کد خبر: 242761
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
رسپکت

خودروهای چینی اصولا در تمام بازارهای دنیا به‌ لطف اقساط بدون بهره و شرایط فروش آسان از مشتری بسیاری برخوردارند. در بازار ایران نیز تا همین چندی پیش اوضاع در این بخش به‌ همین روال بود. 

اما ممنوعیت چهار ساله واردات خودرو از یک سو و اخیرا نیز اجرایی نشدن قانون مربوط به‌واردات خودروهای اقتصادی (خودروهای با قیمت کمتر از 20 هزار یورو) از سوی دیگر و همچنین ناتوانی خودروسازان داخلی در رقابت با کمپانی‌های چینی در کنار تورم افسارگسیخته سبب شده است این روزها شاهد توقف و لغو شرایط فروش اقساطی برخی خودروهای چینی باشیم.

به‌گونه‌ای که این روزها تنها محصولات برندهای جک و فردا با شرایط فروش اقساطی به‌خریداران واگــــذار می‌شوند و بقیه بــــــرندهای چینی تنها به‌شکل نقدی عرضه می‌شوند. به‌این تــــرتیب بازار خودرو کشور بهشت محصولات چینی شده است .

خوش‌فروش‌ های لوکس در بازار دست دوم‌ ها

ممنوعیت پنج‌ساله واردات خودروهای لوکس سبب شده است در این بازار مدل‌های دست‌دوم همچنان پرطرفدار بمانند. به‌گفته فعالان حاضر در این بخش از بازار خودرو، مدل‌های دست‌دوم مرسدس‌بنز و لکسوس درمقایسه با دیگر رقبا از طرفداران بیشتری برخوردارند و با توجه به‌بلاتکلیفی بازار و عدم‌اجرایی شدن مصوبه مربوط به‌خودروهای خارجی، گمان نمی‌رود به‌این زودی‌ها محصولات دست‌دوم برندهای مذکور در کشور از دور تقاضا و مصرف خارج شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =