واردات خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب اخبار منتشرشده در فضای مجازی اعلام کرد فرآیند واردات خودروهای کره‌ای در حال انجام است و محدودیتی وجود ندارد.

در اطلاعیه وزارت صمت که چهارشنبه‌شب انتشار یافت، آمده است: «بدین‌وسیله به‌اطلاع می‌رساند که شرکت‌های واردکننده خودروهای کره‌ای هم‌اکنون درحال دریافت ارز و انجام فرآیند ترخیص از گمرک بوده و موارد اعلام‌شده در رسانه‌ها دقیق و قابل استناد نیست.»

اما همین شایعه که به‌فاصله ۲۴ ساعت تکذیب شد، کافی بود که بازار خودروهای چینی پس از سقوط ناشی از اخبار دخالت شورای‌رقابت در قیمت‌گذاری آن‌ها، بار دیگر صعودی شود و به‌صورت یک‌روزه افزایش قیمت‌های آن‌چنانی را در روز چهارشنبه تجربه کند.

درمجموع نیز این روزها بازار تحت‌تاثیر موافقت و مخالفت با موضوع واردات خودروهای کارکرده و نیز مناقشه شورای‌رقابت و دفتر خودرویی وزارت صمت بر سر قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی (چینی) مدام در التهاب و نوسان بوده است.

تعداد انگشت‌شمار نمایندگی های رسمی خودروهای غیرچینی

هرچند براساس مجوزهای وزارت صمت شرکت‌های بسیاری برای تاسیس نمایندگی برندهای خارجی و وارداتی غیرچینی آماده می‌شوند، اما روی کاغذ و براساس اسناد و مدارک رسمی و مورد تایید طرف خارجی، تعداد نمایندگی‌های خودروهای وارداتی غیرچینی که مجوز رسمی معتبر از شرکت مادر دارند، به‌تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =