پنجمین نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب

پنجمین نمایشگاه خودرو، قطعات خودرو و صنایع جانبی در «شهر آفتاب» و در حالی برگزار می‌شود که می‌توان آن را مهم‌ترین نمایشگاه خودرویی پساکرونایی کشور قلمداد کرد.

این نمایشگاه از نهم تا پانزدهم بهمن‌ماه سال جاری از ساعت ۱۰ صبح الی ۶ عصر در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی «شهر آفتاب» تهران واقع در جنوب غربی پایتخت برگزار می‌شود. در این اتوشو محصولات جدید خودروسازان به‌نمایش درآمده که البته بیش‌ترین مدل‌های حاضر در این نمایشگاه، محصولات خودروسازان چینی است. مهم‌ترین نکته در این اتوشو، رونمایی از محصولات پلاگین-هیبرید و تمام‌الکتریکی است که بیشتر قرار است در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مانند ناوگان تاکسیرانی از آن‌ها استفاده شود. البته در این میان، سدان‌ها و ام‌پی‌وی‌های جدید (که دو کلاس متفاوت در بازار خودرویی کشورمان هستند) به‌عنوان جدیدترین محصول خودروسازان داخلی در غرفه‌های‌شان حضور پررنگی دارند که با استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان نیز مواجه شده است.

محصولات تمام‌الکتریکی و هیبرید گروه صنعتی ایران‌خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو در اتوشو شهر آفتاب تهران سه محصول جدید را به‌نمایش گذاشته است. این سه محصول الکتریکی هستند و در گام نخست برای ناوگان حمل‌ونقل تاکسیرانی در نظر گرفته شده‌اند.

این سه خودرو FAW بسترن-NAT (ام‌پی‌وی کامپکت جذاب)، LUNA GRE (سدان بزرگ خانوادگی) و دانگ‌فنگ E70 (سدان تمام الکتریکی کامپکت) هستند.

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان
هایما 7X برقی در پنجمین نمایشگاه خودرو، قطعات خودرو و صنایع جانبی

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

در کنار سه خودرو جدید تمام‌الکتریکی، ری‌را برقی به‌عنوان نخستین کراس‌اوور اسپرت تمام‌الکتریکی ساخت داخل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز خودنمایی می‌کند.

در بخش دیگری از غرفه گروه صنعتی ایران‌خودرو، دنا پلاس اتوماتیک آپشنال، ری‌را بنزینی، تارا V4 LX، شاین مکس هیبرید، هایما 7X و هایما 7X برقی نیز حضور دارند.

(ری‌را بنزینی) :

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

ری‌را بنزینی به‌عنوان نخستین کراس‌اوور تولید داخل گروه صنعتی ایران‌خودرو با رنگ جذاب قرمز متالیک و با رنگ مشکی سقف و ستون‌ها توجهات زیادی را به‌خود جلب می‌کند.

بر این اساس این کراس‌هاچ‌بک اسپرت از ظاهر اسپرت و زیبایی بهره می‌برد.

یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژر EF7 با حجم موتور ۱۶۴۵ سی‌سی مزین به‌فناوری پرخوران توربوشارژر نیز قلب تپنده این خودرو را تشکیل می‌دهد. این قوای محرکه حداکثر ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

(دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک آپشنال)

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال به‌عنوان یک سدان جذاب و جوان‌پسند از گروه صنعتی ایران‌خودرو با رنگ سرمه‌ای متالیک به‌نمایش درآمد که همچنان با پیشرانه معروف EF7 توربوشارژر می‌تواند ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. امکانات رفاهی دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژر آپشنال نسبت به‌نسخه‌های فعلی بیشتر بوده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به‌چهار ایربگ، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک و مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی، صندلی برقی راننده و فرمان دی-کات اشاره کرد.

تارا V4 LX

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

تارا V4 LX به‌عنوان یک سدان به‌روز با چهره تهاجمی در غرفه گروه صنعتی ایران‌خودرو حضور دارد. پیشرانه تی‌یوفایو-پی این خودرو حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب‌بخاری و حداکثر گشتاور ۱۴۴ نیوتون‌متری تولید می‌کند.

همچنین این خودرو با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌بازار عرضه می‌شود. امکانات رفاهی سدان نیز دستخوش تغییراتی قرار گرفته تا میزان رضایت مشتریان را دوچندان کند.

هایما 7X

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

این‌خودرو ام‌پی‌وی جدیدترین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو شناخته می‌شود. هایما 7X یک ام‌پی‌وی خانوادگی نسبتا لوکس است که با قوای محرکه پرتوان خود، قدرت و گشتاور بالایی را در کنار امکانات رفاهی سطح بالا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1594 سی‌سی با فناوری توربوشارژر-پاشش سوخت مستقیم قرار دارد که حداکثر ۱۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. در این خودرو یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک، قدرت و گشتاور را به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

اف‌ای‌دبلیو بسترن-NAT

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

اف‌ای‌دبلیو بسترن- NAT به‌عنوان ام‌پی‌وی کامپکت تمام‌الکتریکی شناخته می‌شود که به‌زودی راهی ناوگان حمل‌ونقل تاکسیرانی می‌شود.

در این خودرو یک موتور پرتوان تمام‌الکتریکی، حداکثر ۱۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو با توجه به‌باتری‌های ۵۴.۴ کیلووات-ساعتی می‌تواند با یک بار شارژ ۴۲۵ کیلومتر را بپیماید. تنها ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا کیت شارژ سریع ۸۰ درصد از باتری این خودرو را شارژ کند.

LUNA GRE

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

این سدان سایز بزرگ خانوادگی تمام‌الکتریکی از نظر طراحی کاملا منطبق بر ترند روز طراحی خودرو است‌. این خودرو برای ناوگان تاکسیرانی در نظر گرفته شده است.

LUNA GRE با موتور الکتریکی پرتوان در محور جلو حداکثر می‌تواند ۱۴۹.۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور به‌لطف باتری ۴۳.۹ کیلووات-ساعتی تامین می‌شود. این خودرو با یک بار شارژ ۴۰۰ کیلومتر را طی می‌کند که برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی، کاملا مناسب است.

بی‌ام‌کارز؛ برند لوکس بهمن‌موتور

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

بی‌ام‌کارز، برند لوکس بهمن‌موتور نیز در چند ماه اخیر مدل‌های لوکسی از خودرو را به‌کشور وارد کرده است.

طراحی غرفه این برند نیز با استفاده از رنگ‌های قرمز و مشکی، زیبا و جذاب جلوه کرده و بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. بی‌ام‌کارز در اتوشو «شهر آفتاب» تهران با پنج خودرو حضور پیدا کرد که دو گزینه از آن‌ها سدان و سه گزینه دیگر، کراس‌اوور بودند. ناگفته نماند که یک گزینه جدید به‌سبد محصولات این برند اضافه شده که با نام نتا یو پرو شناخته می‌شود.

نتا یو پرو، کراس‌اوور تمام‌الکتریکی

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

بی‌ام‌کارز برای گسترش سبد محصولات خود اقدام به‌واردات خودرو کراس‌اوور کامپکتی با سطح آپشن‌ بالا و با نام نتا یو پرو کرده است. طراحی این خودرو با توجه به‌چراغ‌های LED پیوسته جلو و یکپارچه‌سازی چراغ با LED بسیار مدرن و زیبا به‌نظر می‌رسد.

چراغ‌های پیوسته در نمای عقب با حجم‌پردازی خاص سبب شده است یک نمای زیبا و چشم‌نواز ایجاد شود. این خودرو از نظر فنی نیز دارای یک موتور قدرتمند است که ۱۶۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

یک پک باتری ۶۸ کیلووات-ساعتی نیز روی این خودرو نصب شده که با یک بار شارژ مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر را طی می‌کند و با شارژرAC ؛ ۸ تا ۸ ساعت و نیم زمان نیاز دارد تا به‌طور کامل ‌شارژ شود.

درصورت استفاده از شارژ سریعDC ، نیم ساعت زمان نیاز است تا باتری‌های این خودرو از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ شوند. این خودرو به‌زودی راهی بازار می‌شود.

هونگچیH5 ؛ لوکس و خاص!

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

کمپانی هونگچی یکی از خودروسازان لوکس کشور چین است و بی‌ام‌کارز برای مشتریان خاص‌پسند، اقدام به‌واردات H5 کرده است. این سدان سایز بزرگ لوکس خانوادگی از نظر طراحی بسیار خاص است. قرارگیری چراغ‌ها و جلوپنجره نسبتا عریض جلو و چراغ‌های کشیده عقب به‌فرم L شکل، نمای زیبایی ایجاد کرده است.

هونگچی H5 به‌فهرست بلندبالایی از آپشن‌های ایمنی و رفاهی مجهز شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو و عقب، کروزکنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار باز شدن درها، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ و ۱۰ ایربگ اشاره کرد. این خودرو دارای یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر است که می‌تواند ۲۲۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتون‌متر گشتاور فراهم کند.

هونگچی E-QM5EV

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

محصول دیگر هونگچی که در سبد محصولات بی‌ام‌کارز قرار دارد، E-QM5EV است. این سدان بزرگ تمام‌الکتریکی از سبک طراحی خاصی تبعیت می‌کند و استایل متفاوتی دارد. این سدان سایز بزرگ تمام‌الکتریکی می‌تواند ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت تولید کند. این خودرو بزرگ می‌تواند با یک بار شارژ کامل مسافتی برابر با ۴۳۱ کیلومتر را بپیماید و با شارژر سریعDC ، 20 تا 80 درصد ظرفیت باتری‌ آن ظرف ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود. این خودرو با هدف اضافه شدن به‌ناوگان حمل‌ونقل تاکسیرانی وارد کشور شده است.

DFSK E5

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

محصول دیگر بی‌ام‌کارز، یک کراس‌اوور کامپکت نیمه‌لوکس با نامDFSK E5 است. این خودرو محصول کمپانی دانگ‌فنگ است که با پیشرانه پلاگین-هیبرید خود عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. قلب تپنده این خودرو را یک موتور 4 سیلندر ۱۴۹۸ سی‌سی تشکیل می‌دهد که با هماهنگی موتور الکتریکی می‌تواند قدرت و گشتاور بالایی را فراهم کند. حداکثر قدرت تولیدی توسط موتور بنزینی ۱۰۸ اسب‌بخار و حداکثر قدرت تولیدی توسط موتور الکتریکی ۱۷۴ اسب‌بخار است. تمام امکانات روز رفاهی در این کراس‌اوور خلاصه شده است.

کرمان‌موتور و حضور هیوندای

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

غرفه کرمان‌موتور نیز به‌یمن طراحی خاص، همانند سایر خودروسازانی که در نمایشگاه خودرو «شهر آفتاب» تهران حضور دارند، جذاب به‌نظر می‌رسد. این خودروساز با به‌نمایش گذاشتن محصولات جدیدش و همچنین نمایش سه محصول هیوندای، توانست نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به‌خود جلب کند. خودرو ایگل تمام‌برقی این کمپانی در یک اتاق خاص با نورپردازی ویژه قرار داشت که سبب متمایز شدن غرفه کرمان‌موتور در نمایشگاه بود.

هیوندای الانترا

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

کمپانی هیوندای، سدان کامپکت خود را از سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون با نام الانترا به‌بازار معرفی کرده است. جدیدترین نسل الانترا، همان نسل هفتم و موسوم به CN7 است. نسل هفتم این سدان از سال ۲۰۲۱ میلادی به‌بازار عرضه شده است. کرمان‌موتور پس از آزاد شدن واردات خودرو به‌کشور تصمیم گرفت محصولات هیوندای را در سبد محصولات خود قرار دهد.

بر این اساس، سه محصول از هیوندای که یکی از آن‌ها الانترا نسل هفتم است، توسط این شرکت به‌بازار عرضه می‌شود. الانترا نسل هفتم به‌لطف استفاده از خطوط تند و تیز، استایل اسپرت و چهره تهاجمی دارد که بسیار جوان‌پسند و خاص است. ستون C کشیده به‌همراه فرمت کوپه، کاراکتر نافذی به‌این خودرو بخشیده است.

الانترای جدید در نسخه پایه به‌بازار کشورمان عرضه می‌شود که از پیشرانه 4 سیلندر ۱.۶ لیتری اتمسفریک موسوم به اسمارت‌استریم برخوردار است. این پیشرانه حداکثر ۱۲۶ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۱۵۴۰۶ نیوتون‌متر گشتاور به‌ارمغان می‌آورد. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک قدرت و گشتاور تولیدی را به‌چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

هیوندای کرتا

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

کوچک‌ترین بلندقامت هیوندای با نام کرتا نیز در غرفه کرمان‌موتور به‌نمایش درآمده است. سبک طراحی این خودرو مشابه برادر بزرگ‌ترش توسان است و با چراغ‌های دوبل، با LED یکپارچه و جلوپنجره خاص، نمای اسپرتی از یک کراس‌اوور را به‌نمایش می‌گذارد.

چراغ‌های دوتکه عقب نیز با چراغ‌های جلو هارمونی خوبی دارند تا استایل زیبا و جذابی از این خودرو را به‌نمایش بگذارند. کابین کرتا مشابه توسان بوده و حس و حال توسان را به‌ببینده القا می‌کند. از نظر فنی کرتا دارای موتور 4 سیلندر خطی ۱‌.۵ لیتری تنفس‌طبیعی است که ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۳.۸ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این خودرو نیز از نوع CVT است.

هیوندای اکسنت

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

هیوندای اکسنت در واقع یک سدان ساب‌کامپکت سگمنت بی هیوندای است که تا به‌امروز 6 نسل از آن به‌بازارهای جهانی معرفی شده است. نسل پنجم این سدان توسط کرمان‌موتور به‌بازار عرضه شده و می‌توان گفت جزو سدان‌های جدید بازار کشورمان محسوب می‌شود.

چراغ‌های کشیده با جلوپنجره آبشاری، چهره اسپرتی به‌این سدان بخشیده است و در نمای عقب نیز شاهد چراغ‌های کشیده مزین به LED های زیبایی هستیم. اکسنت نیز همانند برادر بزرگ‌ترش الانترا با موتور 4 سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس‌طبیعی با قدرت ۱۲۱ اسب‌بخاری و گشتاور ۱۵۰ نیوتون‌متری به‌بازار عرضه شده است‌. گیربکس این سدان نسبتا کوچک، 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک است.

کی‌ام‌سی JS6 پلاگین - هیبرید

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

نخستین محصول پلاگین-هیبرید کرمان‌موتور کی‌ام‌سی JS6 پلاگین - هیبرید است که با پیشرانه 4 سیلندر ۱.۵ لیتری در کنار موتور الکتریکی پرتوان، تنها ۷.۳ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد.

پیشرانه‌های بنزینی و برقی این خودرو می‌‎توانند به‌ترتیب ۱۰۸ و ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت تولید کنند. همچنین موتور بنزینی نیز ۱۳۵ نیوتون‌متر گشتاور و موتور الکتریکی آن ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

نکته مهم درباره این خودرو پلاگین-هیبرید این‌که با یک بار شارژ کامل موتور الکتریکی می‌تواند ۱۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. مصرف سوخت ترکیبی این کراس‌اوور پلاگین-هیبرید ۵.۳۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

دو محصول جذاب دیگر از کی‌ام‌سی

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

در بخش دیگری از غرفه کرمان‌موتور که پیکاپ تی ۸، جک کی‌ام‌سی جی ۷، کی‌ام‌سی ایکس ۵ و کی‌ام‌سی ای ۵ به‌نمایش درآمد؛ هاچ‌بک جذاب بایک‌ ایکس ۳ پرو، با رنگ خاص آبی اقیانوسی نظرها را به‌خود جلب می‌کرد. از طرفی پیکاپ جدید این شرکت یعنی جک تی ۹ نیز با استایل تنومندتر و چراغ‌های دوگانه خود در معرض دید قرار گرفته است. این پیکاپ جدید قرار است به‌زودی توسط کرمان‌موتور به‌بازار عرضه شود.

کراس‌اوورهای جدید بهمن‌موتور

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

بهمن‌موتور با محصولات محبوب خود در نمایشگاه‌ خودرو شهرآفتاب تهران شرکت کرده است. دو محصول فیدلیتی و دیگنیتی که جزو پرطرفدارترین خودروهای بهمن‌موتور است، در نسخه‌های قدرتمند و جدید خود توانست نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به‌خود جلب کند. محصول جدید و تازه‌نفس بهمن‌موتور که نسل جدید فیدلیتی است، در یک فضای متحرک بسیار زیبا به‌نمایش درآمده است‌.

فیدلیتی XB1

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

فیدلیتی XB1 در حقیقت نسخه ارتقا یافته از فیدلیتی است که می‌توان ‌گفت نسل جدیدی از این خودرو خواهد بود. هرچند که از سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون دو نسل از فیدلیتی به‌بازار معرفی شده و نسل دوم آن با نام فیدلیتی پرستیژ در بازار کشورمان شناخته می‌شود. فیدلیتی XB1 یک کراس‌کوپه جدید از بهمن‌موتور است که با استفاده از خطوط تیز و حجم‌های ماهیچه‌ای، استایل اسپرت و جذابی به‌خود گرفته است.

در طراحی نمای جلو، همچنان شاهد چراغ‌های دوتکه هستیم که مشابه کراس‌اوور تمام‌الکتریکی لوتوس، یعنی التره است. در نمای عقب چراغ‌ها یکپارچه نبوده و چراغ‌های کشیده در طرفین به‌همراه یک حجم تورفته، بسیار زیبا به‌نظر می‌رسند.

زیر کاپوت فیدلیتی XB1 یک پیشرانه 4 سیلندر خطی ۱۶۰۰ سی‌سی‌سی توربوشارژر با پاشش سوخت مستقیم قرار دارد که حداکثر می‌تواند ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت را فراهم آورد. گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک برای انتقال قدرت به‌چرخ‌ها برای این خودرو در نظر گرفته شده است‌. فیدلیتی XB1 به‌بالاترین سطح امکانات رفاهی مجهز شده تا از رقبای خود چیزی کم نداشته باشد.

ریسپکت نیو

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

بهمن‌موتور اخیرا نسخه نیو سدان کامپکتش را که حدود دو سال است در بازار حضور پررنگی دارد، با تغییراتی در دسته‌دنده و کلاستر به‌بازار عرضه کرده است. این خودرو همچنان با پیشرانه 4 سیلندر خطی توربوشارژر (با قدرت ۱۵۴ اسب‌بخار) و با گیربکس ۹ سرعته سی‌وی‌تی به‌دست مشتریان می‌رسد.

فیدلیتی پرستیژ

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

فیدلیتی پرستیژ از نظر ظاهری نسبت به نسخه‌های فعلی فیدلیتی، تغییرات ‌گسترده‌ای در نمای جلو داشته که ظاهری زیباتر به‌خود گرفته است. در نمای عقب نیز چراغ‌های پیوسته نمای مدرن‌تری به‌این کراس‌اوور محبوب بهمن‌موتور می‌بخشد. فیدلیتی پرستیژ از یک موتور 4 سیلندر ۱.۶ لیتری T-GDI بهره می‌برد که می‌تواند ۱۹۷ اسب‌بخار توان را با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک تر به‌چرخ‌های جلو برساند.

دیگنیتی پرستیژ

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

بهمن‌موتور سال ۱۳۹۹ نخستین کراس‌کوپه جذاب خود را با نام دیگنیتی راهی بازار کرد. دیگنیتی از نظر طراحی به‌لطف استفاده از خطوط شکسته و فرمت خمیده سقف، بسیار اسپرت و زیبا به‌نظر می‌رسد. از آن‌جا که این خودرو بسیار مورد توجه قرار گرفت، بهمن‌موتور حدود یک سال است که نسخه قوی‌تر از دیگنیتی پرایم را با پسوند پرستیژ به‌بازار عرضه کرده است.

این کراس‌کوپه جذاب، زیر کاپوت خود یک موتور 4 سیلندر دولیتری توربوشارژر به‌همراه سیستم پاشش سوخت مستقیم جا داده است. قدرت ۲۲۸ اسب‌بخاری این پیشرانه به‌کمک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این خودرو مجهز به‌سیستم کنترل کشش، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه، نورپردازی داخلی با 7 رنگ، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک به‌همراه کانال‌های جداگانه برای سرنشینان عقب و صندلی برقی راننده است.

مدیران خودرو؛ اسپرت و ایده‌آل

شرکت مدیران خودرو همانند سال‌های گذشته، پرقدرت و با محصولات جدید و زیبای خود در اتوشو «شهر آفتاب» تهران حضور پیدا کرده است. اگرچه محصولات بسیاری از این خودروساز به‌نمایش درآمده است که تمام آن‌ها برای بازدیدکنندگان بسیار ‌محبوب و جالب بود، اما دو خودرو اسپرت از این برند با کاور خاص بدنه به‌نمایش درآمده‌اند که این دو خودرو آریزو ۶ جی‌تی و فونیکس اف‌ایکس هستند.

آریزو ۶ جی‌تی؛ سدان اسپرت

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

سال ۱۳۹۶ بود که شرکت صنایع خودروسازی مدیران درصدد عرضه سدان کامپکت خود برآمد. این خودرو که با نام آریزو ۶ معرفی می‌شود، بسیار محبوب و دوست‌داشتنی است.

نسخه پرو آریزو ۶ حدود یک سال است که به‌بازار عرضه شده و اخیرا شرکت مدیران‌خودرو نسخه اسپرت‌تر از سدان محبوبش را با پسوند جی‌تی به‌بازار ایران آورده است. آریزو ۶ به‌لطف استفاده از چراغ‌های باریک و یک جلوپنجره ایکس یا دوکی‌شکل (مشابه محصولات لکسوس) بسیار اسپرت و هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد. در نمای عقب، همچنان شاهد همان چراغ‌های مشابه آریزو ۶ پرو هستیم که زیبایی این خودرو را به‌اوج می‌رساند.

این خودرو با کاور قرمز و رنگ بدنه مشکی که شرکت مدیران خودرو برای این نسخه از خودرو در نظر گرفته، بسیار جالب توجه است. کابین این خودرو به‌لطف استفاده از صندلی‌هایی با روکش قرمز، غربیلک‌فرمان دی-کات و دسته‌دنده جذاب اسپرت، جلوه خاصی دارد.

قلب تپنده این خودرو اسپرت یک موتور 4 سیلندر ۱۵۹۸ سی‌سی مزین به‌فناوری توربوشارژر-پاشش سوخت مستقیم است که ۱۹۷ اسب‌بخار توان و ۲۹۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت آریزو ۶ جی‌تی تنها ۶‌.۷ ثانیه است.

فونیکس اف‌ایکس

رقابت نمایشگاهی دردانه‌های الکتریکی خودروسازان

فونیکس اف‌ایکس را باید یک کراس‌کوپه جذاب از شرکت مدیران‌خودرو بدانیم که در کمتر از دو سال، توانسته در بازار خودرو به‌جایگاه خاصی دست پیدا کند. این خودرو در اتوشوی شهر آفتاب تهران با رنگ سفید و کاور مشکی - آبی و با خطوط قرمز به‌نمایش درآمده است.

فونیکس اف‌ایکس در زیر کاپوت خود یک پیشرانه چهارسیلندر ۱.۶ لیتری T-GDI دارد که می‌تواند ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این نیرو به‌کمک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به‌محور جلو منتقل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =