کد خبر: 241932
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
سیاهکلی

رشد هزینه تولید نباید به معنای افزایش قیمت خودرو باشد. زیرا بسیاری از افزایش هزینه‌ها ناشی از سوءمدیریت و سوءاستفاده است. بنابراین نباید قیمت‌ افزایش پیدا کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر افزایش کارخانه‌ای قیمت خودروهای زیان‌ده اشاره و تصریح کرد: «رشد هزینه تولید نباید به معنای افزایش قیمت خودرو باشد. زیرا بسیاری از افزایش هزینه‌ها ناشی از سوءمدیریت و سوءاستفاده است. بنابراین نباید قیمت‌ افزایش پیدا کند.»
لطف‌اله سیاهکلی افزود: «باید به این پرسش پاسخ داد چرا در کشور که هزینه تامین گاز یا حقوق کارگران بسیار ارزان‌تر از کشورهای اروپایی، چین و ژاپن است، خودرو باکیفیتی پایین‌تر از این کشورها تولید و با قیمتی گران‌تر به فروش می‌رسد؟ این وضعیت نشان می‌دهد مدیریت مناسبی در هزینه‌ها نداریم. به‌عنوان‌مثال در این صنعت شرکت‌های صوری ایجاد شده و اعضای هیات‌مدیره ‌این شرکت‌ها حقوق‌های بالایی دریافت می‌کنند.»
وی اظهار کرد: «وزارت صمت به‌جای‌اینکه با افزایش هزینه‌های تولید، قیمت خودرو را بالا ببرد باید یک بار منصفانه موضوع هزینه‌های تولید خودرو را بررسی کند؛ هزینه‌های واقعی و منصفانه تولید باید از مشتری دریافت شود اما دریافت هزینه‌های سربار از جیب مشتری غش در معامله است.»
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: «زیان‌ده بودن تولید برخی خودروها نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت باشد؛ درحال‌حاضر خودروسازان هزینه‌های تولید را محاسبه و بالا بودن هزینه‌ها را اثبات می‌کنند حال آنکه این هزینه‌ها واقعی نیستند بلکه به این صنعت تحمیل می‌شوند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =