کد خبر: 242818
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
پیکاپ زاگرس

زمزمه‌های عرضه پیکاپ زاگرس به بازار ایران از مدت‌ها پیش شنیده می‌شد و درنهایت زامیاد امسال تأیید کرد که این محصول راهی بازار می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،نمایشگاه خودروی اصفهان امسال پس از سه‌سال وقفه در تاریخ ۳ آذرماه برگزار شده و میزبان شرکت زامیاد است. زامیاد را می‌توان زیرمجموعه کار و تجاری سایپا دانست که امسال محصولات سگمنت پیکاپ را به نمایشگاه خودروی اصفهان آورده است. زمزمه‌های عرضه پیکاپ زاگرس به بازار ایران از مدت‌ها پیش شنیده می‌شد و درنهایت زامیاد امسال تأیید کرد که این محصول را راهی بازار کشورمان خواهد کرد. این مدل درواقع برادر دوقلویی برای وانت کلوت مکث موتور و شاسی‌بلند دایون Y5 ایلیا خودرو محسوب می‌شود و احتمالاً در آینده نزدیک برادر چهارمی نیز از گروه صنعتی آمیکو خواهد داشت!

زامیاد زاگرس در حقیقت یک محصول از شرکت چینی فودای است که با نام فودای F22 شناخته می‌شود. پلتفرم این پیکاپ با پیکاپ مکث موتور کلوت که محصولی از دایون به حساب می‌آید، مشترک است. به همین دلیل زاگرس و کلوت از نظر ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند.

شاسی بلند جدید شرکت سایپا + حدود قیمت

زامیاد زاگرس اولین محصول فودای در بازار کشورمان نیست؛ پیش از این زامیاد پادرا و زامیاد کارون نیز در نسخه‌های تک‌کابین و دوکابین فودای F16 وارد بازار ایران شده بودند. فودای F22‌ نیز سومین محصول این برند برای بازار ایران است. خوشبختانه فودای F22 با کمترین تغییرات در بخش قوای فنی و تجهیزات به بازار ایران عرضه می‌شود و برخلاف زامیاد کارون، از پیشرانه‌های قبلی زامیاد برای آن استفاده نشده است.

خلاف کلوت و دایون وای 5 به توربوچارجر مجهز نیست و می‌تواند ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی نیز نیروی تولیدی توسط این موتور پیکاپ زاگرس را به‌عهده خواهد گرفت.

از جمله آپشن‌های رفاهی و ایمنی فودای F22‌ می‌توان به این موارد اشاره کرد: روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی، دوربین عقب، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، آینه‌های تنظیم‌شونده برقی و قفل دیفرانسیل الکترونیکی.

هنوز برچسب قیمتی پیکاپ زامیاد زاگرس مشخص نیست، اما انتظار می‌رود این خودرو با بهایی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان راهی بازار کشورمان شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    چقدر زشته ۰
  • سیامک IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    وقاحتهای ایران خودرو و سایپا در معرفی مدلهای چینی ماشینها تمامی نداره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =