خودروهای برقی فولکس‌واگن

فولکس‌واگن یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان قصد دارد تیراژ خودروهای برقی خودرو را افزایش دهد؛ به‌امید این‌که در سال ۲۰۲۵ از تسلا در فروش خودروهای برقی پیشی‌ بگیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،فولکس‌واگن یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان قصد دارد تیراژ خودروهای برقی خودرو را افزایش دهد؛ به‌امید این‌که در سال ۲۰۲۵ از تسلا در فروش خودروهای برقی پیشی‌ بگیرد. حتی با وجود یک مدیرعامل جدید، فولکس‌واگن همچنان مصمم است به‌بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل شود. این شرکت اعلام کرده سرمایه‌گذاری بزرگی درحوزه خودروهای برقی و همچنین باتری این خودروها انجام داده و به‌طور جدی در حوزه خودروهای برقی ورود کرده است. اولیور بلوم، مدیر اجرایی پورشه و اکنون نیز مدیرعامل جدید فولکس‌واگن پس از این‌که هربت دیس مجبور به‌کناره‌گیری شد، اعلام کرد که می‌خواهد مسیر فعلی را به‌سمت برقی‌سازی حفظ کند و درصورت امکان، سرعت آن را افزایش خواهد داد. رئیس جدید فولکس‌واگن خاطرنشان کرد که این خودروساز باید ریتم مناسبی را برای تغییر به‌سمت خودروهای برقی بیابد تا همه‌چیز تا حد امکان پایدار باشد و همچنین شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که پول زیادی از سمت این شرکت از دست نرود.
به‌گزارش «رویترز» بلوم در جلسه اخیر مدیران ارشد جهانی فولکس‌واگن در لیسبون گفت: «من از طرفداران e-mobility هستم و در این مسیر ایستاده‌ام. ما سرعت فعلی تولید خودروهای برقی را حفظ خواهیم کرد و درصورت امکان آن را افزایش خواهیم داد.»
گزارشی که در ماه ژوئن منتشر شد حاکی از آن بود که فولکس‌واگن در 18 ماه آینده از نظر فروش خودروهای برقی از تسلا پیشی خواهد گرفت؛ اما با توجه به‌برخی از اعدادی که در صورت‌های مالی منتشر شد، این اتفاق بسیار خوشبینانه به‌نظر می‌رسید. با پیش‌بینی فروش 800 هزار دستگاهی در سال 2022 و سپس 1.3 میلیون‌دستگاه در سال 2023، فولکس‌واگن قطعا شکاف بین خود و تسلا را کاهش خواهد داد. این شرکت برای تعداد خودروهای تحویل‌داده‌شده در سال 2022 رشد سالانه 50 درصدی را پیش‌بینی می‌کند.
این درشرایطی است که تسلا اعلام کرده امسال 1.5 میلیون‌دستگاه خودرو برقی را خواهد فروخت؛ تقریبا دو برابر فولکس‌واگن. همچنین اگر نرخ رشد مشابهی را تا سال 2023 حفظ کند، در سال آینده باید به‌راحتی موفق به‌فروش بیش از دو میلیون‌دستگاه خودرو شود. این خودروساز آمریکایی درحال ساخت کارخانه در سراسر جهان است و قصد ندارد به‌زودی دست از افزایش تولید بردارد. اگرچه به‌گفته هربرت دیس، ساخت تعداد زیادی کارخانه جدید درواقع تسلا را تضعیف می‌کند.
فولکس‌واگن هنوز هم درمورد تغییر مدل کسب‌وکار خود بهتر از بسیاری از سازندگان عمل می‌کند تا هرچه‌سریع‌تر با پیشی گرفتن از رقبا در این بخش، سهم چشمگیری از بازار را از آنِ خود کند؛ اما ‌این‌که آیا این شرکت به‌هدف مدیرعامل سابق خود برای پیشی گرفتن از تسلا تا سال 2025 خواهد رسید یا خیر، همچنان مورد بحث است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =