روشن ماندن چراغ‌چک به‌صورت ثابت روی صفحه‌کیلومتر تنها به‌دلیل تنظیم نبودن هوای دور آرام موتور اتفاق می‌افتد. به‌بیان دیگر در این حالت باید پیچ تنظیم هوا که از حالت استاندارد خارج شده را تنظیم کرد. اما برای برطرف کردن افت شدید قدرت در سرعت‌های بالا، باید سه علت عمده را بررسی کرد.

موتورسیکلت زونتس 250S دارم و مدتی است هنگام استارت زدن و پس از روشن شدن موتور، چراغ‌چک روی صفحه‌کیلومتر روشن شده و خاموش نمی‌شود. همچنین در زمان حرکت در سرعت‌های بالا، به‌صورت ناگهانی کارکرد موتور با افت شدیدی مواجه می‌شود. این درحالی است که اگر اقدام به ترمزگیری کنم، فرمان لرزش پیدا می‌کند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،روشن ماندن چراغ‌چک به‌صورت ثابت روی صفحه‌کیلومتر تنها به‌دلیل تنظیم نبودن هوای دور آرام موتور اتفاق می‌افتد. به‌بیان دیگر در این حالت باید پیچ تنظیم هوا که از حالت استاندارد خارج شده را تنظیم کرد. اما برای برطرف کردن افت شدید قدرت در سرعت‌های بالا، باید سه علت عمده را بررسی کرد.
افت یا کاهش سرعت دو دلیل اصلی دارد. این دو پارامتر سیستم سوخت‌رسانی و سیستم جرقه‌زنی هستند. به‌عبارت دیگر در چنین حالتی باید ابتدا اتصالات کوئل و سپس متعلقات سیستم جرقه‌زنی را بررسی کرد. پس از اطمینان از سالم بودن قطعات و درست کار کردن اتصالات، باید سیستم سوخت‌رسانی را مورد بررسی قرار داد. اما درحالت کلی لازم است وایر شمع بررسی شود. وایر نیز مانند سایر قطعات مصرفی دارای عمر مفیدی است که پس از مدتی کارکرد باید تعویض شود.
اگر سوخت کافی و مورد نیاز موتور به‌سیلندر ارسال نشود، این امر منجر به‌افت شدید یا افت ناگهانی سرعت می‌شود. در زمان افزایش دورموتور و سرعت، نیاز است که سوخت بیشتری به‌پیشرانه وارد شود. در این صورت باتوجه به‌افزایش دورموتور قدرت و گشتاور لازم تولید می‌شود تا درحرکت مشکلی ایجاد نشود.
بنابراین اگر حجم کمتری از سوخت به‌سیلندر وارد شود، در به‌وجود آمدن چنین اشکالی تاثیرگذار خواهد بود. برای رفع این مشکل باید فیلتر یا همان صافی بنزین مورد بررسی قرار گیرد. ممکن است فیلتر مسدود شده باشد و به‌همین دلیل هم سوخت کافی به‌سیلندر نرسد. بنابراین برای رفع مشکل باید فیلتر تعویض شود.
این حالت ممکن است به‌دلیل اتصال نامناسب سوئیچ ایجاد شده باشد و البته این اشکال کمتر به‌وجود می‌آید، اما نیاز است که بررسی شود. درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت باتوجه به‌این‌که سیستم ترمز موتورسیکلت شما از نوع دیسکی خنک‌شونده است، این احتمال وجود دارد که هنگام حرکت، آب موجود روی سطح زمین با دیسک ترمز موتورسیکلت شما برخورد کرده باشد یا این‌که از موتورسیکلت‌تان در جای مرطوب نگهداری می‌کنید. این مساله سبب تاب برداشتن دیسک ترمز شده و در زمان ترمزگیری به‌دلیل خارج شدن دیسک از فرم استانداردش ارتعاش وارده به‌فرمان رسیده و سبب لرزش می‌شود. در این حالت باید دیسک یا لنت تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =