kmc

شرکت کرمان‌موتور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به انتشار مطالب خلاف واقع درخصوص نحوه فروش محصولات شرکت کرمان‌موتور به‌ویژه قیمت‌های اعلامی شورای‌رقابت در برخی رسانه‌ها طی چند روز اخیر، بر خود لازم می‌دانیم به‌جهت تنویر افکار عمومی و اذهان مشتریان عزیز، نکاتی را شفاف‌سازی و تصریح کنیم:

۱- براساس مطالب منتشرشده در رسانه‌ها، شورای‌رقابت در جلسه مورخ ۱۶/۰۲/۱۴۰۲ برای ۴ مدل از محصولات سواری این شرکت قیمت‌هایی را تعیین کرده است که مبنای محاسباتی آن‌ها با واقعیت‌های امروز کشور مغایرت کامل دارد.

یکی از مهم‌ترین مغایرت‌ها براساس اعلام صریح اعضای محترم شورا در جلسه روز شنبه ۲۳/۰۲/۱۴۰۲، اعمال نرخ ارز ۲۸هزار و ۵۰۰ تومانی برای محاسبه قیمت‌ها بوده که اصولا بیش از ۴ ماه است براساس سیاست‌های بانک‌مرکزی، این نرخ ارز برای واردات خودروسازان اعمال نمی‌شود و شرکت‌های خودروسازی باید ارز واردات قطعات منفصله خودرو را از بازار متشکل ارزی با نرخ مابین ۴۰ الی ۴۵ هزارتومان تامین کنند. بنابراین بدیهی اســــت محاسبات قیمت‌ها بــــــاید براساس نرخ جاری اصلاح شود.

۲- از روز اعلام نرخ‌های مذکور در رسانه‌ها به‌نقل از شورای‌رقابت، این شرکت هیچ‌گونه اعلام فروش یا ثبت‌نامی برای این ۴ مدل خودرو نداشته است و تصویر ایجادشده مبنی بر فروش محصولات شرکت کرمان‌موتور براساس قیمت اختیاری یا هر قیمت دیگری کاملا خلاف واقع است.

۳- در صورت ادامه اصرار شورای‌رقابت بر قیمت‌های اعلامی که بر مبنای مفروضات اشتباه است، این ۴ محصول (جی۴، اس۳، اس۵ و کی۷) از چرخه تولید شرکت کرمان‌موتور حذف خواهند شد. زیرا براساس منطق اقتصادی، تولید و فروش با زیان امکان‌پذیر نیست.

۴- دستورالعمل شورای‌رقابت صرفا برای خودروهای سواری بوده و وانت و خودروهای تجاری دیگر را شامل نمی‌شود. بر این اساس، فروش خودروهای تجاری و وانت در اختیار شرکت‌های خودروساز بوده و خواهد بود.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    کدوم چرخه تولیدو میگی!!!!
  • رامین IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    قطعا نمیتونه چهار محصولو از خط خارج کنه، چون سرمایه ای که برا این خطوط گذاشته براساس یه طرح و برنامه بازده چیده شده و مازاد بر اون در صورت عدم تولید هزینه ای (هزینه ثابت) را نیز بابت این خطوط متحمل خواهد شد که این امر مستقیما با سود عملیاتی که حفظ استمرار فعالیت و بقای شرکت به آن بستگی دارد مغایر خواهد بود و نتیجه آن باعث ایجاد جریانات نقدی منفی و کاهش ثروت صاحبان سهام میشود، از کرمان موتور بعید هس غیر حرفه ای برخورد کند
  • Arman IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    شورای رقابت اگه راست میگه قیمت خودروهای از رده خارج فرانسوی و کره ای رو کنترل کنه که بیش از حد گرون هستند نه خودروهای روز چینی رو
  • مهدی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    ما راضی به ضرر شما نیستیم بزارید وارد بشه تا معلوم شه چه خبره بی....
  • رضا NL ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    شما تولید نکن همینا وارداتیش نصف قیمت تموم میشه ضمناً شورای رقابت اصلا با دلار 28500 محاسبه نکرده بود اصلاً از اولش هم با دلار 42 تومن محاسبه شده بود اینا رو ولش شما واردات کن با دلار 52 تومن با تعرفه گمرکی صفر باز هم نص
  • محمد IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    به نظر من یه حرف شورای رقابت درست هست نمیشه که قیمت خودرو مونتاژی از قیمت وارداتی اون بیشتر باشه و خودرو سازا باید در قبال این مورد پاسخگو باشن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =