تایر رازی

گروه صنعتی رازی با تولید انواع گروه محصولات تایری با سه نام تجاری یزدتایر، گلدستون و رازی، درحال‌حاضر بالغ‌بر ۲۴درصد تولید تایر در کشور را به خود اختصاص داده است.

دکتر تقوایی، رئیس مرکز نوآوری و فناوری گروه صنعتی رازی، رویکرد این گروه را در حوزه فناوری تایر در پنج حوزه اعلام کرد شامل انطباق کیفی محصولات با استانداردهای به‌روزشده بین‌المللی، طراحی و تولید تایرهای CUV و SUV با عملکرد بالا در رینگ‌های ۱۶ به بالا، تکمیل سبد محصولات براساس نیاز بازار داخل و خودروسازان، طراحی وتولید تایر براساس نیاز بازارهای صادراتی و توسعه و بکارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک (انرژی های خورشیدی) در فرآیند تولید تایر برشمرد.

وی افزود درحال‌حاضر بالغ‌بر ۱۲ محصول تایری با برندهای رازی و یزد در گروه محصولات سواری و باری و اتوبوسی دارای استاندارد E- MARK از مرکز KBA آلمان هستند و با آخرین ویرایش این استاندارد S۲WR۲) (مطابقت دارند.

این رویکرد برای سایر محصولات نیز در دستور کار گروه رازی قرار داشته و تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد محصولات دارای استاندارد مرحله۲، ایمارک به ۲۰ محصول خواهد رسید.

درحوزه طراحی تایر، تکمیل سبد محصول درتایرهای با عملکرد بالا (HP)دراندازه رینگ های ۱۶-۲۰، تولید تایرهای CUV و SUV، طراحی و تولید تایرها براساس نیاز بازارهای صادراتی، مد نظراین مرکز است و در راستای دستیابی به این اهداف، علاوه‌بر هم افزایی متخصصین وکارشناسان درون گروه، تعاملات علمی و فنی بسیار خوبی از سال گذشته با دانشگاه‌ها و مراکز علمی همچون دانشکده پلیمر دانشگاه تربیت مدرس و همچنین شرکت‌های دانش محور خارجی صورت پذیرفته است.

وی افزود: درحال‌حاضر براساس قراردادی که با طرف تجاری روسی منعقد شده است، تایرهای زمستانی با نام تجاری رازی در شرکت آرتاویل‌تایر پس از طراحی وساخت و دریافت تاییدیه‌های لازم در فرآیند تولید قرارگرفته‌اند.

دکترتقوایی درخصوص تولید تایرهای CUV و SUV اشاره کرد که درحال‌حاضر۴ سایز SUV با برند یزدتایر و با به‌روزترین استاندارد اروپایی (E۱) به بازار تقاضا عرضه شده است و اولین تایر با برند رازی در شرکت آرتاویل‌تایر نیز مراحل طراحی و ساخت و تایید خود را می‌گذراند وظرف چند ماه آینده به بازار تقاضای کشور عرضه می‌شود.

دکتر تقوایی در خصوص ایجاد نیروگاه خورشیدی در گروه صنعتی رازی اعلام کرد: بر اساس ماده ۱۶ قانون حمایت از تولید دانش‌بنیان، مراحل مطالعاتی و طراحی اولیه نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در شهر یزد انجام شده است و اجرای این پروژه در دستور کار گروه صنعتی رازی قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =