واردات خودرو

تعرفه‌ بالا، واردات اندک و تحویل قطره‌چکانی خودروهای وارداتی، دست به‌دست هم داده تا این مدل خودروها در نسخه‌های غیر چینی واردشده به‌کشور طی سال‌های ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣ در بازار از ۴ میلیاردتومان به‌بالا قیمت بخورند. 

هرچند نرخ رسمی این مدل خودروها در محدوده ۲ میلیاردتومان تعریف شده، اما خواب چندماهه مبالغ ۵۰۰ میلیون‌تومانی متقاضیان به‌عنوان پیش‌پرداخت از یک سو و از طرف دیگر سود انتظاری صددرصدی به‌خودی خود سبب شده است این مـــدل خودروهــــا در بازار آزاد تا دو برابر بهای رسمی و حتی بیشتر از آن قیمت بخورند.

البته خرید این مدل خودروها با نرخ‌های اعلام‌شده به‌هیچ‌عنوان توجیه عقلانی ندارد؛ زیرا با همین بودجه می‌توان خودروهای ٢٠١٨ صفرکیلومتر در سگمنت بالاتر مجهز به‌پیشرانه‌های بسیار قدرتمندتر و سطح آپشن‌ها و ایمنی بسیار بهتر را در بازار خریداری کرد .

بازارسازی برای وارداتی ها

به‌نظر می‌رسد عمده‌متقاضیان خودروهای وارداتی را دلالان تشکیل می‌دهند؛ زیرا دراقدامی هماهنگ و متمرکز قیمت این مدل خودروها در بازار حالت حبابی به‌خود گرفته است. براین اساس امروز خودروهای جدید وارداتی درحالی بیش از ۴ میلیاردتومان در بازار قیمت می‌خورند که مقایسه آن‌ها با برخی مدل‌های مونتاژی چینی بیانگر آن است که ارزش واقعی آن‌ها حداکثر ۲/۵ میلیاردتومان است .

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ت IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    اگر حباب ساز داریم،خریدار حباب هم داریم. پس مشکل ما آن حباب خر است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

آخرین اخبار