آمازون نمایشگاه آنلاین هیوندای می‌شود

هیوندای نخستین شرکت خودروسازی است که برای تراکنش‌های تمام‌فیزیکی در فروشگاه آمازون در ایالات‌متحده در دسترس است و این نمونه دیگری از چگونگی تلاش این خودروساز برای ارتقای تجربه مشتری همراه با شرکای خرده‌فروشی برجسته آن است

روز پنجشنبه اعلام شد که از سال آینده آمازون فروش آنلاین خودروهای هیوندای را در ایالات‌متحده آغاز خواهد کرد. پس از سفارش‌گذاری در سایت آمازون، مراحل تحویل از سوی یکی از نمایندگی‌های هیوندای در آمریکا که به‌مشتری نزدیک‌تر باشد، انجام خواهد شد. این قرارداد گسترش قراردادی است که دو سال پیش برای توسعه نمایشگاه دیجیتال هیوندای در آمازون اعلام شد و مشتریان را قادر می‌سازد خودرویشان را پیکربندی کرده، قیمت را محاسبه و نمایندگی مورد نظر را برای تکمیل مراحل تحویل انتخاب کنند. البته نخستین نمایشگاه دیجیتال هیوندای در آمازون در سال ۲۰۱۸ اجرا شده بود.

آخرین نسخه از این نمایشگاه‌ها در اتوشو لس‌آنجلس رونمایی شد. این قرارداد جدید همچنین به خریداران خودروهای جدید هیوندای در سال ۲۰۲۵ این امکان را می‌دهد از خودروهای خود به‌دستیار صوتی الکسای آمازون دسترسی داشته باشند.

جی چانگ (Jay Chang) مدیرعامل هیوندای موتور گفت: «همکاری با یکی از مشتری‌محورترین سازمان‌های جهان، فرصت‌های باورنکردنی را فراهم می‌کند؛ زیرا ما به‌گسترش مجموعه خود، رشد شبکه فروش، برقی‌سازی و تحقق آینده حمل‌ونقل هوشمند ایمان داریم.»

توسعه‌ای در ابرها

توسعه دیجیتال هیوندای به‌کمک آمازون محدود به‌دستیار صوتی و فروش آنلاین نمی‌شود؛ بلکه این دو کمپانی به کمک همدیگر قصد دارند تجربه جدیدی از مالکیت را به‌ارمغان آورند. اندی جاسی (Andy Jassy) مدیر عامل آمازون گفت: «هیوندای یک شرکت بسیار نوآور است که اشتیاق آمازون را برای بهتر و آسان‌تر شدن زندگی مشتریان در سر می‌پروراند. شراکت گسترده و استراتژیک ما دقیقا با همین هدف شکل گرفته و از سهولت خرید آنلاین خودرو توسط مشتریان، ساده کردن استفاده از الکسا در خودروهای هیوندای برای سرگرمی، خرید، تنظیم خانه هوشمند و بررسی تقویم تا توانمندسازی هیوندای برای هماهنگ‌سازی با اکوسیستم آمازون را شامل می‌شود. ما مشتاقانه منتظریم تا سال‌ها با هم نوآوری داشته باشیم.»

چانگ نیز ادامه داد: «آمازون شریک ایده‌آلی برای کمک به‌تحقق چشم‌انداز ما با هدف کمک به‌پیشرفت بشریت است؛ از جمله بهبود نحوه حمل افراد و کالاها به‌طور کارآمدتر و پایدارتر. هیوندای نخستین شرکت خودروسازی است که برای تراکنش‌های تمام‌فیزیکی در فروشگاه آمازون در ایالات‌متحده در دسترس است و این نمونه دیگری از چگونگی تلاش این خودروساز برای ارتقای تجربه مشتری همراه با شرکای خرده‌فروشی برجسته آن است.»

تجربه خرید دیجیتال

از سال ۲۰۲۴، فروشندگان خودرو برای نخستین بار قادر به‌فروش خودرو در فروشگاه آمازون در ایالات‌متحده خواهند بود و هیوندای اولین برندی خواهد بود که در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. تجربه خرید دیجیتال جدید، خرید آنلاین خودرو را برای مشتریان آسان می‌کند و سپس آن را تحویل مشتری می‌دهد.

مشتریان می‌توانند بر اساس طیف وسیعی از اولویت‌ها، از جمله مدل، تزئینات، رنگ و ویژگی‌ها، خودروهای موجود در منطقه خود را در آمازون شخصی‌سازی کنند.

همچنین خودرو مورد نظر خود را انتخاب و سپس به‌صورت آنلاین با گزینه‌های پرداخت و تامین مالی انتخابی خود، آن را بررسی کنند. در تجربه جدید و آنلاین آمازون بیشتر آمریکایی‌ها شرکت داشته‌اند و به‌آن اعتماد دارند.

تامین کننده ابری

هیوندای آمازون را به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات ابری خود انتخاب کرده تا با استفاده از قابلیت‌های گسترده و پیشرو در صنعت فناوری که به‌واسطه آمازون فراهم آمده، از محاسبات، ذخیره‌سازی، پایگاه‌داده و تجزیه و تحلیل گرفته تا هوش مصنوعی و اینترنت اشیا (IoT) به‌تحول دیجیتال در صنعت‌خودرو سرعت بخشد.

به‌عنوان بخشی از یک توافق چندساله جدید، هیوندای به‌سازمانی داده‌محور با استراتژی فناوری ابری تبدیل خواهد شد و برنامه‌های کاربردی فعلی خود را (که از همه‌چیز در زمینه تحقیقات، مهندسی محصول و تعامل با مشتری پشتیبانی می‌کنند) به‌واسطه آمازون ایجاد می‌کند.

هیوندای موارد تجاری مانند تولید و زنجیره تامین را برای کمک به‌بهینه‌سازی تولید و به‌حداقل رساندن هزینه‌ها، درنظر گرفتن امنیت و بلایای طبیعی برای انعطاف‌پذیری و توسعه خودروهای متصل در اولویت قرار می‌دهد تا ویژگی‌های جدیدی را برای رانندگان در سراسر جهان ارائه کند.

آمازون و هیوندای یک برنامه آموزشی و صدور گواهینامه را برای آموزش مهندسین هیوندای در مهارت‌های مهم فناوری ابری طراحی و اجرا کرده‌اند.

تجربه متفاوت از الکسا

از سال ۲۰۲۵، مشتریانی که خودروهای نسل جدید هیوندای را خریداری می‌کنند، می‌توانند ‌تجربه آزاد از الکسایی را که در خانه دارند در داخل خودرو هم تجربه کنند و به‌تمام امکانات آن دسترسی داشته باشند. رانندگان هیوندای می‌توانند به‌سادگی از الکسا بخواهند موسیقی، پادکست یا کتاب‌های صوتی پخش کند؛ یادآوری‌ها را تنظیم کنند؛ فهرست‌های کار را به‌روزرسانی و تقویم‌ها را بررسی کند.

مشتریان همچنین می‌توانند خانه هوشمند خود را در مسیر رسیدن به‌پارکینگ کنترل کنند؛ مواردی همچون درخواست برای گرم کردن خانه در راه خانه، بازبینی مجدد درها و مدیریت روشنایی هوشمند و روال‌هایی که الکسا آمازون را به‌واسطه آن‌ها می‌شناسیم.

رانندگان همچنین می‌توانند از الکسا به‌روزرسانی‌های ترافیکی یا گزارش‌های آب‌وهوا را بخواهند و پخش‌کننده محتوا یا سیستم ناوبری داخل خودرو را به‌صورت صوتی کنترل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =