شده و تغییرات طراحی ES به‌نوعی نشانگر زبان جدید طراحی لکسوس است.

ES یکی از موفقترین خودروهای حاضر در بازار ایالاتمتحده بهشمار میرود. زیرا این خودرو از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ که نسل هفتم آن عرضه شده، بیش از نیممیلیون دستگاه فروش داشته است. بهعبارت دیگر از می سال ۲۰۱۱ تا آگوست سال ۲۰۲۰، ۵۵۹ هزار و ۶۲۵ دستگاه از این خودرو در بازار ایالاتمتحده بهفروش رسیده است. باتوجه بهاینکه ES در نسخههای متعددی بهبازار عرضه شده، نسخه هیبرید آن در بازار اتحادیهاروپا توانسته جایگاه ویژهای را بهخود اختصاص دهد.

طراحی خارجی

ES نسل هفتم در آگوست سال ۲۰۱۸ بهجهان معرفی شد و نسل هفتم ES با پسوند XZ۱۰ شناخته میشود که استایل این خودرو نسبت بهنسلهای قبل خود بهاصطلاح پختهتر و خوشفرمتر شده است. در نگاه نخست ES با طراحی منحصربهفردش عضلانی بهنظر میرسد. زیرا خط برجسته افقی کاراکتر لاین در کنار سطوح و فرمهای تخت بدنه و تناسبات عالی بدنه نسبت بهتایر، چهرهای نافذ و سنگین به این خودرو میبخشد.

کمپانی لکسوس سدان میانسایز سگمنت E خود را در نسخههای متعددی بهبازار عرضه کرده است. اما نسخه ES۳۰۰h آن که هیبرید است، مورد بررسی ما در این مطلب است. چهره خودرو با چراغهای مشابه Z، عدسی سهگانه کریستالی، LED وی شکل در زیر آن، جلوپنجره X شکل بزرگ لکسوس و ورودیهای هوا درون سپر، تهاجمی و اسپرت است.

فرمت کوپه و زاویه بیشتر ستون C و فرم خمیده سقف جذابیت این خودرو را دوچندان میکند. در نمای عقب، حجمپردازی و چراغهای افقی نمایی شیک و لوکس از یک سدان را بهنمایش میگذارند. از آنجا که ES۳۰۰h مخصوص بازار اروپاست طراحان کمپانی لکسوس درنسخه لاکچری آن از کرومهای بیشتر در نمای جلو، ستون و نمای عقب استفاده کردهاند تا چاشنی لوکس بودن خودرو را دوچندان کنند.

از سوی دیگر نسخه F اسپرت این خودرو هیبرید برای مشتریان اسپرتپسند دردسترس است. در نسخه لاکچری ES۳۰۰h دوربینهای پیشرفته جایگزین آینهها شدهاند. اما در نسخه F اسپرت همچنان آینهها وجود دارند. درنسخه لاکچری از رینگهای ۱۷ و ۱۸ اینچی استفاده شده و برای نسخه F اسپرت از رینگ ۱۹ اینچی بهره گرفته شده است.

کابین فوق مدرن اما لوکس!

کابین لکسوس ES۳۰۰h در نسخه لاکچری با استفاده از تریم دو رنگ، چرم باکیفیت، سقف پانورامیک و نورپردازی داخلی، فضای دلنشین و لوکسی را در اختیار سرنشینان میگذارد.

درنسخه لاکچری گویی پشت فرمان خودرویی قرار گرفتهاید که از آینده آمده است. در این خودرو دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با قابلیت اتصال بهاندروید اتو و اپلکارپلی، یک نمایشگر ۱۰ اینچی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) و دو نمایشگر ۶ اینچی برای قابلیت نمایش تصاویر دوربینهای جانبی که جایگزین آینهها شده است، دیده میشود. اما در نسخه F اسپرت تنها نمایشگر میانی و کلاستر وجود دارد و بهدلیل وجود آینهها، دو نمایشگر دیگر حذف شدهاند.

از مهمترین امکانات لکسوس ES۳۰۰h میتوان بهسیستم تهویهمطبوع دوگانه، موس لمسی برای تنظیمات، شارژ وایرلس برای گوشیها، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم کمکی آغاز حرکت در سربالاییها، سیستم هشدار انحراف از مسیر، کروزکنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری خودکار و سامانه فوق پیشرفته پیشگیری از برخورد اشاره کرد.

ES چه در چنته دارد؟

قلب تپنده لکسوس ES۳۰۰h را یک موتور چهارسیلندر خطی ۲.۵ لیتری تنفسطبیعی مجهز به دو موتور الکتریکی در محور جلو تشکیل میدهد و این پیشرانه میتواند حداکثر ۲۱۵ اسببخار قدرت را بهکمک گیربکس E-CVT بهچرخهای جلو منتقل کند.

قیمت

لکسوس ES۳۰۰h با قیمت پایه ۴۷ هزار و ۳۰۰ دلار بهبازار عرضه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =