در ابتدا باید بدانید با توجه به‌اقتصاد قدرتمند کشور چین، تمام خودروسازان در این کشور سایت‌ها یا کارخانه‌های تولیدی دارند. بنابراین اگر یک خودرو آلمانی نیز نسخه چینی داشته باشد، دلیل بر نامرغوب بودن آن نیست.

قصد دارم خودرو سدانم را تیونینگ کنم و از میان پیشرانه‌های هوندا، تویوتا، مزدا، کیا و هیوندای کدام‌یک قابلیت ارتقای بیشتر و استهلاک کمتری دارند؟ آیا این موضوع صحت دارد که اغلب موتورهای ژاپنی با قطعات چینی ساخته می‌شوند؟

به گزارش «اخبار خودرو»،در ابتدا باید بدانید با توجه به‌اقتصاد قدرتمند کشور چین، تمام خودروسازان در این کشور سایت‌ها یا کارخانه‌های تولیدی دارند. بنابراین اگر یک خودرو آلمانی نیز نسخه چینی داشته باشد، دلیل بر نامرغوب بودن آن نیست. زیرا در بازار یدکی کشورمان آن‌چه حاکم است، این‌که برخی سودجویان نامرغوب‌ترین قطعات خودرویی را از کشور چین سفارش می‌دهند. اما بد نیست بدانید اگر نسخه باکیفیت قطعات مکانیکی و الکترونیکی خودرویی ساخت کشور چین، به‌کشورمان وارد شوند، دیگر شاهد خرابی بسیاری از خودروها نخواهیم بود. اما درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت برای تیون کردن پیشرانه لازم است به‌مولفه‌های متعددی توجه کرد که مهم‌ترین‌ آن‌ها ساختار طراحی، کیفیت قطعات، آلیاژ به‌کار رفته در پیشرانه و تکنولوژی آن است. معمولا در طراحی پیشرانه‌های ژاپنی تمام ضرایب اطمینان و فاکتورهای دوام، خستگی، کیفیت و ساختار متناسب با قدرت تولیدی در نظر گرفته می‌شود. اما می‌توان گفت پیشرانه‌های ژاپنی از هر نظر نسبت به‌پیشرانه‌های کره‌ای برتری دارند. درصورتی که پیشرانه‌های کره‌ای دستخوش تغییرات قرار گیرند، پارامتر استهلاک وخستگی قطعات در آن‌ها به‌شدت افزایش خواهد یافت. با توجه به‌تکنولوژی و نوع ساخت پیشرانه‌های ژاپنی و کره‌ای موجود درکشور، پیشرانه‌های ژاپنی از هر نظر برای تیون کردن بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. همان‌طور که گفته شد، بسیاری از قطعات خودروهای تولید روز دنیا، تحت لیسانس در کشور چین تولید می‌شوند. معمولا بسیاری از کمپانی‌ها برای کاهش هزینه‌های تولید، برخی قطعات خودروهای خود را برای بازار افترمارکت در کشور چین مونتاژ می‌کنند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پیشرانه خودروهای کره‌ای نسبتا پرتوان‌تر از پیشرانه‌های خودروهای ژاپنی است. اما به‌هر میزان که توان و گشتاور موتور افزایش ‌یابد، به‌همان اندازه خرابی و استهلاک نیز افزایش می‌یابد. با توجه به‌شرایط سوختی و جوی کشور، پیشرانه‌های ژاپنی یکی از بهترین و کم‌استهلاک‌ترین پیشرانه‌های مناسب تیونینگ است. به‌این نکته توجه ویژه داشته باشید که اغلب، به‌دلیل دوام و کیفیت نهایی پیشرانه‌های خودروسازان ژاپنی، موتورهای محصولات تویوتا، مزدا و هوندا جزو بهترین گزینه‌های ممکن به‌شمار می‌روند. اما به‌دلیل این‌که شما در ابتدای سوال خود، به‌مدل دقیق خودرویتان اشاره نکردید، لازم است بدانید که اگر خودرو شما ساخت داخل باشد، به‌هیچ‌عنوان این پیشنهاد برای خودرو شما مناسب نیست. زیرا خودروهای ساخت داخل، اغلب بر پایه خودروهای قدیمی فرانسوی ساخته شده و نصب هرگونه پیشرانه ژاپنی یا کره‌ای روی آن‌ها یک عمل کاملا اشتباه و نادرست است. همچنین اگر خودرو شما ساخت کشور چین باشد، باز هم این پیشنهاد برای خودرو شما مناسب نیست. در این زمینه شما می‌توانید از پیشرانه‌های قدرتمندتری که توسط سایر خودروسازهای چینی تولید شده، استفاده کنید.
اما اگر خودرو شما اروپایی، ژاپنی یا کره‌ای است، بهترین و مناسب‌ترین پیشنهاد برای خودرو شما استفاده از پیشرانه قوی‌تر کمپانی سازنده خودرویتان است. زیرا در این صورت شاهد کمترین خرابی و استهلاک خواهید بود. به‌عنوان یک پیشنهاد ویژه برای دارندگان خودروهای ساخت داخل، می‌توان گفت بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل برای تیونینگ، ارتقای استاندارد و اصولی پیشرانه و تمام بخش‌های فنی خودرو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =