کد خبر: 245772
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
روح‌اله ایزدخواه

طبق برنامه پایان برنامه هفتم توسعه ۳میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود. همچنین قرار است سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده نیز از رده خارج شود در حوزه خودروهای برقی نیز باید ۱.۵میلیون دستگاه خودرو برقی وارد شبکه حمل‌ونقل عمومی شود. 

در همین زمینه روح‌اله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع مجلس به ارائه برنامه‌های هفتم توسعه پرداخت.

مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درباره صنعت شامل چه مواردی است؟

در نشست روز گذشته فصل ۱۰ لایحه که مربوط به صنعت، معدن و رشد تولید است، مورد بررسی قرار گرفت و به مواد ۴۷ و ۴۸ لایحه رسیدگی شد. در ماده ۴۷ این برنامه اهداف کمّی در حوزه صنعت و معدن ‎مورد بررسی قرار
گرفته است.
در این ماده ضمن حفظ پیشنهاد لایحه دولت، موارد دیگری درخصوص فولاد، مس، آلومینیوم، زغال‌سنگ، سرب، روی، طلا و خودرو را به آن افزودیم.

در این برنامه میزان تولید خودرو چقدر پیش‌بینی شده است؟

هدف‌گذاری برای تولید ۳میلیون دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری تا پایان برنامه هفتم یکی از موضوعات بود به این معنا که باید در سال پایانی برنامه تولید خودرو به ۳میلیون دستگاه رسیده باشد.

در بخش خودروهای فرسوده چه اقداماتی انجام خواهد شد؟

با ‎توجه به اینکه معضل خودروهای فرسوده را در کشور داریم، ‎اسقاط سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی دیگر از اهداف تعیین‌شده در نشست روز گذشته بود. به‌رغم وجود چهار قانون درباره الزام اسقاط خودرو، متاسفانه زنجیره اسقاط خودرو اکنون راکد است.

وزیر صمت از عرضه انبوه خودروهای برقی خبر داد. در این بخش چه برنامه‌هایی طرح‌ریزی شده است؟

در برنامه هفتم مصوب شده یک‌ونیم میلیون دستگاه خودری برقی سواری شخصی وارد شبکه حمل‌ونقل کشور شود، همچنین تولید داخل ماشین‌آلات صنعتی سالانه ۲۵۰میلیون دلار افزایش پیدا کند و صادرات قطعات و لوازم یدکی خودرو به ۲۰درصد تولید داخل برسد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    خسته شدیم از این همه حرافی . در کشورهای خارجی آنچه که که مردم به وضوح می بینند ما حرافی می کنیم ،مجلس بر گزار می کنیم و حق جلسه می گیریم . حرامتان باشد و در گلویتان سرطان شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =