علي خسرواني

 «اتوخسروانی» از سال ۱۳۵۱ فعالیت خود را در زمینه خریدوفروش خودروهای صفرکیلومتر و کارکرده داخلی و خارجی آغاز کرده است. این مجموعه با مدیریت علی خسروانی و با به‌کارگیری نیروهای متخصص در امر خرید و فروش خودرو و  افتتاح شعب جدید در تهران و دیگر شهرها درحال گسترش ارائه خدمات خود در سراسر کشور است.

سه شنبه، 28 آذرماه، انتخابات اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در محل این اتحادیه برگزار می‌شود و علی خسروانی (مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره اتوخسروانی) در کنار برخی همکاران خود با تشکیل «ائتلاف تحول» با ارائه برنامه‌های مدون و مشخص وارد این عرصه شده‌اند.

پدرام ملکشاهی، حامد هنرپیشه، سعید نجفی، رضا بهرامی، امیرعلی بخشی و احسان شعاعی در کنار علی خسروانی اعضای ائتلاف تحول را تشکیل می‌دهند.

پیشکسوتان؛ گنجینه صنف نمایشگاه‌داران هستند

بسیاری از کارشناسان معتقدند برپایی انتخابات اتحادیه نمایشگاه‌داران فرصت خوبی است تا این تشکل بتواند جایگاه خود را در این صنف بازیابی و در تلاطم‌های بازار نقش موثرتری را ایفا کند. به عقیده این کارشناسان، اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با انتخاب اعضای جوان و خوشفکر می‌تواند هنگام رایزنی با وزارت صمت و نهادهای نظارتی امتیازهای مفیدی کسب کند. البته لازمه دستیابی به این مهم، جدی گرفتن انتخابات پیش رو توسط اعضای این صنف و مشارکت در انتخاب رئیس اتحادیه است.

بر همین اساس؛ تجربه و حضور فعال علی خسروانی در بازار و شبکه‌های اجتماعی موجب شده است برخی فعالان این صنف به این نتیجه برسند وی می‌تواند گزینه مناسبی برای ریاست اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو باشد.

علی خسروانی در تشریح برنامه‌های خود گفت: «پیشکسوتان؛ گنجینه و جواهر صنف ما هستند. هرچقدر هم که تلاش کنیم، با آزمون و خطا می‌توانیم به تجربیاتی که آنها دارند، دست یابیم. استفاده از این تجربه‌ها یک ضرورت است، از این رو باید یک کمیته مشورتی تشکیل شود تا بتوانیم از نظرات پیشکسوتان استفاده کنیم. اما سوال این است تاکنون چقدر از نظرات پیشکسوتان استفاده شده است؟ در چند مراسم از پیشکسوتان صنف دعوت و از آنها تجلیل و تقدیر شده است و آنها را به افراد جدید صنف معرفی کردیم؟ کسانی که سنگ استفاده از پیشکسوت‌ها را به سینه می‌زنند، چقدر نظرات ایشان را برای نسل جدید تشریح کرده‌اند؟»

وی با اشاره به تَک‌رَوی برخی اعضای این اتحادیه افزود: «ازجمله خواسته‌های ما، همگرایی به جای تَک‌رَوی است. هر یک از اعضای ما افراد توانمندی هستند، اما متاسفانه کار فردی در صنف ما زیاد دیده می‌شود. هر کس مشکلی دارد، شخصا مشکل را حل می‌کند و هزینه سنگینی را هم متقبل می‌شود اما اگر انرژی‌مان را با همدلی یک‌دست کنیم، کارها با سرعت بیشتر و هزینه کمتری انجام می‌شوند. به‌عنوان‌مثال وقتی مشکل مالیاتی داریم، برای حل آن هم باید از قانون به‌درستی استفاده کنیم و البته مشکل را به تنهایی حل نکنیم. با یک‌دهم پولی که هرکدام به صورت فردی هزینه می‌کنیم، می‌توانیم کنار هم جمع شویم و نه‌تنها مشکل اعضای تهران، بلکه مشکل مالیاتی اعضای کل کشور را حل کنیم.»

ضرورت واقعی شدن کمیسیون‌های خریدوفروش خودرو

علی خسروانی در تشریح یکی از مهم‌ترین اهداف اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، با اشاره به این که مالک می‌تواند خودرویش را برای فروش آگهی کند، گفت: «دومین فردی که برای فروش خودرو می‌تواند آگهی منتشر کند، کسی است که پروانه کسب و جواز این کار را دارد. بنابراین شخص دیگری اجازه ندارد بدون داشتن مجوز نسبت به فروش خودرو دیگران اقدام کند. حال سوال این است اکنون افرادی که آگهی فروش خودرو را منتشر می‌کنند، مالک خودرو هستند یا جواز کسب دارند؟ چگونه یک نفر با یک شماره تلفن اعتباری می‌تواند در سال صد تا دویست خودرو خریدوفروش کند؟! آن هم در شرایطی که نه به کسی جواب می‌دهد و نه اسمش جایی درج شده است تا اگر تخلفی کرد، اتحادیه بر روند کاری‌اش نظارتی داشته باشد. اگر این افراد تخلفی هم بکنند، به اسم صنف ما نوشته می‌شود. برای حل این معضل، باید سرچشمه آن یعنی بخش آگهی‌های فروش خودرو را ساماندهی کنیم. حالا اگر فرد دیگری هم می‌خواهد در این زمینه فعالیت کند، باید مجوز بگیرد. در این صورت از آنها حمایت هم می‌کنیم.»

مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره اتوخسروانی همچنین افزود: «جالب است برخی دوستان می‌گویند کمیسیون‌ها را به خاطر مالیات افزایش نمی‌دهیم، در صورتی که مبلغ این کمیسیون آنقدر غیرواقعی است که مورد استناد اداره دارایی قرار نمی‌گیرد. برای حل این مشکل باید میزان کمیسیون را مطابق تعرفه‌هایی که در سایر خدمات کشور وجود دارد، به روز کنیم. در ادامه لازم است مبلغ کمیسیون را به صورت رسمی به اداره دارایی اعلام کنیم و مالیاتش را هم بپردازیم.»

علی خسروانی در ادامه بیان کرد: «زمانی‌که مشتری به نمایشگاه‌داری که جواز کسب دارد و مدت‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند، مراجعه کرده و به‌عنوان‌مثال می‌خواهد یکی از خودروهای چینی را ثبت‌نام کند، این فرد باید دست به دامن یک نفر دیگر شود که آیا می‌تواند این خودرو را برای مشتری وی ثبت‌نام کند؛ اما چرا باید این‌گونه باشد؟! اتحادیه باید فرصت فروش محصولات وارداتی، مونتاژی و داخلی را برای اعضای خود فراهم کند. راهکار این معضل بسیار ساده است. این فرد می‌تواند یک شرکت و یک کد داشته باشد و تحت‌عنوان اتحادیه فروشندگان خودرو، نسبت‌به ثبت‌نام خودرو مورد درخواست مشتری اقدام کند. کمیسیون این فروش هم باید به عضو دارای جواز تعلق بگیرد. هرچند ما؛ به صورت قانونی متولی فروش خودرو در کشور هستیم اما خودرو با روش‌های دیگری نیز فروخته می‌شود که حتی ما را در آن مشارکت نمی‌دهند! این موضوعی است که حتما باید پیگیری کنیم.»

علی خسروانی در توضیح یکی دیگر از اهداف مهم پیش رو در انتخابات اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو به ایجاد واحد مشاوره حقوقی و مالیاتی اشاره کرد و افزود: «باید واحدهای حقوقی و مشاوران مالیاتی قوی استخدام کنیم تا این افراد به‌صورت رایگان به اعضای صنف مشاوره بدهند و در محاکم حقوقی، قضایی و مالیاتی نیز از اعضا دفاع کنند. همچنین کسب امتیاز واردات و فروش خودرو برای اعضا از دیگر اهداف ماست.»

خسروانی در پایان بیان کرد: «امیداواریم همکاران ما در انتخابات پیش رو شرکت کنند و با کمک آنها و اعضای ائتلاف تحول، تیم ما بتواند اعتبار را به شخصیت حقیقی دارندگان جواز نمایشگاه اتومبیل تهران برگرداند. هر کدام از اعضای ما و خانواده‌های‌شان باید افتخار کنند عضو اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل تهران هستند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =