StoreDot

دکتر «Doron Myersdorf» مدیرعامل «StoreDot» نقاط عطف برنامه‌ ریزی‌شده «StoreDot» را برای سال 2024 شرح می‌دهد.

بر اساس صحبت مدیرعامل این شرکت استارت‌آپی در حوزه باتری خودرو «StoreDot» با کانسپت جدید «I-Beam XFC» از یک طرح نوآورانه سلول باتری (CTP)که ادغام «XFC» را تسریع می‌کند، رونمایی خواهد کرد. بر این اساس این شرکت از مفهومی نوآورانه با هدف انتقال قابلیت شارژ سریع شدید (XFC) از سلول به‌سطح خودرو رونمایی کرده است.

در هسته «I-Beam XFC» فناوری سلولی 100in5 اختصاصی «StoreDot» قرار دارد که شارژ 100 مایل یا برد 160 کیلومتری را تنها در 5 دقیقه امکان‌پذیر می‌کند. الکترودهای 100«in5 StoreDot» در سلول‌های جدید «I-Beam XFC» مونتاژ می‌شوند که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مستقیما در بسته باتری گنجانده شوند.

درحالی که هدف معماری جدید سلول‌های باتری، بهبود برد و افزایش چگالی انرژی است، «StoreDot» همچنین با مفهوم «I-Beam XFC» بر شارژ سریع فوق‌العاده تمرکز دارد. این فناوری چالش‌های هزینه تعبیه قابلیت «XFC» در سطح خودرو را پشت سر می‌گذارد و به خودروهای برقی امکان می‌دهد حتی با سرعت بیشتری شارژ شوند.

برخلاف سیستم‌های خنک‌کننده سنتی، مفهوم خنک‌کننده ساختاری ثبت‌شده «I-Beam XFC» در ساختار هر سلول تعبیه شده است و مدیریت حرارتی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد. این فناوری از نقاط داغ موضعی جلوگیری می‌کند و دمای یکنواختی را در سراسر بسته باتری حفظ می‌کند و به آن امکان می‌دهد جریان‌های فوق‌العاده‌ای را که برای شارژ سریع لازم است، با حداقل سربار سیستم بپذیرد.

درحالی که هنوز این فناوری به‌صورت یک کانسپت است، «StoreDot» قبلا چندین اختراع را در مورد معماری منحصر به‌فرد «I-Beam XFC» تضمین کرده است. این شرکت این طراحی پیشگامانه را کلید باز کردن پتانسیل کامل فناوری «XFC» در مقیاس انبوه می‌داند.

دکتر «Doron Myersdorf» مدیرعامل «StoreDot» می‌گوید: «به‌عنوان پیشگام فناوری باتری «XFC» ما متعهدیم که قابلیت شارژ سریع فوق‌العاده را از سطح سلولی گرفته تا بسته‌بندی تا وسیله‌نقلیه را فعال کنیم. ما همچنان به‌نوآوری‌هایی ادامه می‌دهیم که سرعت انقلاب خودروهای برقی را افزایش می‌دهند. «با I-Beam XFC» معماری بسته باتری را دوباره تصور کرده‌ایم تا پتانسیل «XFC» را به‌طور واقعی در وسایل‌نقلیه به‌نمایش بگذاریم. با اتخاذ رویکردی جامع، مفهومی را توسعه داده‌ایم که کارایی بسته‌بندی و چرخه عمر باتری را بهبود می‌بخشد؛ درحالی که دارندگان خودروهای برقی را قادر می‌سازد به‌همان سرعتی که باک بنزین را پر می‌کنند، خودرو خود را شارژ کنند.»

وی می‌افزاید: «امسال «StoreDot» سرعت تجاری‌سازی خود را افزایش خواهد داد. این شرکت اخیرا اعلام کرده است برای سال 2024 با نقاط عطف پیش‌بینی‌شده آماده می‌شود؛ از جمله برنامه‌هایی برای نمایش نخستین خودرو الکتریکی مجهز به‌فناوری «XFC»، ارسال نمونه‌های منشوری «B» به «OEM» ها و گسترش عملیات در ایالات‌متحده.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =