۱۸ اینچی شدن «پیرلی» به‌ درخواست فرمولا

در مسابقات امسال فرمول‌یک به‌جای چرخ‌های ۱۳اینچی از نمونه‌های ۱۸اینچی استفاده شده بنابراین پیرلی بیش‌از پیش به داده‌های مشابه خودروهای جاده‌ای نزدیک می‌شود

فرمول یک محبوبیت زیادی در دنیا دارد و مقامات برگزارکننده این رشته ورزشی نیز به‌یدنبال گسترش برگزاری آن در کشورهای مختلف هستند. طرفداران قدیم و جدید فرمول‌یک احتمالا با لاستیک‌های خبرساز مربوط به خودروهای فرمول‌یک آشنا هستند. انتخاب لاستیک‌ها می‌توانند باعث پیروزی یا شکست در مسابقه شوند و پیرلی نیز همیشه در مرکز این گفت‌وگوها قرار دارد.

البته این نوشته درباره لاستیک‌های مسابقه‌ای نیست بلکه ما می‌خواهیم نگاهی به حضور پیرلی در فرمول یک و استفاده از این رشته ورزشی برای بهبود لاستیک‌های جاده‌ای آن بیندازیم.

این شرکت که از سال ۲۰۱۱ تاکنون تامین‌کننده لاستیک خودروهای فرمول‌یک است؛ به‌تازگی خبرنگار مجله اتوبلاگ را به گرندپری آمریکا در پیست آستین تگزاس دعوت کرده تا بتواند با مدیر موتوراسپرت این شرکت یعنی ماریو ایزولا گفت‌وگویی داشته باشد.

با سوار کردن لاستیک‌های جدید روی خودروها و گرم کردن آن‌ها در گاراژ، قطعا جای بهتری برای گفت‌وگو درباره لاستیک‌های پیرلی وجود ندارد.

ایزولا می‌گوید: «همیشه از فرمول‌یک برای یاد گرفتن و به‌دست آوردن داده‌هایی به‌ منظور تست لاستیک‌های خود در سخت‌ترین شرایط استفاده می‌کنیم تا بتوانیم از این تکنولوژی در لاستیک‌های جاده‌ای سود ببریم.»

جدا از مباحث مربوط به تبلیغات و بازاریابی پیرلی در فرمول‌یک، حضور طولانی‌مدت این شرکت در بالاترین سطح رقابت‌های موتوراسپرت به پیرلی کمک کرده تا نوآوری‌های زیادی در زمینه لاستیک‌های خودروهای اسپرت و عادی داشته باشد.

این‌گونه است که مسابقات خودرویی برای شرکت‌ها جواب می‌دهد و به‌عبارت دیگر شیوه «یکشنبه پیروز شو و دوشنبه بفروش!» را در این‌گونه موارد می‌بینیم. زیرا در مسابقات امسال فرمول‌یک به‌جای چرخ‌های ۱۳اینچی از نمونه‌های ۱۸اینچی استفاده شده بنابراین پیرلی بیش‌از پیش به داده‌های مشابه خودروهای جاده‌ای نزدیک می‌شود اما همان لاستیک‌های ۱۳اینچی نیز در دهه قبل فواید زیادی برای پیرلی داشته‌اند.

یکی از این زمینه‌ها را می‌توان مدل‌سازی لاستیک دانست.

مدیر این شرکت می‌گوید: «با وجود چرخ‌های ۱۳اینچی سایز لاستیک‌ها نسبت‌به نمونه‌های عادی بسیار فرق می‌کرد، می‌توانستیم تجربه خوبی در مدل‌سازی مجازی به‌دست آوریم، زمانی که تکنولوژی مدل‌سازی مجازی را داشته باشید، می‌توانید از آن برای لاستیک‌های جاده‌ای استفاده کنید. ما هم‌اکنون شبیه‌سازهایی را در میلان داریم و از همان روش برای تمام لاستیک‌ها استفاده می‌کنیم تا آن‌ها را در شبیه‌ساز بررسی کنیم تا از تعداد نمونه‌های پیش‌تولیدی بکاهیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =