پیکاپ کاپرا2 فیس‌لیفت

بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو عصر چهارشنبه با حضور فعالان این عرصه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد. در آیین افتتاحیه این نمایشگاه برخی مسئولان استان خراسان‌رضوی به همراه فعالان حوزه صنعت خودرو و قطعه‌سازی حضور داشتند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو عصر چهارشنبه با حضور فعالان این عرصه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد. در آیین افتتاحیه این نمایشگاه برخی مسئولان استان خراسان‌رضوی به همراه فعالان حوزه صنعت خودرو و قطعه‌سازی حضور داشتند. به‌گفته معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، این نمایشگاه با حضور چند شرکت خارجی و شرکت‌هایی از استان‌های خراسان‌رضوی، تهران، سمنان، فارس، آذربایجان‌غربی و شرقی، کرمان، قزوین، اصفهان و مازندران برپا شده است. در این نمایشگاه شرکت‌ها و مجموعه‌های خودرویی، تولیدکنندگان خودروهای سبک و سنگین و خودروهای کلاسیک حضور دارند که در کنار آن هم سمینار و کارگاه آموزشی با همکاری فعالان این حوزه برگزار می‌شود. علی جلوه در این خصوص اظهار کرد: «معرفی ظرفیت‌های تولیدکنندگان داخلی، ایجاد رقابت و زمینه برقراری ارتباط مناسب میان پژوهشگران، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.»

حضور شایان‌دیزل با کشنده آپشنال دافران H7
شرکت شایان‌دیزل صنعت‌پارس با محصول کامیون دافران H7 در نمایشگاه خودرو مشهد حاضر شده است. کشنده دافران H7 کامیونی از برند چِنگ‌لانگ چین با نام تجاری دافران است و درحال‌حاضر یکی از آپشنال‌ترین و ایمن‌ترین کامیون‌های بازار کشورمان محسوب می‌شود. کشنده دافران H7 استاندارد ۸۵گانه ایمنی اروپا را پاس کرده است و در ایران با آپشن‌هایی مانند رادار خط‌خوان و ترمز اضطراری تولیدوعرضه می‌شود.
محصول کشنده دافران H7 حاصل همکاری با شرکت‌های معتبر رنو و ZF آلمان بوده و نسخه تک‌دیفرانسیل H7 با موتور ۴۸۰ اسب‌بخاری جهت عرضه در بازار ایران در نظر گرفته شده است. این کشنده به پیشرانه ۱۲لیتری ۶سیلندر و توربودیزل مجهز است که ۴۸۰اسب‌بخار را با گشتاور ۲۲۳۰ نیوتون‌متر تولید می‌کند. جعبه دنده اتوماتیک دافران H7 از نوع ۱۲سرعته AMT با نشان ZF است و فناوری اینتاردر در آن دیده می‌شود.

رونمایی پیکاپ کاپرا2 فیس‌لیفت بهمن‌موتور
گروه بهمن نیز در نمایشگاه خودرو مشهد حاضر شد و از پیکاپ کاپرای فیس‌لیفت جدید خود رونمایی کرد. خودرو جدید گروه بهمن از لحاظ ظاهری تفاوت‌هایی با مدل قبلی خود دارد اما از نظر قوای فنی تغییری نکرده است. از نظر قوای فنی خودرو پیکاپ کاپرا2 فیس‌لیفت از همان پیشرانه سابق 2378سی‌سی تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 130 اسب‌بخار در 5252 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 205نیوتون‌متر در 3000 دور در دقیقه بهره می‌برد و گیربکس پنج‌سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو به هر دو محور را برعهده دارد. از لحاظ سایز بدنه یک مقدار بزرگ‌تر و دو ردیف صندلی برای آن در نظر گرفته شده است.
طول، عرض و ارتفاع پیکاپ کاپرا2 به ترتیب برابر با 5.62 متر، 1.81 متر و 1.82 متر و فاصله دو محور 3.42 متر است. در نمای ظاهری شاهد بیشترین تغییرات در پیکاپ کاپرا فیس‌لیفت نسبت به مدل‌های قبلی هستیم. یک جلوپنجره بزرگ متصل به سپر جلو جایگزین سپر کوچک‌تر در مدل پیشین شده است و تا حدودی یادآور محصولات پیکاپ میتسوبیشی است. میزان استفاده از کروم در سپر نیز افزایش یافته که چهره لوکس و بهتری را به این پیکاپ داده است. براساس تیپ پیکاپ کاپرا فیس‌لیفت امکاناتی مانند ایربگ‌های اصلی، نمایشگر درونی، بلوتوث، دوربین عقب، فرمان چندکاره، دستگیره‌های برقی و... برای این خودرو در نظر گرفته شده؛ هنوز قیمت رسمی برای خودرو کاپرا2 فیس‌لیفت مشخص نشده است.

نمایش سبد کامل محصولات ایران‌خودرودیزل
بزرگ‌ترین خودروساز تجاری کشور با هفت محصول شامل کامیونت باری آترین‌پلاس، کامیون کشنده فوتون آئومان H5، کامیون‌کشنده آتامان، پیکاپ فوتون جدید، ون وانا، اتوبوس آتروس (با تزیینات داخلی و امکانات رفاهی جدید) و اتوبوس برقی eAtros در نمایشگاه خودرو مشهد حاضر شده است. در میان این محصولات، کامیونت باری آترین‌پلاس، کامیون کشنده فوتون آیومان H5، کامیون کشنده آتامان و اتوبوس برقی eAtros، چهار محصولی هستند که به‌تازگی توسط شرکت ایران‌خودرودیزل معرفی و رونمایی شده‌اند. البته کامیون کشنده آتامان و کامیونت آترین‌پلاس اولین‌بار است که در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. این در حالی است که اتوبوس آتروس دیزلی ایران‌خودرودیزل با تزیینات داخلی و امکانات رفاهی جدید در نمایشگاه خودرو مشهد حاضر شده است. استفاده از تزیینات داخلی و امکانات رفاهی جدید در این اتوبوس برای افزایش رفاه راننده، مسافران و سرنشینان خودرو در حالی صورت گرفته است که گزارش‌های منتشرشده نیز از افزایش کیفی این خودرو خبر داده‌اند. آخرین گزارش منتشرشده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) نشان می‌دهد شرکت ایران‌خودرودیزل با اجرای برنامه بهبود کیفیت، بار دیگر موفق به بهبود کیفیت و کاهش نمره منفی در اتوبوس آتروس شده است. ایران‌خودرودیزل در سال گذشته با پیگیری و ارتقای کیفی انجام‌شده در این محصول، موفق به افزایش رتبه کیفی آن در گزارش ISQI شده بود. پروژه ارتقای کیفی اتوبوس آتروس در سال جاری، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه‌ کیفیت این شرکت به شمار می‌رود و با برگزاری جلسات کارشناسی، اقدامات لازم و مرتبط برای رشد کیفی اتوبوس آتروس ایران‌خودرودیزل در دستور کار قرار گرفته است. در همین راستا 13 پروژه بهبود با تحلیل گزارش‌های ISQI و 46 پروژه بهبود با تحلیل دیدگاه‌ها و درخواست‌های مشتریان در شرکت ایران‌خودرودیزل تعریف شده‌اند و کاهش 9درصدی نمره منفی در سه ماهه اول سال جاری در نتیجه پیشبرد این پروژه‌های بهبود بوده است.

فوتون نیوفیس در مشهد
یکی دیگر از محصولات جذاب ایران‌خودرودیزل در نمایشگاه مشهد، محصول پیکاپ جدید فوتون این خودروساز است. این خودرو جذاب قرمزرنگ با جلوپنجره بزرگ و تزیینات کرومی، دماغه و سپر کاملا مشکی، جلوه خاصی در کنار ون وانا پیدا کرده است. تونلند فیس‌لیفت از طراحی مدرنی برخوردار است و ظاهری مطمئن، سخت و مقاوم دارد. این خودرو در مقایسه با مدل 1400 دستخوش تغییرات قابل‌توجهی شده و بسیاری از المان‌های آن ازجمله سپر، جلوپنجره، چراغ‌های جلو و چراغ‌های مه‌شکن به‌روزرسانی شده‌اند. از لحاظ مشخصات فنی، فوتون تونلند جدید با موتور دیزلی 2.8لیتری توربو عرضه شده که قادر به تولید ۱۷۴اسب‌بخار قدرت و 360نیوتون‌متر گشتاور است. این نیرو از طریق گیربکس 5سرعته دستی به چهار چرخ وارد می‌شود. البته مکانیزم تقسیم نیرو به‌گونه‌ای طراحی شده که قدرت پیشرانه با ضرایب سنگین و سبک به چرخ‌های عقب و جلو انتقال می‌یابد. درون کابین نیز تا حدی بهبود یافته و شامل لوازمی مثل نمایشگر لمسی اطلاعات سرگرمی، فرمان مجهز به دکمه‌های کنترلی، صندلی با روکش چرم قهوه‌ای، صفحه آمپر دیجیتالی، تزئینات کرومی و غیره می‌شود. فوتون فیس‌لیفت قیمتی بین 950میلیون تومان تا 1.1 میلیارد تومان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =