کد خبر: 246439
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
مالیات مضاعف برای دارندگان خودروهای لوکس

به گزارش « اخبار خودرو » ، علی زراندوز در سرمقاله روز "سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ " روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « حواله واردات خودرو فوتبالیست ها » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

نقل است که علی پروین گفته بود هنگام سرمربیگری‌اش در تیم پرسپولیس، امکانات این باشگاه آن قدر اندک بود که صندوق‌عقب خودرویش رختکن پرسپولیس بود!

طبیعی است شرایط فوتبال در روزگار ما با آن روزها، زمین تا آسمان تفاوت دارد یکی از این موارد، قراردادهای بازیکنان و البته میزان پاداش‌های دریافتی آنها برای رقابت‌های جهانی است. به‌عنوان مثال بازیکنان تیم ملی عربستان پس از شکست تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲، پاداش ۴۷میلیارد تومانی (به ارزش زمان این رویداد) برای یک بازی دریافت کردند و قرار بود در صورت صعود تیم ملی عربستان از مرحله گروهی، برای هر بازیکن عربستانی، پاداشی به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شود. از طرفی، یکی از مواردی که در جام جهانی گذشته برای تشویق بازکنان تیم ملی کشور ما در نظر گرفته شد، حواله واردات خودرو بود. البته این امتیاز ویژه برای بازکنان تیم ملی، سبب اعتراض ملی‌پوشان قهرمان سایر رشته‌های ورزشی هم شد که با وجود مدال‌آوری توجه زیادی به آنها نمی‌شد؛ از جمله اعتراض محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر دارنده مدال طلای جهان و المپیک در سال ۲۰۲۱ و مدال نقره در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ .

حال با قبول این ادعا که فوتبال، ورزشی متفاوت و تافته‌ای‌جدابافته در میان رشته‌های ورزشی است که هم بسیار مورد توجه مردم بوده و هم گردش مالی بیشتری نسبت به سایر رشته‌های ورزشی دارد اما آیا امکان واگذاری پاداشی کم‌حاشیه‌تر از حواله واردات خودرو، آن هم بدون هیچ محدودیتی وجود نداشت؟

آن هم در شرایطی که با وجود آزاد شدن واردات خودروهای نو و دست‌دوم خارجی (البته با برخی محدودیت‌ها) هنوز پای تعداد اندکی خودرو خارجی به کشور باز شده و مردم نسبت به این مساله بسیار حساس هستند.

حال اگر باز هم بدون هیچ اما و اگری، اهدای این پاداش به بازیکنان تیم ملی را درست بدانیم، سوال این جاست برخی اخبار منتشرشده درباره استفاده برخی افراد غیرمرتبط با تیم ملی فوتبال از این امتیاز ویژه را چطور می‌توان پذیرفت؟

چندی پیش، جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در این باره گفته بود: «شنیده‌ام که در کنار فوتبالیست‌ها، برخی مدیران فوتبالی هم از فرصت استفاده کرده و آنها هم در این میان، چند خودرو ثبت‌سفارش کردند. این خودروها به اسم فوتبالیست‌ها می‌آیند و به دلیل اینکه واردات آنها انحصاری و محدود است، به راحتی می‌توان استعلام افراد واردکننده را گرفت.»

حال خبر می‌رسد وضعیت فهرست فوتبالیست‌هایی ‌که حواله خودرو دریافت و ثبت‌سفارش کرده‌اند، بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست.

براساس شنیده‌ها، نام حدود ۱۴ نفر، بدون ضابطه به فهرست پاداش‌بگیران صعود به جام جهانی اضافه شده است؛ افرادی که گویا ارتباط چندانی با این اتفاق تاریخی ندارند.

به امید تکرار حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی آینده، امیدواریم مسئولان مربوطه از هم اکنون به فکر اهدای پاداشی به عزیزان ملی پوش باشند که حداقل کمی شفاف‌تر و بدون حاشیه‌تر از مجوز واردات خودروهای خاص باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =