مهدی شریعتی‌فر

قانونی برای پرداخت خسارت ناشی از اُفت خودروهای تصادفی وجود ندارد  اما برخی بیمه‌ها این نوع خسارت را پرداخت می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی گفت: موضوع پرداخت خسارت‌های افت خودروهای تصادفی یکی از موضوعات محل اختلاف بین خسارت دیدگان و بیمه‌هاست که موجب تشکیل پرونده‌های متعدد حوزه بیمه در دادگستری‌ها شده است.

مهدی شریعتی‌فر افزود: این اقدام بیمه‌ها در راستای تعهدات حمایتی از بیمه‌گذاران است که در راستای فتاوی آیات‌عظام انجام می‌گیرد. وی ادامه داد: البته این نوع پرداخت هنوز در قالب قانون تعهدات بیمه‌ها گنجانده نشده است و اکنون در شورای عالی بیمه مراحل قانونی شدن را پشت سر می‌گذارد.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی افزود: یکی دیگر از مشکلات، تعیین خسارات افت و مرجع تعیین افت خسارات خودرو است که هم اکنون این اقدام را کارشناسان دادگستری به جای ارزیابان بیمه انجام می‌دهند که دارای ایراداتی است.

شریعتی‌فر بیان کرد: دلیل امتناع برخی شرکت‌های بیمه از پرداخت این نوع خسارت، عنوان «خسارت مستقیم» مندرج در قانون است که با تدوین قانون جدید، خسارت افت ناشی از تصادف نیز در زمره خسارت مستقیم گنجانده خواهد شد.

وی افزود: ارزیابان شرکت‌های بیمه پس از بروز حوادث، تمام جوانب را بررسی می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف، موارد را به مراجع قضایی گزارش می‌دهند.

شریعتی‌فر اضافه کرد: بیمه تکمیلی درمان و اخذ مالیات‌های نقدی از چالش‌های شرکت‌های بیمه بوده که نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌های متولی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =