گروه خودروسازی سایپا دیزل که در زیرمجموعه کمپانی سایپا فعالیت دارد، در سال 1394 یکی از کامیونت های خود را با نام کامیونت الوند به بازار معرفی کرد. این مدل کامیونت که از همان زمان جزو پرطرفدارترین کامیونت ها در ایران بود، هم اکنون در تناژهای 5.4 ، 6.5 و 8.5 تولید و به بازار عرضه می‌شود. ولی در این میان دو تناژ 6.5 و 8.5 تن کامیونت های الوند پرفروش‌تر از مدل دیگر هستند. به همین دلیل هم من احتمال دادم که شما عزیزی که به فکر خرید یک کامیونت جوان پسند، قیمت مناسب و باکیفیت هستید بخواهید درباره این دو مدل بیشتر بدانید. از همین رو تصمیم گرفتم تا در این مطلب به طور اختصاصی درباره دو تناژ پرطرفدار کامیونت های سایپا دیزل صحبت کنم.

صبر کنید، هنوز تمام نشده! بی شک اطلاع از ویژگی ها و مشخصات ماشین سنگینی که به فکر خرید آن هستید دردی از شما دوا نخواهد کرد تا زمانی که نمایندگی رسمی این برند و عرضه کننده مستقیم و بدون واسطه و صد البته مُنصف کامیونت های الوند را نشناسید. پس در کنار صحبت درباره خودِ کامیونت ها، برای این که شما را راهنمایی کرده باشم، می‌خواهم برترین نمایندگی سایپا دیزل در ایران را هم خدمتتان معرفی کنم.

نگاهی به مشخصات فنی و ویژگی های پرفروش‌ترین تناژهای کامیونت الوند

درباره سایپا دیزل و کامیونت الوند؛ اولین و برترین محصول این برند

همانطور که در مقدمه بحث خدمتتان عرض کردم، کامیونت الوند با نام برند سایپا دیزل به ثبت رسیده و به فروش می‌رسد. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کامیونت در اصل محصول مشترک شرکت سایپا و یک شرکت فرانسوی است. و همچنین جزو اولین محصولات تولیدی این دو شرکت می‌باشد که البته از آن زمان تابحال دستخوش تغییر و تحولاتی شده تا با نیاز رانندگان عزیز همخوانی داشته باشد.

به هر حال هم اکنون ما کامیونت الوند را متعلق به یک برند ایرانی می‌دانیم و مفتخریم که این خودرو نیمه سنگین با کامیونت های ایسوزو در رقابت است، و حتی در مواردی مثل خدمات ارزان و گسترده در ایران، یک سروگردن بالاتر از این رقیب قدر و مشهور، قرار دارد.

مقایسه بین مهمترین مشخصات فنی و ویژگی های کامیونت الوند 6 و 8 تن

اگر تصمیم خود را برای خرید کامیونت الوند گرفته باشید، پس دیگر لزومی ندارد مدام ویژگی ها و مشخصات این مدل کامیونت را با مدل های دیگر مثل ایسوزو، جک و ... مقایسه کنید. چون این فقط باعث اتلاف وقت شما شده و سردرگمی شما را بیشتر می‌کند.

در عوض به نظر من بهتر است میان تناژهای مختلف همین کامیونت مقایسه‌ای داشته باشید. سپس با در نظر داشتن ماحصل این مقایسه و در کنار آن عواملی مثل قیمت و میزان بودجه‌ای که دارید، هوشمندانه و آگاهانه انتخاب کنید.

نگاهی به مشخصات فنی و ویژگی های پرفروش‌ترین تناژهای کامیونت الوند

مشخصات فنی کامیونت های الوند

مشخصه فنی

الوند 6 تن

الوند 8 تن

قدرت موتور

145 / 2600 HP/RPM

155 / 2600 HP/RPM

استاندارد آلایندگی

EURO IV

EURO IV

گشتاور

450/1200-2200 N.M/RPM

500/1200-1900 N.M/RPM

گنجایش روغن

4.5 لیتر

4.5 لیتر

حداکثر وزن مجاز محور جلو

2500 کیلوگرم

3000 کیلوگرم

حداکثر وزن مجاز محور عقب

4500 کیلوگرم

5800 کیلوگرم

تعداد سیلندر

4 سیلندر خطی

4 سیلندر خطی

نوع سیستم ترمز

دو مداره مستقل – کم صدا

دو مدار مجزا پنوماتیک محور جلو و عقب

عملکرد کلاچ

هیدرولیکی

هیدرولیکی

نوع فرمان

هیدرولیکی (گردش قفل به قفل 4.2 دور)

هیدرولیکی (گردش قفل به قفل 4.2 دور)

مشخصات ظاهری، کابین و اتاق خواب کامیونت های الوند

شاید یکی از نقاط ضعف کامیونت های الوند، مجهز کردن کابین و اتاق خواب به حداقل امکانات باشد. به عبارت دیگر گروه خودروسازی سایپا دیزل برای کابین این مدل خودرو باری نیمه سنگین امکانات بسیار کم و پایه در نظر گرفته است. در حالی که می‌توانست برای راحتی حال راننده و کمک راننده، آن را به امکانات پیشرفته‌تر مجهز کند.

بخاری، کولر، قابلیت چرخش صندلی راننده در چهار جهت، قفل مکانیکی و امکان حرکت 70 درجه اتاق از جمله این امکانات به حساب می‌آیند که تقریبا در تمام کامیونت های جدید وجود دارند!

تجهیزات دیگر کامیونت های الوند

از دیگر تجهیزات کامیونت های 6 و 8 تن الوند اگر بخواهم بگویم باید به موارد زیر اشاره کنم؛

جک هیدرولیکی، شیشه های برقی، گاز دستی، ردیاب، ترمز موتور (خفه کن)، زاپاس بند، لاستیک زاپاس، چراغ مه شکن جلو و عقب، یدک کش و قلاب، قفل مرکزی، رادیو سی دی خور، چراغ چشمک زن، کپسول اطفای حریق، صفحه نمایش دیجیتال نشان دهنده سرعت، دور سنج درجه حرارت آب، میزان سوخت، فشار باد و سایر موارد مورد نیاز برای کنترل خودرو.

نگاهی به مشخصات فنی و ویژگی های پرفروش‌ترین تناژهای کامیونت الوند

خرید و فروش کامیونت الوند با بهترین قیمت

همانطور که در مقدمه بحث قول دادم، می‌خواهم یکی از بزرگترین بنگاه های معاملاتی ماشین سنگین را که نمایندگی رسمی کد 279 شرکت سایپا دیزل را داراست، یعنی دیزلیران را به شما معرفی کنم. اگر مدتیست در جستجوی خرید کامیونت، کامیون، کشنده هستید بی شک قبلا نام مجموعه دیزلیران را شنیده اید. چون این مجموعه پرآوازه بیش از یک دهه سابقه در زمینه خرید و فروش انواع ماشین های سنگین و نیمه سنگین دارد.

فرقی ندارد شما به دنبال خرید کامیونت الوند در تناژهای مختلف هستید یا این که قصد فروش یا تعویض کامیونت الوند خود را دارید، در هر صورت می‌توانید روی مجموعه بزرگ، مجرب و باسابقه دیزلیران حساب کنید. این مجموعه با جذب و آموزش کارشناسانی متخصص آماده خدمت رسانی و راهنمایی شما رانندگان عزیز و زحمتکش می‌باشد.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره رایگان تلفنی یا حضوری، کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع کامیون و کامیونت، اطلاع از اخبار روز صنف کامیون داران و واردات و صادرات خودروهای سنگین و نیمه سنگین توصیه می‌کنم حتما یک سر به سایت دیزلیران بزنید. علاوه بر تمام موارد گفته شده، در سایت مجموعه دیزلیران شما می‌توانید مقالاتی پربار و آموزنده درباره انواع کامیونت و کشنده مطالعه کنید و هرآنچه باید در این باره بدانید را در عرض چند دقیقه کسب کنید.

مجموعه دیزلیران در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک بخش انتشار آگهی رایگان را نیز در سایت خود راه اندازی کند. پس از همین حالا به این خانواده بزرگ بپیوندید و منتظر خبرهای خوش باشید!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

آخرین اخبار