باک بنزین

مصرف جهانی بنزین در سال ۲۰۲۳ میلادی به رکورد ۲۶.۹ میلیون بشکه در روز رسید و بدین‌ترتیب از اوج سال ۲۰۱۹ فراتر رفت و پیش‌بینی‌ها را مبنی بر اینکه آخرین سال قبل از همه‌گیری زمانی بود که تقاضای بنزین در سراسر جهان به اوج خود می‌رسید، نادیده گرفت.

این داده‌ها براساس آخرین آمار آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام شده‌اند. این آژانس که سال‌ها از انتقال سریع‌تر انرژی حمایت می‌کرد، در سال جاری پیش‌بینی کرده بود سال ۲۰۱۹ اوج تقاضا برای بنزین در سطح جهان است.

در ماه ژوئن، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش سالانه نفت ۲۰۲۳ خود اعلام کرد: رشد مصرف بنزین پس از سال ۲۰۲۳ و به طور کلی پس از سال ۲۰۲۶ برای سوخت‌های حمل‌ونقل معکوس خواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی افزود: تقاضای بنزین به‌طور نامتناسبی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد، زیرا خودروهای برقی به تدریج جایگزین خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی (ICE) می‌شوند و این بدان معناست که این میزان مصرف سوخت احتمالا اولین و بارزترین اوج تقاضا را نشان می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده بود مصرف جهانی بنزین هرگز به سطح قبل از همه‌گیری کرونا نخواهد رسید. با این حال، آخرین ارقام آژانس بین المللی انرژی نه‌تنها نشان می‌دهند سال ۲۰۱۹ سال اوج تقاضا برای مصرف جهانی بنزین نبود، بلکه این تقاضا در هر دو سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ از سطوح قبل از همه‌گیری نیز فراتر خواهد رفت.

تقاضای جهانی بنزین در سال آینده افزایش بیشتری خواهد یافت و به ۲۷ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی اوایل سال جاری گفته بود تقاضای جهانی برای هر سه سوخت فسیلی( نفت، گاز طبیعی و زغال‌سنگ) تا قبل از سال ۲۰۳۰ به اوج خود می‌رسد که این امر باعث تضعیف سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =