تاپ‌گیر

«بی‌بی‌سی» از توقف تولید برنامه محبوب تاپ‌گیر برای مدتی قابل پیش‌بینی خبر داده است. به‌نظر می‌رسد قرار است فرمت یا مجریان این برنامه تغییر کند.

این توقف درحالی صورت گرفته است که یکی از مجریان تاپ‌گیر به‌نام «فردی فلینتوف» پس از تصادفی که سال گذشته داشت و منجر به‌مصدومیت او شد، با بی‌بی‌سی برای ادامه حضور در این برنامه به‌توافق رسید.

بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای گفته است: «می‌دانیم که توقف این برنامه خبری ناامیدکننده برای طرفداران خواهد بود؛ اما این کار درستی است. دیگر فعالیت‌های تاپ‌گیر مثل مجله‌ها تحت‌تاثیر این وقفه قرار نخواهد گرفت.»

استفاده از واژه‌هایی مثل وقفه و مدت قابل‌ پیش‌بینی نشان می‌دهد تاپ‌گیر برای همیشه پایان نیافته است؛ بااین ‌حال می‌تواند به‌معنای عدم‌ادامه فرمت کنونی با حضور «کریس هریس»، «پدی مک‌گینس» و «فلینتوف» باشد.

تصادف «فلینتوف» در دسامبر ۲۰۲۲ در پیست تاپ‌گیر رخ داد. به‌گفته یک منبع، این تصادفی عادی بود که ممکن بود برای هرکسی اتفاق بیفتد. بااین ‌حال، کادر پزشکی وی را با هواپیما به‌بیمارستان منتقل کردند و در عکس‌های بعدی زخمی روی صورت او دیده می‌شد.

البته بعدا قراردادی به‌ارزش ۹ میلیون پوند با فلینتوف منعقد کردند. تاپ‌گیر که نخستین‌بار در سال ۱۹۷۷ پخش شد، در طول سال‌ها نسخه‌ها و مجریان زیادی داشته است. در سال ۲۰۰۲ این برنامه اصلاح شد و با حضور جرمی کلارکسون و ریچارد هموند ادامه پیدا کرد. جیمز می هم در سال ۲۰۰۳ به‌این تیم ملحق شد.

این احتمالا آخرین تصادف است

«فردی فلینتوف»، مجری مجموعه «تخت‌گاز»‌ حین فیلمبرداری این پروژه آذر ماه سال گذشته دچار سانحه تصادف و به‌بیمارستان منتقل شد. «اندرو فردی فلینتوف» بازیکن کریکت سابق اهل بریتانیا که به اجرای برنامه مشغول شده است، در شهرستان «ساری»‌ انگلستان مشغول فیلمبرداری بخشی از مجموعه «تخت‌گاز»‌ بود که به‌دلیل تصادف ناشی از سرعت بالا به‌بیمارستان منتقل شد.

به‌گزارش نشریه «سان»‌، «فلینتوف» ‌۴۵ ساله با هلیکوپتر به‌بیمارستان منتقل شده است و جراحات خطرناکی به‌او وارد نشده است. فیلمبرداری مجموعه «تخت‌گاز» که از سال ۲۰۰۲ از «بی‌بی‌سی»‌ پخش می‌شود، پس از سانحه تصادف «فلینتوف»‌ به‌تعویق افتاد. پیش‌تر نیز مجریان این مجموعه حین فیلمبرداری دچار تصادف‌های خطرناک شده بودند.

«ریچارد هموند» که از مجریان اصلی این برنامه بود،‌ در سال ۲۰۰۶ در جریان یک حادثه نزدیک بود جانش را از دست بدهد. «هموند»‌ به‌دنبال این حادثه به‌کما رفت و دچار آسیب مغزی شد. با این حال او دوباره مقابل دوربین رفت و اکنون به‌همراه «جرمی کلارکسون‌» و «جیمز می»‌ در برنامه «گرند تور»‌ سرویس «آمازون پرایم»‌ اجرا می‌کند.

البته «فلینتوف»‌ نیز پیش‌تر در سال ۲۰۱۹ تصادف ناشی از سرعت بالا را حین اجرای «تخت‌گاز» تجربه کرده بود. «فلینتوف»‌ در سال ۲۰۱۵ در کریکت اعلام بازنشستگی و از پنج سال پیش اجرا در برنامه‌های تلویزیونی را آغاز کرد. این بازیکن سابق کریکت،‌ علاوه بر «تخت‌گاز» اجرای مستند «زمین رویاهای فردی فلینتوف»‌ را نیز برای «بی‌بی‌سی وان»‌ برعهده داشته است.

نظر مجریان سابق

«جیمز می» مجری سابق تاپ‌گیر پس از تصمیم «بی‌بی‌سی» برای توقف برنامه، گفته است که قالب برنامه «نیاز به بازنگری» دارد. «می» که در کنار «جرمی کلارکسون» و «ریچارد هاموند» مجری‌هایی به‌حساب می‌آیند که این برنامه را جهانی کردند، گفته که رویکرد جدیدی مورد نیاز است.

«می» به «پادکست تودی» گفت: «نظر صادقانه من که حداقل اکنون می‌توانم در مورد آن بگویم این است که نیاز به‌کمی تجدید نظر وجود دارد. زمان آن رسیده است که قالبی جدید و رویکردی جدید به‌موضوع داشته باشیم؛ زیرا به‌گمان من، از زمانی که برقی‌ها وارد جریان شده‌اند، موضوع چندان برای مخاطب جالب نبوده است.»

مصاحبه با «می» چهارشنبه گذشته انجام شد و به‌نظر می‌رسد آزادانه به‌نظر مجری پرداخته شده است. پ

س از این‌که «کلارکسون» در سال 2015 به‌دلیل مشت زدن به تهیه‌کننده از مجموعه اخراج شد، «می» و «هاموند» نیز آن‌جا را ترک کردند و این سه نفر بلافاصله برای سری جدید خودرویی به‌نام گرند تور در آمازون استخدام شدند.

«می» گفت تاپ‌گیر در شرایط فعلی هم فرمت و چارچوب بسیار مشابهی را با روشی که آن را ترک کردیم دنبال کرده است.

او ادامه داد: «منظورم این است که ما کاملا پیر شده‌ایم و هنوز همین کار را انجام می‌دهیم. قطعا راه دیگری وجود دارد. نمی‌گویم که می‌دانم چیست؛ اما باید یک راه وجود داشته باشد. باید راه دیگری برای نمایش در مورد خودروها وجود داشته باشد. من واقعا ناراحت خواهم شد اگر برای همیشه تاپ‌گیر از بین برود.»

«می»، «هاموند» و «کلارکسون» فرمت تاپ‌گیر را از ۲۰۰۲ تغییر و توسعه دادند و این جریان دو دهه دوام آورد. این برنامه بر ارتباط بین سه مجری خود تکیه کرد و بررسی خودرو را با میهمانان مشهور و ویژگی‌های دیگر اجرا کرد.

«می» در مورد «فلینتوف» گفت: «من فقط یک یا دو بار با او ملاقات کردم؛ اما آسیب او جدی‌تر از آن چیزی است که همه ما فکر می‌کردیم.»

«می» افزود از پیشنهاداتی مبنی بر بازگشت او، «هاموند» و «کلارکسون» به سریال عصبانی شده است. او گفت: «این من را کمی آزار داد؛ زیرا افراد زیادی بودند که «می» گفت آن‌ها این کار اشتباه را انجام داده‌اند و اکنون می‌توانید برگردید و آن را نجات دهید. بدیهی است که این جوان به‌شکلی که زندگی را متحول کرده، به‌شدت به‌خودش صدمه زده است.

شما شاید نتوانید از آن به‌عنوان فرصتی برای طرفداری استفاده کنید. شاید فقط لازم باشد که بگوییم او خوش‌شانس بوده، امیدوارم به‌زودی خوب شود.» «فلینتوف» اخیرا با «بی‌بی‌سی» به‌توافقی رسیده است که ارزش آن 9 میلیون‌پوند است.

این پرداخت از طریق بودجه برنامه تامین نمی‌شود؛ زیرا استودیو آن‌ها بازوی تجاری پخش‌کننده است. ماه گذشته، تیم حقوقی «فلینتوف» به‌روزنامه «سان» گفت که بازیکن سابق کریکت همچنان درحال بهبودی از جراحاتی است که بسیار جدی بوده‌اند. از زمان ترک تاپ‌گیر، «می» علاوه‌بر تور بزرگ، برنامه‌های سفر و آشپزی خود را در آمازون پخش کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =