باتوجه به‌این‌که پیشرانه خودرو شما از خانواده TU و از مدل TU3 است، به‌نگهداری بسیار بالایی نیاز دارد. درحقیقت پیشرانه‌های TU3 و TU5 بسیار حساس بوده و باید قطعات مصرفی آن‌ها به‌موقع تعویض شود.

خودرو پژو 206 تیپ 2 مدل 95 دارم که حدود 155 هزار کیلومتر کار کرده است. معمولا هر سه هفته یک‌بار، حدود چهار روز چراغ‌چک پشت آمپر روشن می‌ماند. در این شرایط در ابتدای حرکت خودرو با دنده یک، ماشین کمی گاز می‌خورد و حرکت می‌کند؛ اما پس از مدتی ضربه می‌زند و خودرو دیگر گاز نمی‌خورد . همچنین دورموتور از زیر هزار به بالای هزار و حتی تا مرز 2 هزار می‌رسد. در این زمان اگر خودرویم را خاموش و دوباره روشن کنم، باز هم این مشکل به‌وجود می‌آید. از سوی دیگر هر سه هفته یک‌بار باید حدود یک لیتر روغن هیدرولیک بخرم و داخل پمپ هیدرولیک بریزم. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به‌این‌که پیشرانه خودرو شما از خانواده TU و از مدل TU3 است، به‌نگهداری بسیار بالایی نیاز دارد. درحقیقت پیشرانه‌های TU3 و TU5 بسیار حساس بوده و باید قطعات مصرفی آن‌ها به‌موقع تعویض شود. به‌طور کلی و با توجه به‌موضوعاتی که بیان کردید، این مشکل و روشن ماندن چراغ‌چک، به‌خرابی سنسور دریچه‌گاز مربوط می‌شود. درحقیقت زمانی که سنسور دریچه‌گاز معیوب شده باشد یا در اتصالات آن مشکلی پیش آمده باشد، دورموتور افزایش می‌یابد و گاز دادن به‌خودرو با مشکل مواجه می‌شود.
بر این اساس برای بررسی بیشتر موتور خودرو توسط دستگاه عیب‌یاب باید به‌تعمیرگاه یا نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید. پس از آن در صورت تعویض سنسور دریچه‌گاز، مشکل برطرف می‌شود. اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر با تعویض سنسور دریچه‌گاز مشکل برطرف نشد، باید دریچه‌گاز تعویض شود. به‌بیان دیگر با توجه به‌کارکرد خودرو شما ممکن است دریچه‌گاز معیوب شده و نیاز به‌تعویض داشته باشد. اما برای کاهش هزینه نگهداری خودرو می‌توانید به‌تعمیرگاه یا نمایندگی مراجعه کنید و از شخص مکانیک بخواهید که دریچه‌گاز خودرو شما را به‌اصطلاح شست‌وشو دهد. در زمان شست‌وشوی دریچه‌گاز، تمام رسوبات ناشی از ورود سوخت به‌سیلندر از آن خارج شده و امکان گاز دادن و افزایش دورموتور برای شما فراهم می‌شود.
ناگفته نماند که اگر سوکت سنسور دریچه‌گاز نیز به‌اصطلاح کثیف شده باشد، خطایی را در ECU به‌وجود می‌آورد. بنابراین پیش از تعویض سنسور، باید سوکت مربوط به‌سنسور تمیز شود (البته این فرآیند به‌کمک شخص مکانیک امکان‌پذیر است و این مساله برای کاهش هزینه نگهداری از خودرو ضروری است). البته این موضوع را نباید فراموش کرد که این خرابی تنها به‌دلیل ایراد در دریچه‌ ایجاد نمی‌شود؛ بلکه اگر میکروسوئیچ پدال کلاچ نیز مشکل داشته باشد، این خرابی را ایجاد می‌کند.
بر این اساس نیاز است که این قطعه توسط شخص مکانیک بررسی شده و در صورت نیاز برای رفع مشکل تعویض شود. در خودرو پژو 206 تیپ 2 و تیپ 3 این مشکل بسیار شایع است؛ زیرا میکروسوئیچ برای فرآیند بهتر تعویض دنده در نظر گرفته شده و به‌دلیل فرهنگ رانندگی نادرست کشورمان، این قطعه الکترونیکی خیلی زود معیوب می‌شود.
اما درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت یکی از ایرادهای خودروهای پژو 206 و 207 ضعف در مدار هیدرولیکی فرمان است که معمولا به‌سرعت با نشتی در مدار همراه می‌شود. بر این اساس در مرحله نخست عیب‌یابی باید پمپ هیدرولیک خودرو شما بررسی شود.
در این حالت ممکن است اورینگ پمپ هیدرولیک خودرو شما ایراد پیدا کرده باشد که در این صورت لازم است تعویض شود. همچنین باید جعبه‌فرمان خودرو نیز باز و درصورت نیاز تعمیر اساسی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =