کد خبر: 245264
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
image-20230719133433-1.jpeg

کفپوش خودرو، هدفی فراتر از بهبود زیبایی خودرو دارد. کفی بی‌کیفیت به راحتی ساییده، سوراخ و از بین می‌رود. نتیجه آنکه بایستی به تهیه کفپوشی بپردازید که علاوه بر زیبایی، کیفیت بالایی داشته باشد و از کف خودروی شما محافظت کند. که ما در اینجا به برسی انواع مدل کفپوش خودرو و تفاوت آن ها باهم دیگر میپردازیم.

برند ها و تولید کننده های کفپوش خودرو را معرفی می کنیم و سپس شما را راهنمایی میکنیم که یک کفی مناسب برای خودرو خود تهیه کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کفپوش خودرو چیست؟

کفپوش خودرو با نام‌های دیگری همچون کفی خودرو یا زیرپایی خودرو نیز شناخته می‌شود. درست است که کفپوش از لوازم تزئیناتی خودرو محسوب می‌شود اما بدون وجود این کفی، تمیز کردن کف خودرو دشوار خواهد شد. همچنین کفپوش سبب پاکیزه نگه داشتن موکت کف خودرو شده و از فرسودگی آن جلوگیری می‌کند.

مزایای استفاده از کفپوش ماشین

دور کردن آلودگی

از اصلی‌ترین دلایل استفاده از کفپوش ماشین، نگهداری خودرو در مقابل آلودگی‌ها است. کفپوش خودرو از کثیف شدن خودرو به خصوص موکت کفی آن جلوگیری می‌کند. همچنین در شرایط بارانی یا برفی، سبب جلوگیری از نفوذ آلودگی و گلی شدن کف ماشین می‌شود.

راحتی پا

کفپوش‌های استاندارد، فضای کافی برای قرارگیری پاها را دارند. بدین رو با راحتی پاها می‌توانید راحت نشسته و خسته نشوید. در نتیجه پاهای راننده در طول رانندگی کمتر دچار خستگی می‌شود.

ایمنی

برخی کفپوش‌ها یک یا دو صفحه با جنس PVC یا استیل در زیر پای راننده دارند که پدال گیری را راحت کرده و مانع لیز خوردن پای راننده از زیر پدال می‌شود. بدین رو راننده خودرو با خیال راحت‌تری پدال گیری را انجام می‌دهد.

زیبایی ظاهری

اگر به دنبال خودرویی زیبا هستید، اولین مزیت کفپوش برای شما جلوه زیبا بخشیدن به محیط داخلی خودرو می‌باشد. همچنین وجود رنگ بندی متفاوت برای کفپوش‌های بیشتر خودروها سبب شده تا گزینه‌های انتخابی شما بالا رفته و کابین خودرو را با سلیقه‌ی خود زیبا کنید.

معرفی انواع کفپوش خودرو و تفاوت آن‌ها

انواع کفپوش ماشین

کفپوش سه بعدی

کفپوش‌های سه بعدی خود به دو دسته‌ی جنس چرمی و چنس پلیمری تقسیم می‌شوند. این کفپوش لبه‌های کوتاه‌تری از پنج بعدی دارد. وجه تمایز دیگر این کفی با مدل پنج بعدی، خشک‌تر بودن جنس زیرپایی است. نصب این کفپوش به علت چند تکه بودن، بسیار راحت است و لازم به باز کردن کامل صندلی‌ها و کنسول آرنج نیست. شایان ذکر است که فضای مناسبی را برای قرارگیری کف پا ایجاد می‌کند. این کفی ضدلغزش بوده و تکان نمی‌خورد.

کفپوش پنج بعدی

کفی پنج بعدی توانایی پوشش کامل کف خودرو را دارد و حتی حاشیه‌های کناری و نقاط کور را نیز پوشش می‌دهد. جنس این کفپوش از چرم بوده و بدین رو با دستمال نمناک به راحتی تمیز می‌شود. جنس پشتی این کفپوش در دو نوع پلیمری و موکتی بوده که مانع تکان خوردن آن از کف خودرو می‌شود. رنگ بندی کفپوش پنج بعدی معمولا متنوع می‌باشد. شیارهای موجود بر روی کفپوش استقامت آن را بالا برده و در صورت ریختن مایعات بر روی آن‌ها، به سمت پایین کفی هدایت می‌شود. همچنین این شیارها زیبایی خاصی به کفپوش بخشیده‌اند. جنس فوق العاده‌ی آن سبب جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع شده است. چند تکه بودن کفی پنج بعدی سبب نصب آسان آن شده و نیاز شما را برای باز کردن کامل صندلی‌ها و کنسول آرنج از بین برده است. همچنین زیبایی کفپوش پنج بعدی کابینی چشمگیر را برای شما به همراه می‌آورد.

اگر قصد دارید که آشنایی بیشتری با کفپوش پنج بعدی داشته باشید. این یک مدل کفپوش تارا که پنج بعدی است را می توانید مشاهده کنید.

معرفی انواع کفپوش خودرو و تفاوت آن‌ها

کفپوش ژله‌ای (لاستیکی)

کفپوش‌های لاستیکی یا ژله‌ای به صورت فابریک بر روی خودروی شما نصب شده است. متریال به کار رفته در ساخت این کفی خوب و مقاوم می‌باشد. البته نمی‌توان گفت که کیفیت آن از کفپوش‌های پنج بعدی بالاتر است، اما به نوبه‌ی خود کفپوش عالی و مرغوبی می‌باشد.

کفپوش یک تکه

از نام این کفپوش مشخص است که برای نصب آن لازم است تا صندلی‌ها به صورت کامل باز شوند. در نتیجه به صورت دائمی نصب شده و قابل تعویض نمی‌باشند.

کفپوش موکتی

جنس این کفپوش‌ها همانند فرش و موکت ضخیم می‌باشد. استفاده از کفپوش موکتی در مناطقی با شرایط برفی و بارانی نامناسب است. زیرا آلودگی کفش‌ها، گل و لای و... را به خود جذب می‌کند. از مزایای این نوع کفپوش طول عمر بالای آن‌ها می‌باشد. برای شستشو کافی است از شامپوهای شستشو استفاده نمایید. با شستشو شکل ظاهری این کفپوش تغییری نمی‌کند.

معرفی برند های کفپوش ماشین

برندهای محبوبی به تولید کفپوش خودرو پرداخته‌اند. برای خرید بهترین کفپوش بایستی برندهای مطرح و معتبر را انتخاب نمایید. فروشگاه اینترنتی لوکس سهیل کفپوش تمامی این برندها را در فروشگاه خود فراهم آورده است:

  • کفپوش خودرو لوکس سهیل
  • کفپوش خودرو سانا sana3d
  • کفپوش ماشین emtc
  • کفپوش بابل
  • کفپوش خودرو پانیذ
  • کفپوش آذرفرش
  • کفپوش گیلان

تفاوت کفپوش سه بعدی و پنج بعدی

کفپوش‌های پنج بعدی لبه‌های بلندتری به نسبت کفپوش‌های سه بعدی داشته و حجم بیشتری از کف ماشین را پوشش می‌دهد. از دیگر تفاوت‌های این دو کفپوش، خشک‌تر بودن جنس کفپوش سه بعدی به نسبت پنج بعدی است. کفپوش‌های پنج بعدی کیفیت ساخت بالاتری نسبت به نوع سه بعدی داشته و عمر مفید طولانی‌تری نیز دارند. کفپوش سه بعدی یک صفحه برای قرارگیری پاشنه‌ی پا جهت پدال‌گیری داشته که از لیز خوردن یا لغزش آن جلوگیری می‌کند؛ اما کفپوش پنج بعدی از این صفحه، دو عدد دارد. تنوع رنگی کفپوش‌های پنج بعدی بیشتر از سه بعدی بوده و جلوه‌ی زیبایی به کابین خودروی شما می‌دهند. البته که قیمت کفپوش‌های پنج بعدی از سه بعدی بالاتر می‌باشد.

روش نصب کفپوش خودرو

برخی کفپوش‌ها یک تکه بوده و برای نصب آن بایستی صندلی‌ها را به صورت کامل باز کرده و آن‌ها را خارج کنید. پس از نصب کفی‌ها مجدد صندلی‌ها را سر جای خود بگذارید. اما کفی‌های چند تکه این مشکل را ندارند. این کفی‌ها سه تیکه بوده و برای قسمت‌های راننده، شاگرد و صندلی‌های عقب طراحی شده است. البته برای صندوق خودروی خود نیز می‌توانید از کفی صندوق استفاده نمایید. کفپوش صندوق ارائه شده توسط لوکس سهیل سه بعدی بوده و رنگ مشکی دارد. این کفی خاصیت‌هایی نظیر مقاومت بالا در برابر سرما و گرما، جنس چرمی، قابلیت شستشو، تغییر شکل ندادن پس از شستشو و عدم نفوذ آب به کف صندوق را دارد.

مشخصات بهترین کفپوش ماشین

  • کفپوشی تهیه کنید که ضدلغزش بوده و زیر پا سر نخورد. سر خوردن کفپوش سبب گیر کردن پا به پدال شده و شرایط رانندگی را سخت و دشوار می‌کند.
  • کفپوش شما بایستی تمام کف خودرو را به صورت کامل پوشش دهد. تنها در این صورت است که آلودگی به کف خودرو نفوذ نمی‌کند.
  • ضد آب بودن از دیگر امتیازات یک کفپوش خوب می‌باشد.
  • نصب و بیرون آوردن کفپوش خودرو (به منظور شستشو) بایستی به راحتی صورت گیرد.
  • جنس کفی نباید بسیار سفت یا بسیار نرم باشد.
  • شستشوی راحت می‌تواند از دیگر مشخصات کفپوش انتخابی شما باشد.
  • برای حفظ زیبایی کابین، به رنگ و وجود هارمونی آن با دیگر بخش‌های خودرو توجه نمایید.

نکات خرید بهترین کفی خودرو

  • جنس رویه کفی خودرو: رویه بیشتر کفی‌ها از دو جنس چرمی و پلیمری می‌باشند. عمر کفپوش چرمی بیشتر از کفپوش پلیمری می‌باشد.
  • جنس پشت کفی خودرو: پشت کفی‌های باکیفیت جنس پارچه‌ای یا موکتی دارند. بدین رو مانع لیزخوردن کفپوش در زیر پای سرنشینان خودرو می‌شود.
  • وزن کفپوش ماشین: برای راحتی نصب و درآوردن کفی، لازم است که وزن کفپوش مناسب باشد.
  • سایز کفپوش خودرو: با اسکن لیزری از کف خودروها، هر کفپوش برای مدل خاصی از خودرو طراحی می‌شود. در نتیجه کاملا کف خودرو را پوشش می‌دهد.

معرفی انواع کفپوش خودرو و تفاوت آن‌ها

چرا از لوکس سهیل باید کفپوش خودرو تهیه کرد؟

مهم‌ترین نکته در خرید کفپوش خودرو، جنس درجه یک و قیمت مناسب آن است. برای داشتن این خرید عالی، بهترین گزینه، خرید از تولید کننده‌ی باسابقه می‌باشد. لوکس سهیل تولید کننده معتبری در زمینه‌ی تولید کفپوش ماشین برای خودروهای سایپا، ایران خودرو و خودروهای چینی با بهترین کیفیت می‌باشد. کفی‌های بی‌کیفیت علاوه بر انجام ندادن وظایف و مسئولیت‌های خود، می‌توانند سبب ایجاد مشکلاتی دیگر نیز مانند اشکال در پدال گیری، ترمز گیری کند و... بشوند. همچنین جنس نامرغوب این کفی سبب ساییده شدن، سوراخ شدن و پاره شدن سریع آن به واسطه‌ی پاشنه کفش و... می‌شود. با رخداد همچین مشکلاتی، مایعات و آلودگی‌ها به کفی خودرو نفوذ پیدا می‌کنند. کفپوش‌های بی‌کیفیت بوی نامطبوعی را در هنگام خیس شدن منتشر می‌کنند. پس به کیفیت کفپوش خودروی خود دقت بسیار داشته باشید. پس کیفیت این کفپوش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لوکس سهیل به تولید این محصول با کیفیتی بی‌نظیر می‌پردازد.

حال آنکه لوکس سهیل خود تولید کننده انواع کفپوش می‌باشد، قادر به ارائه‌ی آن‌ها با قیمت مناسبی نیز می‌باشد. لوکس سهیل پشتیبانی فروش را برای راهنمایی بیشتر شما فراهم آورده و به شما امکان تماس با پشتیبانان را می‌دهد. برای خرید کفپوش ماشین می‌توانید از طریق شماره‌های 02155200711 و 02155200712 یا 09905240468 با متخصصان لوکس سهیل تماس حاصل فرموده و از مشاوره رایگان این فروشگاه بهره ببرید. همچنین می‌توانید به طریق نشانی www.luxsoheil.com به سایت لوکس سهیل مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =