کد خبر: 246453
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

یکی از ابزارآلاتی که در مکانیکی‌ها و برخی از مشاغل دیگر که با پیچ و مهره‌ها سروکار دارند مورد استفاده قرار می‎گیرد بکس بادی است. با اسنفاده از این ابزار به راحتی‌ می‌توان پیچ و مهره‌ها را باز و بسته نمود و به راحتی با آن‌ها کار کرد. به همین دلیل بکس بادی‌ها بسیار پرفروش و محبوب هستند. اگر می‌خواهید در مورد بکس بادی و نحوه کار کردن با آن بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بکس بادی چیست؟

ابزارآلات بادی یا پنوماتیک از جمله ابزارهای قدرتی هستند که از طریق نیروی هوای فشرده و تزریق به کمپرسور کار می‌کنند و از سرعت و قدرت بالایی برخوردار هستند. عمدتا از این ابزار در صنایع، کارگاه‌های تولیدی و خطوط تولید استفاده‌ می‌کنند. به عبارتی‌ می‌توان گفت بکس بادی یکی از مهم‌ترین ابزارهای بادی است و در مقایسه با مدل‌های برقی خیلی کاربردی‌تر است. از این رو در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. بکس بادی‌های مدل‌های متنوعی دارند و هر یک دارای کاربردهای خاصی هستند. از رایج‌ترین و پرکاربردی‌ترین بکس بادی‌ها می‌توان به مدل ½ اینچ هفت تیری اشاره نمود که معمولا در مکانیکی‌ها و صنایع سبک‌تر شاهده استفاده از آن هستیم.

بکس بادی چیست؟ همه چیز درمورد بکس بادی و نحوه کارکردن آن

چرا استفاده از بکس بادی توصیه می‌شود؟

از این ابزار جذاب در فعالیت‌های مختلفی استفاده‌ می‌کنند. اما کاربرد اصلی آن برای تعویض لاستیک و چرخ خودروها در آپاراتی‌ها و مکانیکی‌ها است. به طور کلی در مشاغل فنی که به قدرت و سرعت زیادی جهت باز و بسته کردن انواع پیچ نیاز دارند از این وسیله استفاده‌ می‌کنند. بنابراین خرید بکس بادی برای مکانیک‌ها یک ضرورت محسوب‌ می‌شود و کار آن‌ها را بسیار تسهیل‌ می‌بخشد.

نحوه عملکرد بکس بادی

بکس بادی‌ها به واسطه نیروی قدرتمندی که از طریق گشتاور بالای آن ایجاد می‌شود کار می‌کنند. کاربران برای بهره مندی از نیروی مورد نیاز خود باید گشتاور دستگاه را به میزان دلخواه تنظیم کنند. به این ترتیب‌ می‌توانند بدون آنکه پیچ و مهره‌ها آسیب ببینند و شکسته شوند به راحتی آن‌ها را باز و بسته کنند. بکس بادی‌ها با وجود مدل‌های متنوعی که دارند اما تمامی آن‌ها دارای عملکرد و نحوه کار یکسانی هستند. بنابراین به سادگی‌ می‌توانید از مدل‌های مختلف آن استفاده کنید.

بکس بادی چیست؟ همه چیز درمورد بکس بادی و نحوه کارکردن آن

قطعات تشکیل دهنده بکس بادی

بکس بادی همانند سایر لوازم و تجهیزات از قطعات مختلفی تشکیل شده است که در زیر به مهم ترین آن‌ها اشاره‌ می‌کنیم.

  • کمپرسور هوا

در این ابزار جریان هوای مورد نیاز توسط کمپرسور هوا تامین‌ می‌گردد. در پایه بکس بادی دو سوراخ جهت عبور و مرور هوا وجود دارد که تامین کننده قدرت کافی برای دستگاه است.

  • چرخش روتر آچار بادی

جریان هوای ورودی به داخل دستگاه از طریق سیلندرهای روتر و چرخش تیغه‌های روتر صورت‌ می‌گیرد. پس از آن روترهای پیشرانه بکس بادی به چرخش در می‌آیند. تمامی این فرآیند برای به حرکت در آمدن موتور بکس بادی انجام‌ می‌شود تا در نهایت گشتاور و سرعت مورد نیاز دستگاه فراهم شود.

  • چکش بکس بادی

لبه سیلندر روتر یک زبانه وجود دارد که موجب به چرخش در آمدن محفظه چکش بکس بادی با حرکت موتور دستگاه‌ می‌شود. با چرخش چکش به آسانی‌ می‌توان هر نوع پیچ یا مهره‌ای را باز و بسته کرد. حرکت دستگیره بکس بادی به جلو و عقب موجب حرکت مداوم چکش آن به طرف داخل و خارج‌ می‌شود.

چگونه از بکس بادی استفاده کنیم؟

برای استفاده از این ابزار کافی است مراحل زیر را طی کنید.

  • سرهم بندی ابزار

اولین کاری که برای استفاده از بکس بادی باید انجام دهید وصل نمودن قطعات آن به یکدیگر است. این وسیله از لحاظ ظاهری دارای شباهت بسیاری به دریل و آچارهای بادی است. بکس بادی مجهز به یک دکمه جهت رهاسازی گشتاور و فشار هوا است و برای استفاده از آن باید ابتدا شلنگ پلاستیکی کمپرسور هوا را به قسمت انتهایی دستگاه وصل کنید.

  • تست باکس بادی

بعد از اتصال تمامی قطعات دستگاه به یکدیگر باید آن را تست کنید تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. فشار کمپرسور باید بین ۹۰ الی ۱۰۰ PSI باشد. دقت کنید که شلنگ کمپرسور پیچ نخورده باشد تا هوا به راحتی بدون هیچ مشکلی انتقال یابد.

  • تنظیم سرعت دستگاه

سرعت بکس بادی‌ها قابل تنظیم است. به منظور جلوگیری از خوردگی و بریده شدن پیچ و مهره‌ها لازم است که سرعت دستگاه را متناسب با کار خود تنظیم نمایید. علاوه بر این گشتاور نیز باید با سرعت ست شود. بعد از انجام این مراحل باید سوکت مناسبی را روی بکس بادی قرار دهید و با قراردادن یک مهره لاستیکی روی آن دکمه دستگاه را فشار دهید. در واقع با این کار می‌توانید پیش از شروع به کار آن از مناسب بودن سایز سوکت و سرعت و گشتاور دستگاه اطمینان حاصل نمایید و با خیال آسوده از آن برای انجام کارهای خود استفاده کنید.

کار با بکس بادی بسیار ساده است، اما این ابزار نیز همانند هر ابزار و تجهیزات دیگری نیاز به نگهداری و مراقبت دارد تا بتوانید مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنید. بنابراین بهتر است آموزش نگهداری و روغن کاری بکس بادی را یاد بگیرید و به خوبی از آن مراقبت کنید تا عملکرد مطلوبی داشته باشد.

بکس بادی چیست؟ همه چیز درمورد بکس بادی و نحوه کارکردن آن

خرید بکس بادی

در هنگام خرید بکس بادی نیز همانند خرید ابزار باید به مواردی مانند ظرفیت و توان دستگاه، مدل، استاندارد بودن و کیفیت و برند دستگاه و همچنین قیمت آن توجه کنید تا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید. برای خرید بکس بادی‌های اصل و اورجینال از برترین برندها کافی است به وب‌سایت ابزارچی که با بهترین برندهای جهانی همکاری دارد مراجعه کنید. این مجموعه تمامی محصولات خود را به همراه گارانتی و با قیمتی بسیار مناسب ارائه‌ می‌دهد. بنابراین در هر نقطه ای از ایران با مراجعه به ابزارچی‌ می‌توانید به صورت اینترنتی برای خرید بکس بادی اقدام کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =