لاماری ایما

حدود یک سال پس از آغاز فعالیت لاماری در ایران، این شرکت باپی بردن به نقاط قوت و ضعف خود سعی دارد با درنظر گرفتن بازخورد مشتریان مسیر خود را پرقدرت‌تر از همیشه دنبال کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،خوشبختانه بازار ایران به‌آن اندازه سخت‌گیر نیست که به‌خاطر اندکی غفلت از سوی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان خودرو، خیلی زود شاهد خداحافظی مصرف‌کننده با خودروهای جذاب و به‌روز دنیا در آن باشیم. درحقیقت با افزایش پاسخ‌گویی و حفظ کیفیت در ارائه خدمات و توجه به‌پیشنهادات مشتریان می‌توان آینده خوبی را برای هر فعال خودرویی در ایران متصور بود. به‌این ترتیب شاهدیم که حدود یک سال پس از آغاز فعالیت لاماری در ایران، این شرکت باپی بردن به نقاط قوت و ضعف خود سعی دارد با درنظر گرفتن بازخورد مشتریان مسیر خود را پرقدرت‌تر از همیشه دنبال کند؛ برگزاری مراسم اختصاصی این شرکت در شوروم ۵۱۰۱ امامی خود تاییدکننده و نشانه‌ای از این تلاش‌ها است.
یک رنگ به‌ نشانه پیشرفت
معرفی رنگ جدید قرمز برای لاماری ایما را از دو جنبه می‌توان نشانه‌ای برای توسعه آتی این محصول دانست. یک وجه آن را می‌توان رسیدگی به‌پیشنهاد مشتری دانست که با توجه به‌تریم دوخت قرمزرنگ کابین این خودرو، عرضه این رنگ پیشنهاد بسیاری از مالکان و مراجعان به‌شوروم‌های این برند تا به امروز بوده است. اما از سوی دیگر با نگاهی به‌شرکت مادر شاهد عرضه دو محصول جدید براساس Forthing T5 Evo بوده‌ایم که یکی Forthing Friday یا نسخه برقی از همین لاماری ایما به‌حساب می‌آید و دیگری پکیج موج گرما یا «Forthing T5 Evo Heatwave» است که ظاهری اسپرت‌تر و جذاب‌تر را به‌لاماری ایما می‌بخشد. عرضه رنگ جدید و وعده اخیر مدیران لاماری برای عرضه نسخه فول‌آپشن این خودرو را می‌توان قدمی در راستای عرضه «موج گرما» و حتی نسخه فورتینگ فرایدی درصورت اجرای زیرساخت برقی در کشورمان دانست.
خدمات برای ارتقای رضایت مشتریان
رسم است که در ایران مهم‌ترین نماد برای جلب رضایت مشتری، ارسال خودرویی درسطح کلاس خودرو وی برای ارائه خدمات در محل درنظر گرفته می‌شود؛ حال این‌که این رسم تا چه اندازه درست جا افتاده و بررسی این‌که آیا در آلمان هم فقط مرسدس‌بنز اس کلاس به‌میباخ‌ها خدمات ارائه می‌کند یا خیر را به‌فرصت دیگری محول می‌کنیم؛ اما ارائه خودرو اختصاصی لاماری ایما به‌تیم امدادرسانی این شرکت را می‌توان نشانه‌ای برای افزایش دسترس‌پذیری و حفظ کیفیت خدمات‌رسانی در محل دانست. به‌این ترتیب فعلا تعداد محدودی از این خودروها قرار است آماده پاسخگویی به‌مشتریان از ابتدای ایام نوروز باشند. البته باید درنظر داشت که سرویس‌دهی این خودروها صرفا مخصوص خودروهای لاماری بوده و فارغ از خدمات اختصاصی آرین‌موتور با خودروهای میتسوبیشی برای خودروهای میتسوبیشی، دی‌اس و لاماری است که تا پیش از این انجام می‌شد و کماکان نیز ادامه خواهد داشت. اما مورد دیگری که نشانه احترام لاماری به‌پیشنهاد مشتری است را می‌توان افتتاح همین نمایندگی براساس استانداردهای جدیدی دانست که اخیرا در این گروه خودروسازی تدوین و به‌تدریج اجرایی شده است. نمایندگی ۵۱۰۱ امامی در شهر مشهد از ابتدای این هفته آمادگی دارد با قدرت بیشتری حضور این برند را در استان‌ خراسان به‌رخ بکشد و این ادعا از پس اعتماد به‌فردی است که پیش از این ریاست اتحادیه نمایندگی‌های خودرو و لوازم‌یدکی شهر مشهد را در اختیار داشته و درحال حاضر نیز هزینه ماهانه 5/1 میلیون‌تومانی برای مدیریت سه برند در پنج لوکیشن و دو مرکز خدمات را صرفا برای کسب رضایت از مشتری درنظر گرفته است. امامی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «لاماری ایما خودرو جدید و به‌روزی است که تکنولوژی‌های آن با نیاز روز مطابقت دارد و در مقابل هزینه پرداختی، خریدار ما رضایت کامل از تجهیزات آن دارد.»
تدوین نخستین دفترچه استانداردسازی خدمات

لاماری نخستین برند خودرویی در ایران است که دفترچه استانداردسازی را در واحد خدمات پس از فروش مدون کرده است. براساس این دفترچه هویت و ماهیت برند تعریف شده و براساس آن طراحی شوروم، مراکز خدمات فنی اجرایی می‌شود. کد ۵۱۰۱ نیز نخستین نمونه اجرای این استانداردهاست که به‌همین خاطر افتتاح شوروم‌های جدید لاماری مقداری زمان‌بر شده است. تا پایان سال براساس این استانداردها ۴ شوروم دیگر و تا نیمه نخست تمام شوروم‌های فعلی اجرایی شده است.
از سوی دیگر مراکز خدمات نیز از ابتدای اردیبهشت سال آینده استانداردسازی خواهد شد و این مسیر برای ۲۵ نمایندگی دیگر نیز پیموده خواهد شد. فارغ از بحث طراحی بحث‌های تجهیزات تعمیرگاهی، تجهیزات فنی، اِلِمان‌ها، میز و ابزار مخصوص‌ اختصاصی‌سازی‌شده برند لاماری و حتی نحوه ساخت دکورها، برندوال، لباس کارکنان و هرآن‌چه به‌برندسازی لاماری مربوط است را شامل می‌شود. علی موسوی خرم، مدیریت فروش و خدمات پس از فروش لاماری درباره شیوه انتخاب تجهیزات تعمیرگاهی گفت: «باید درنظر داشت که غیر از برند لاماری، ارائه خدمات به‌محصولات دو برند دی‌اس فرانسه و میتسوبیشی ژاپن در دستور کار بوده و به‌دلیل تعداد بیشتر مشتریان میتسوبشی تا به‌امروز تمرکز بر استانداردهای ژاپنی بوده که تایید شرکت میتسوبیشی را در زمان خود دریافت کرده بودند.
خودرو لاماری ایما نیز با توجه به‌پیشرانه و برخی دیگر از قطعات فنی آن که توسط برند میتسوبیشی طراحی و تامین شده، همین تجهیزات را می‌طلبد؛ اما طی ارتباط با برند مادر درجریان تجهیزات و ابزار مخصوصی قرار گرفته‌ایم که به‌طور اختصاصی مورد نیاز لاماری ایما است تا با ارائه بالاترین کیفیت هیچ دغدغه‌ای درارتباط با مشتری و خودمان نداشته باشیم.» موسوی امیدوار است تا پایان سال آینده پوشش ۷۰ درصدی نمایندگی‌های لاماری با رسیدن به‌تعداد ۴۰ نمایندگی به صددرصد ارتقا پیدا کند.
غیر از پنج رنگ فعلی ایما که قرمز به‌تازگی به آن‌ها افزوده شده، دو محصول کاملا متفاوت و در سگمنت‌های متنوع به‌سبد پیشنهادی لاماری افزوده خواهد شد و از سوی دیگر عرضه این رنگ جدید را می‌توان آپشنی از طرف خودروساز چینی برای مدل فول‌آپشن ایما در سال آینده دانست. به‌گونه‌ای که با پیشرانه هیبرید و درنهایت نسخه‌ اسپرت‌تری که در مبدأ تحت‌عنوان نسخه توفان گرما «Heatwave» شناخته می‌شود، همراه خواهد شد.
بنابر شنیده‌ها، آرین‌پارس‌موتور قیمت جدیدی را برای لاماری ایما اعلام کرده است. قیمت لاماری ایما اکنون یک‌میلیارد و 386 میلیون‌تومان است. گفتنی است این افزایش قیمت نیز با توجه به‌افزایش نرخ ارز نیمایی به‌میزان ۲۵ درصد اعمال شده و باید درنظر داشت که در شرایط فعلی حداقل قیمت برای خرید این مدل چیزی بالغ ‌بر 5/2 میلیاردتومان است. البته قیمت یک‌میلیارد و ۴۸۶ میلیون‌تومانی صرفا برای سال ۱۴۰۲ درنظر گرفته شده و حتی درطرح فروش اخیری که تحت‌عنوان پنجمین عرضه این خودرو در بورس کالا برای هفته جاری در نظر گرفته شده، قیمت پایه اعلام‌شده برای فروش این خودرو ۹۸۱ میلیون‌تومان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

آخرین اخبار