باتری

قیمت‌ها تکلیفی است و ما سعی می‌کنیم با درک شرایط، صنعت و بازار را اداره کنیم. اما واقعا باید گفت که کنترل قیمت‌ها ما را اذیت می‌کند. همچنین نوسان قیمت مواداولیه مشکل‌آفرین شده است. اما به‌طور کلی قیمت باتری طی هفته‌های اخیر افزایش نیافته و ثابت بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،صنعت و بازار باتری مانند بسیاری دیگر از بخش‌های اقتصادی و صنعتی با چالش‌های بسیاری مواجه هستند. چالش‌هایی که بیشتر از این‌که به‌تحریم‌های خارجی مرتبط باشند، از طریق بوروکراسی‌های پیچیده داخلی ایجاد شده‌اند. تولید باتری با توجه به‌شرایط مختلفی که طی سال جاری ایجاد شده، از روال اصلی خود که در سال‌های قبل وجود داشته خارج شده و بسیاری از خریداران نیز از عدم‌ثبات در بازار ناراضی هستند.
درهمین زمینه کاظم مرتاض، مدیرعامل شرکت «آذرباتری» با اشاره به‌محدودیت‌های داخلی در خصوص تولید و قیمت باتری به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «هم‌اکنون شاهد مشکلات بسیاری درحوزه تولید باتری هستیم. از قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار گرفته تا کد نقش و مشکلات بسیار زیاد اداری و همچنین بحث رفع تعهد ارزی، همگی کار را برای تولیدکننده سخت کرده است.» وی با تاکید بر این‌که کار بخش‌خصوصی تنها این شده که تقاضاهای دولت را برآورده کند، اظهار کرد: «یعنی بخشی از توان و تمرکز ما معطوف بر مواردی است که اصولا نباید دغدغه تولیدکننده باشد و در کنار این اما، ما تمام توان خود را روی تولید و تامین نیاز بازار قرار داده‌ایم.» مدیرعامل شرکت آذرباتری همچنین درخصوص قیمت باتری نیز تصریح کرد: «قیمت‌ها تکلیفی است و ما سعی می‌کنیم با درک شرایط، صنعت و بازار را اداره کنیم. اما واقعا باید گفت که کنترل قیمت‌ها ما را اذیت می‌کند. همچنین نوسان قیمت مواداولیه مشکل‌آفرین شده است. اما به‌طور کلی قیمت باتری طی هفته‌های اخیر افزایش نیافته و ثابت بوده است.»
وی درخصوص این‌که آیا بازار با کاهش تقاضا مواجه شده یا خیر تاکید کرد: «کاهش تقاضا خیلی محسوس نبوده؛ اما خریدها بسیار کند شده است. همچنین در بحث شناسه کالا هم ما باید مدیریت کنیم. هرچند این روزها با تعداد زیادی از سامانه‌های دولتی مواجهیم که البته تبدیل به‌یک اپیدمی در کشور شده است.»
مرتاض درخصوص صادرات و این‌که آیا دچار وقفه‌ای شده یا خیر تصریح کرد: «صادرات به‌روال قبل انجام می‌شود و مشکلات ما بیشتر به‌حوزه داخل باز می‌گردد و بحث انتقال ارز و موارد این‌چنینی بزرگ‌ترین مشکل در حوزه صادرات باتری است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =