تسلا Y

تسلا شروع به‌خرید سلول‌های باتری از BYD کرده است و از آن‌ها در کراس‌اوورهای مدل Y تولیدشده در آلمان استفاده می‌کند.

تسلا و BYD به‌عنوان رقیب یکدیگر در نظر گرفته می‌شوند. اگرچه ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت به‌وضوح گفته است که این دو شرکت رقیب، شرایط مثبتی دارند. درواقع ماسک برای برخی رقبای چینی تسلا احترام زیادی قائل است؛ درست مانند احترامی که برای فورد در ایالات‌متحده قائل است؛ درعین حال او تنها برندهای چینی را به‌عنوان رقبای واقعی می‌بیند.

مدتی پیش گزارشی منتشر شد که ممکن است کراس‌اوورهای تسلا مدل Y با سلول‌های باتری BYD در برلین تولید شوند. اگرچه این خبر ممکن است برای برخی افراد تعجب‌آور بوده باشد؛ اما به‌اندازه کافی منطقی است.

تسلا سلول‌های باتری را از منابع متعدد دریافت می کند و اخیرا از ترکیب شیمیایی باتری در نسخه‌های گوناگون مدل‌های مختلف خود ‌استفاده کرده است.

سال گذشته مشخص شد که تسلا درحال خرید سلول‌های باتری از BYD است. جزئیات بسیار اندک بود؛ اما Electrek گزارش داد که تسلا ممکن است از باتری «BYD Blade» استفاده کند.این یک سلول LFP است که در قالب طولانی‌تری، بسیار شبیه یک تیغه است.

هنگامی که مشخص شد تسلا درواقع خودروهایی با نوعی سلول باتری BYD تولید می‌کند، علاقه طرفداران و کارشناسان را برانگیخت.

به‌نظر می‌رسد سلول‌های باتری جدید BYD برای مدت طولانی‌تری نسبت به‌سلول‌های باتری LFP CATL در حداکثر سرعت شارژ خود باقی می‌مانند. با این حال، به‌نظر می‌رسد دو برند و قالب مختلف سلولی دارای نرخ شارژ بالایی هستند. با این وجود، ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد سلول‌های BYD نرخ شارژ بالایی دارند و می‌توانند آن را برای مدت‌زمان طولانی‌تری در حالت بالاتر حفظ کنند.

در پایان، این نشان می‌دهد سلول‌های باتری BYD سریع‌تر از سلول‌های CATL شارژ می‌شوند.

شرایط خوب بی‌وای‌دی درعرصه باتری و خودروهای برقی سبب شده است حتی تسلا نیز برای تجهیز برخی مدل‌های خود از این برند رو به‌رشد چینی استفاده کند. برندی که به‌نظر می‌رسد طی سال‌های آینده بخش قابل توجهی از خودروهای برقی در سراسر دنیا را عرضه خواهد کرد.

قیمت مناسب‌تر نسبت به‌رقبا و استفاده از باتری‌هایی با دوام بالاتر، شارژدهی بیشتر و سرعت شارژ بسیار بالاتر سبب شده است بی‌وای‌دی جزو مطرح‌ترین برندهای عرضه باتری و خودروهای برقی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =