کد خبر: 245453
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

در این مقاله سعی کردیم به بررسی نحوه سفر به کیش با خودرو شخصی بپردازیم. در پایان خوب است بدانید که سفر از طریق راه‌های دریایی، خصوصاً سفر به کیش، خاطرات فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد؛ زیرا در مسیر رفتن به این جزیره زیبا، می‌توانید از جاذبه‌های دریایی مثل جزایر کوچک در طول مسیر و جست‌وخیز دلفین‌های بازیگوش در دریا دیدن کنید و لذت ببرید.

چگونه میتوانیم با خودرو به کیش سفر کنیم؟

سفر به کیش با خودرو، جذابیت‌های خاص خودش را دارد؛ می‌توانید آزادانه به هرجا که دلتان می‌خواهد بروید و یک سفر کاملاً شخصی را تجربه کنید. با این حال، رفتن به این جزیره رؤیایی، محدودیت‌ها و شرایط ویژه‌ای دارد. بهتر است قبل از رفتن به کیش، محل اقامت خود را انتخاب کنید. یکی از بهترین هتل‌ها برای اقامت، هتل ویدا کیش است که جزو محبوب‌ترین هتل‌های 5 ستاره است.

اگر قصد دارید با خودرو شخصی به این جزیره بروید، بهتر است با شرایط و مسیرهای ارتباطی آن آشنا شوید. کیش، جزو مناطق آزاد تجاری است و رفت‌وآمد در آن نیازمند داشتن برخی مدارک و نیز عبور از راه دریایی است. در ادامه این مطلب، به چگونگی سفر به کیش با خودرو پرداخته‌ایم.

راهنمای سفر به کیش با خودرو

تصور اینکه با خودرو شخصی بتوانید به یک جزیره در دل آب‌های خلیج فارس بروید، شاید کمی مشکل باشد؛ اما شدنی است! در حال حاضر، بسیاری از گردشگران علاقه دارند که با ماشین شخصی خود به جاهای دیدنی کیش بروند؛ برای مثال، بازدید از شهر زیرزمینی کاریز یا آکواریوم بزرگ کیش با ماشین شخصی، واقعاً لذت‌بخش است.

فرقی نمی‌کند که شما از تهران هستید یا از یک شهرستان دوردست در ایران، در هر صورت می‌توانید سوار ماشین شخصی خود شوید و به سمت کیش حرکت کنید.

برای سفر به کیش با خودرو، باید ابتدا به یکی از بنادر نزدیک به این جزیره بروید تا بتوانید از آنجا با کمک لندینگ کرافت یا کشتی‌های مخصوص حمل خودرو، به سمت کیش حرکت کنید. به‌طورکلی، سه روش وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

راهنمای سفر به کیش با خودرو

  1. سفر به کیش با خودرو از طریق بندر آفتاب

برای سفر به جزیره کیش با خودرو، بهتر است نزدیک‌ترین بندر به این جزیره را انتخاب کنید. بندر آفتاب، فاصله بسیار کمی تا کیش دارد (18 کیلومتر)؛ بنابراین گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد. هرچند این بندر، چندین محدودیت دارد، از جمله اینکه تعداد لنج‌های آن کمتر از بنادر دیگر است و احتمالاً خیلی زود ظرفیت آن پر می‌شود.

بنابراین اگر به بندر آفتاب رفتید، باید مدت زمانی را برای رسیدن شناور خالی سپری کنید. اگر با شناورهای مسافربری به سمت کیش حرکت کنید، نیم ساعت زمان می‌برد. درصورتی که سفر به جزیره کیش با خودرو از طریق کشتی‌های مخصوص حمل خودرو، تقریباً یک ساعت طول می‌کشد.

  1. سفر به کیش با خودرو از طریق بندر چارک

بندر چارک، جزو زیباترین بنادر نزدیک به کیش است که با این جزیره تنها 22 کیلومتر فاصله دارد. در این بندر بیش از 9 کشتی مسافربری و 15 کشتی مخصوص حمل خودرو وجود دارد. از طرفی، تردد در این بندر خیلی بیشتر از بندر آفتاب است و در تمام روزهای سال، به سمت جزیره کیش، تردد می‌شود.

سفر به کیش با خودرو از طریق بندر چارک، حدوداً 3 ساعت زمان می‌برد؛ بهتر است خودرو خود را به لندینگ کرافت‌ها سپرده و خودتان راهی کیش شوید. البته می‌توانید خودتان هم در لندینگ کرافت حضور داشته باشید و یک سفر دریایی لذت‌بخش را تجربه کنید.

  1. سفر به کیش با خودرو از طریق بندر لنگه

بندر لنگه، جزو معروف‌ترین پایانه‌های مسافربری به جزایر کیش، تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی است. اسکله‌های این بندر، بسیار بزرگ هستند و معمولاً سفر به جزیره کیش با خودرو از طریق این بندر، در روزهای تعطیل عید نوروز بیشتر اتفاق می‌افتد. این بندر تا تهران، 1700 کیلومتر فاصله دارد. از طرفی فاصله آن تا کیش، حدوداً 90 کیلومتر است.

مدارک لازم برای سفر به کیش با خودرو

مدارک لازم برای سفر به کیش با خودرو

برای رفتن به این جزیره، بهتر است مدارک لازم مربوط به خودرو و نیز مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشید. در صورت نداشتن مدارک لازم، ممکن است در جزیره کیش برای رفتن و آمد خود با مشکلاتی روبرو شوید. از جمله مدارک موردنیاز برای رفتن به کیش با خودرو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصل و کپی کارت ماشین
  • گواهینامه
  • معاینه فنی
  • برگه کاپوتاژ یا مجوز خروج از طرف گمرک

قوانین مهمی که مسافران با خودرو شخصی باید بدانند

بهتر است تمام مدارک شناسایی مربوط به ماشین را به همراه داشته باشید. اگر قصد دارید بیشتر از یک هفته در کیش بمانید، باید کارت گمرکی خود را تمدید کنید. برای رفتن به بنادر و استفاده از شناورهای حمل خودرو، توصیه می‌کنیم یک ساعت تا دو ساعت قبل از شروع حرکت، خود را به بندر موردنظر برسانید.

معمولاً سفر به کیش با حیوانات خانگی کمی سخت است و مشکلاتی را به همراه دارد؛ با این حال اگر حیوان خانگی به همراه دارید، بهتر است شناسنامه و مدارک دامپزشکی مربوطه را به همراه داشته باشید.

زمانی که در کیش با خودرو شخصی خود حرکت می‌کنید، دقت کنید که سرعت شما نباید بیشتر از 60 کیلومتر برساعت باشد؛ این قانون در تمام خیابان‌های کیش حاکم است. همچنین رانندگی با نور سو بالا در شب ممنوع است.

مزایای سفر به جزیره کیش با خودرو

مزایای سفر به جزیره کیش با خودرو

از جمله مزایای سفر به جزیره کیش با خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان بازدید آسان و سریع از اغلب جاذبه‌های دیدنی کیش مثل شهر زیرزمینی کاریز
  • امکان برداشتن و حمل وسایل شخصی بدون مشکل
  • خیلی راحت می‌توانید سوغاتی بخرید و با خود آنها را حمل کنید
  • امنیت بیشتر در سفر
  • کاهش هزینه سفر

هزینه سفر به جزیره کیش با خودرو

هر سفری هزینه‌های مخصوص به خود را دارد؛ برای سفر به کیش از طریق ماشین شخصی، هزینه‌هایی مثل بنزین (تقریباً 2 باک؛ باتوجه به مدل ماشین شما)، لندینگ کرافت و کاپوتاژ، گمرک و خرید موادغذایی و عوارض بین راهی را درنظر بگیرید. به‌طورخلاصه معمولاً هزینه سفر از طریق خودرو شخصی به این جزیره، چیزی نزدیک به 2 میلیون و 500 هزارتومان در سال 1402 می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی نحوه سفر به کیش با خودرو شخصی بپردازیم. در پایان خوب است بدانید که سفر از طریق راه‌های دریایی، خصوصاً سفر به کیش، خاطرات فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد؛ زیرا در مسیر رفتن به این جزیره زیبا، می‌توانید از جاذبه‌های دریایی مثل جزایر کوچک در طول مسیر و جست‌وخیز دلفین‌های بازیگوش در دریا دیدن کنید و لذت ببرید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =