bmw X1 2.8 S

از امروز در سلسله مطالبی به‌معرفی خودروهای تا سقف قیمت 35 هزار یورو می‌پردازیم که قرار است برای جانبازان یا به‌عبارت بهتر با مجوز جانبازی وارد کشور شوند.

در نخستین سری این خودروها نام چهار مدل ب‌ام‌و به‌چشم می‌خورد. در این میان گران‌ترین مدل ب‌ام‌و، ایکس یک نسل 3 با موتور پایه ١.٨ و از نوع تک‌دیفرانسیل (دیفرانسیل‌ جلو) است که به‌عنوان X1 2.8 S شناخته می‌شود.

حرفS در شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و به‌معنای تک‌دیفرانسیل بودن خودرو است و این مدل از یک موتور ١٥٠٠ سی‌سی ١٣٦ اسب‌بخاری بهره می‌برد که ضعیف‌ترین موتور سری X1 است و شاید به‌دلیل بهره بردن از این موتور و تک‌دیفرانسیل بودن، آن‌چنان که باید مورد توجه علاقه‌مندان به‌این برند باواریایی قرار نگیرد.

درعین حال اگر قیمت بازار آن همچون وارداتی‌های دیگر که تا امروز شاهد آن بوده‌ایم تعیین شود، بی‌تردید خرید ایکس ٣ کارکرده یا یک X1 دو دیفرانسیل ٢٠٠٠ سی‌سی توربو صفر مدل ٢٠١٧ به‌جای این خودرو می‌تواند گزینه بهتر و مناسب‌تری باشد .

دومین مدل پایه سری ٣ جدید، ٣١٨ است که از همین موتور بهره می‌برد و این خودرو نیز همچون X1 با حداقل آپشن‌ها راهی بازار می‌شود؛ اما حداقل به‌دلیل وزن کمتر نسبت به X1 از عملکرد فنی بهتری برخوردار است.

دو مدل دیگر نیز گرند کوپه سری 2 با نام‌های ٢١٨ و ٢٢٠ گرندکوپه هستند که از موتورهای مشابه و دیفرانسیل جلو بهره می‌برند. مدل ٢٢٠ اندکی از ٢١٨ قوی‌تر است و قدرت آن به ١٥٦ اسب‌بخار می‌رسد. اما ابعاد بسیار کوچک و ظاهر نامتعارف و نه‌چندان زیبای این دو خودرو و دیفرانسیل‌جلو بودن آن‌ها، پاسخگوی نیاز مشتریان سنتی ب‌ام‌و نخواهد بود و به‌نظر نمی‌رسد نظر جانبازان را نیز بتواند به‌خود جلب کند.

درنهایت از میان این چهار مدل ب‌ام‌و، منطقی‌ترین گزینه همان مدل پایه سری ٣ یعنی ٣١٨ است که از ظاهر جذاب و عملکرد نسبتا قابل قبولی برخوردار است. هرچند این مدل هم به‌دلیل استفاده از ضعیف‌ترین موتور و قابلیت‌های حرکتی آن برای مشتریان مدل‌های ٤ سیلندر توربو ٢٠٠٠ سی‌سی ب‌ام‌و، آن‌چنان که باید گزینه جذابی نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

آخرین اخبار