کد خبر: 246312
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
لوکسید (Luxeed)

شرکت هوآوی به‌عنوان یکی از غول‌های فناوری چین، از مدتی پیش به صنعت‌خودرو نیز علاقه نشان داده و علاوه‌بر تاسیس برند آیتو (AITO)، برند دیگری به‌نام آواتار (Avatr) را هم در شراکت با چانگان و CATL تاسیس کرده است.

اکنون هوآوی به‌طرف چری رفته و با تاسیس برند لوکسید (Luxeed) قصد دارد در بخش دیگری از بازار خودروهای برقی حضور پیدا کند. نخستین محصول این برند یعنی S۷، خودرویی سدان است که در ماه آگوست توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) معرفی شد.

نخستین محصول این برند یعنی لوکسید S۷ با چراغ‌های باریک به‌همراه نوار LED، رینگ‌های ۵ پره، برآمدگی‌های روی کاپوت، هواکش‌های سپر جلو، دستگیره مخفی‌شونده درها، ابعاد بزرگ سقف پانوراما، آینه‌های جانبی کوچک و حسگر لیدار روی سقف طراحی شده است. ابعاد بدنه لوکسید S۷ در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به‌ترتیب ۵، ۱.۹، ۱.۴ و ۲.۹ متر اعلام شده است.

از آن‌جا که این خودرو با رینگ‌های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اینچی عرضه می‌شود، ارتفاع آن در نسخه‌های گوناگون کمی تفاوت دارد.

وزن خالص لوکسید S۷ بسته به‌ظرفیت باتری و نوع پیشرانه، بین ۱۹۷۵ تا ۲۱۷۰ کیلوگرم و نهایت وزن مجاز آن، ۲۳۸۴ تا ۲۵۸۹ کیلوگرم اعلام شده است. لوکسید S۷ به‌سامانه رانندگی هوشمند ADS ۲.۰.

ساخت هوآوی مجهز شده است که از حسگر لیدار، ۱۱ دوربین HD، سه رادار موج-میلی‌متری و ۱۲ رادار فراصوت تشکیل شده و می‌تواند به‌یاری دستیار مسیریاب، هدایت خودرو در مسیرهای شهری و جاده‌ای را به‌صورت پیوسته تا مسافت ۲۰۰ کیلومتر برعهده بگیرد.

فعلا نقشه مسیرهای ۴۵ شهر چین به‌این سامانه اضافه شده است که در آینده گستره بیشتری را شامل خواهد شد. ویرایش چهارم از رابط کاربری هارمونی OS هم در سیستم اطلاعات-سرگرمی لوکسید S۷ استفاده شده است که حتی از اتصال پهپاد برای فیلمبرداری از خودرو پشتیبانی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =