نمایشگاه خودرو

در چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه خودرو «شهر آفتاب» تهران (اتو اکسپو تهران) شاهد نمایش محصولات جدید وارداتی بودیم که سطح کیفیت این رویداد را ارتقا دادند.

بر این اساس نمایشگاه خودرو «شهر آفتاب» در روز جمعه، ۱۳ بهمن‌ماه سال جاری مورد استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان قرار گرفت. در این روز، بخش دیگری به‌نام تیونینگ و موتورسیکلت نیز به‌سالن‌های نمایشگاه واقع در محوطه اصلی افزوده شد. این رویداد با حضور موتورسیکلت‌های اسپرت و خودروهای تیون‌شده، بیش از پیش جذاب و دیدنی شده است. همچنین در اتو اکسپوی تهران قوی‌ترین و خاص‌ترین اسپرت‌بایک پلاک ملی با نام کاوازاکی ZX-25R به‌نمایش درآمد.

فردا موتورز و ام‌جی جی‌تی

شرکت خودروسازی فردا موتورز برای حضور پررنگ‌تر در نمایشگاه خودرو «شهر آفتاب» یا اتو اکسپو تهران، یک دستگاه خودرو ام‌جی جی‌تی را با رنگ خاص آبی Vibrant Blue به‌نمایش گذاشته است. هدف از به‌نمایش گذاشتن این سدان کامپکت، ایجاد گستردگی در سبد محصولات این خودروساز است. ام‌جی جی‌تی وارداتی توسط فردا موتورز نسل دوم ام‌جی ۵ است که سال ۲۰۱۲ میلادی به‌جهان معرفی شده است.

استقبال مردم از وارداتی‌های باکیفیت در نمایشگاه خودرو

نسل دوم این خودرو، در سپتامبر سال ۲۰۲۰ در اتوشو پکن معرفی شد که با توجه به‌زبان جدید طراحی، استفاده از خطوط تیز بدنه و فرمت فست‌بک، استایل زیبا و چهره تهاجمی دارد. چراغ‌های کشیده به‌همراه جلوپنجره عریض و خطوط تیز روی کاپوت، چهره تهاجمی برای این سدان کامپکت به‌ارمغان آورده است.

طراحی منحصربه‌فرد رینگ‌ها با چراغ‌های عقب مزین به LED ، زیبایی این ام‌جی جی‌تی را به‌اوج می‌رساند. کابین خودرو نیز به‌لطف کلاستر دیجیتال و نمایشگر ۸ اینچی لمسی میانی، به‌همراه دکمه‌های پیانویی، بسیار مدرن به‌نظر می‌رسد.

از نظر فنی، این سدان کامپکت فست‌بک مزین به‌پیشرانه 4 سیلندر ۱۵۰۰ سی‌سی توربوشارژ است. این قلب تپنده می‌تواند ۱۷۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را به‌کمک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک تر، به‌چرخ‌های جلو منتقل ‌کند.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی ام‌جی جی‌تی می‌توان به‌دوربین ۳۶۰ درجه، کروزکنترل تطبیقی، سیستم پایش نقاط کور، ‌سیستم پیشگیری از برخورد از جلو، سیستم هشدار انحراف از مسیر و... اشاره کرد. سدان جذاب ام‌جی در نخستین گام به‌صورت وارداتی و در گام‌های بعدی به‌صورت مونتاژی یا CKD به‌بازار کشور عرضه می‌شود. در حال حاضر قیمت‌ قطعی و زمان عرضه این خودرو به‌بازار مشخص نیست.

ام‌پی‌وی لوکس و محبوب فردا موتورز

حدود یک سال است که شرکت خودروسازی فرداموتورز یک خودرو ام‌پی‌وی لوکس را در سبد محصولات خود قرار داده است. این خودرو که با نام سوبا ام‌فور شناخته‌ می‌شود، یک خودرو ام‌پی‌وی با سطح امکانات رفاهی و ایمنی بالاست. سوبا ام‌فور از نظر طراحی به‌دلیل استفاده از چراغ‌های کشیده، جلوپنجره عریض و وجود خطوط کروم روی بدنه، بسیار زیبا و لوکس است.

چراغ‌های پیوسته مزین به LED در عقب نیز به‌زیبایی این خودرو می‌افزایند. همچنین کابین خودرو به‌دلیل استفاده از دو رنگ در تریم آن، سقف پانوراما و نورپردازی LED داخلی، بسیار دلنشین و جذاب است.

استقبال مردم از وارداتی‌های باکیفیت در نمایشگاه خودرو

درعین حال زیر کاپوت سوبا ام‌فور پیشرانه‌ای متعلق به‌کمپانی میتسوبیشی جای گرفته است. این پیشرانه 4 سیلندر به‌حجم‌ موتور ۱۴۸۱ سی‌سی، به‌تکنولوژی توربوشارژر با پاشش سوخت مستقیم و سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ‌ها مجهز است و می‌تواند حداکثر ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتون‌متر گشتاور فراهم کند.

این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه اتوماتیک تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. اف‌ام‌سی سوبا ام‌فور در حال حاضر با قیمت یک‌میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان در سامانه خرید یکپارچه خودرو ارائه می‌شود و تحویل آن چهار ماه کاری زمان می‌برد.

بهمن موتور و پیکاپ قدرتمند G9

بهمن موتور از نخستین روز اتو اکسپو تهران با به‌نمایش گذاشتن پیکاپ تنومند و قلدر خود با نام G9 توانست نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به‌خود جلب کند.افرادی که به‌آفرود اهمیت می‌دهند، این خودرو را گزینه‌ بسیار مناسبی می‌دانند.

استقبال مردم از وارداتی‌های باکیفیت در نمایشگاه خودرو

G9 از نظر طراحی مشابه فورد اف-۱۵۰ است که با توجه به‌چراغ‌های بزرگ و جلوپنجره بسیار عریض و حجم برآمده روی کاپوت، چهره خشن و اسپرتی از یک پیکاپ را به‌نمایش می‌گذارد.

در نمای عقب این پیکاپ نیز چراغ‌های عمودی مزین به LED زیبایی مشاهده می‌شود. این پیکاپ تنومند بهمن موتور از نظر فنی مجهز به‌یک پیشرانه 4 سیلندر خطی ۲۰۰۰ سی‌سی، مزین به‌فناوری توربوشارژر-پاشش سوخت مستقیم است.

پیشرانه G9 حداکثر ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون‌متر گشتاور فراهم می‌کند. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک ساخت کمپانی ZF آلمان قدرت و گشتاور تولیدی را به‌هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

این پیکاپ بهمن‌موتور با قیمت احتمالی یک‌میلیارد و ۸۹۰ میلیون‌تومان عرضه خواهد شد. البته در حال حاضر این خودرو در سامانه خرید یکپارچه خودرو قرار نگرفته و احتمال می‌رود ۴۵ روز کاری نیز زمان ببرد تا به‌مشتریان تحویل داده شود.

هوندا در غرفه آروین خودرو

محصولات کمپانی هوندا توسط شرکت معین موتور ایرانیان و شرکت آروین خودرو به‌بازار عرضه می‌شود. در سومین روز از نمایشگاه خودرو «شهر آفتاب» یا اتو اکسپو تهران، آروین خودرو از نسخه تمام‌الکتریکی هوندا وزل با نام e:NS1 رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت نسل سوم هوندا اچ آر وی است که در بازار چین با نام وزل یا همان e:NS1 شناخته می‌شود.

استقبال مردم از وارداتی‌های باکیفیت در نمایشگاه خودرو

این خودرو از نظر طراحی به‌لطف خطوط نرم، سطوح تخت و تناسبات پخته، استایلی جذاب و اسپرت دارد. این خودرو دارای چند نسخه است و نسخه برد بلند آن با توان و گشتاور بالا، به‌بازار عرضه خواهد شد.

نسخه‌ای که قرار است از e:NS1 هوندا به‌بازار ایران عرضه شود، دارای یک موتور الکتریکی PMSM است که می‌تواند ۲۰۱ اسب‌بخار توان خروجی و ۳۱۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. برای تامین این قدرت و گشتاور یک پک باتری ترناری-لیتیوم به‌ظرفیت ۶۸.۸ کیلووات-ساعتی در نظر گرفته شده است.

e:NS1 با یک بار شارژ می‌تواند ۵۱۰ کیلومتر مسافت را طی کند. همچنین برای شارژ کامل باتری‌های ترناری-لیتیوم با استفاده از شارژر AC وال‌باکس ۹.۵ ساعت زمان نیاز است.

درصورت استفاده از شارژر سریع DC ظرفیت این باتری‌ها در ۳۰ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. با توجه به این‌که هوندا e:NS1 ( نسخه تمام‌الکتریکی هوندا وزل) در چند روز اخیر وارد کشور شده است، هنوز در سامانه یکپارچه خرید خودرو قرار نگرفته و زمان عرضه و قیمت قطعی آن مشخص نیست.

رنو-سامسونگ XM3 سروش دیزل

استقبال مردم از وارداتی‌های باکیفیت در نمایشگاه خودرو

سروش دیزل به‌عنوان یک خودروساز تجاری (کامیون و اتوبوس) اخیرا اقدام به‌واردات محصولات رنو-سامسونگ کرده است. سروش دیزل دو محصول از رنو-سامسونگ را در اتو اکسپو تهران به‌نمایش گذاشته است.

یکی از این محصولات رنو-سامسونگ XM3 است. این خودرو قرار است با نام تجاری سامسونگ XM3 به‌بازار ایران عرضه شود.

سامسونگ XM3 همان رنو ارکاناست. این خودرو از نظر استایل، یک کراس‌کوپه جذاب است که سال ۲۰۱۹ میلادی برای بازار روسیه تولید شد و درنهایت، سال ۲۰۲۰ میلادی برای بازار کره‌جنوبی نیز در نظر گرفته شد.

سامسونگ XM3 جزو خودروهای وارداتی است که از نظر طراحی بسیار زیبا بوده و به‌لطف استفاده از چراغ‌های چنگال خرچنگی و فرمت فست‌بک بدنه، استایل جوان‌پسند و زیبایی از یک کراس‌کوپه را به‌نمایش می‌گذارد.

از نظر مشخصات فنی نیز زیر کاپوت سامسونگ XM3 یک موتور 4 سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس‌طبیعی با ۱۶ سوپاپ در سرسیلندر قرار گرفته است. این موتور حداکثر ۱۴۲ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

گیربکس سی‌وی‌تی ایکس‌ترونیک قدرت و گشتاور تولیدی را به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این خودرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در سطح بالایی قرار دارد و در حال حاضر قیمت‌ نهایی و زمان عرضه آن مشخص نشده است.

رنو-سامسونگ QM6

حدود 6 سال پیش بود که شرکت نگین خودرو اقدام به‌واردات محصولات رنو فرانسه کرد که با دو محصول کولئوس و تالیسمان در بازار بسیار موفق ظاهر شد. اما اکنون پس از گذشت 6 سال، سروش دیزل رنو کولئوس را با نام سامسونگ QM6 به‌بازار ایران آورده است.

استقبال مردم از وارداتی‌های باکیفیت در نمایشگاه خودرو

ظاهر این اس‌یووی کراس‌اوور کامپکت رنو به‌لطف استفاده از خطوط نرم، سطوح منحنی و چراغ‌های چنگال‌خرچنگی در جلو و چراغ‌های L شکل کشیده با گرافیک LED در عقب، بسیار زیبا و جذاب است.

کابین سامسونگ QM6 نیز همان کابین رنو کولئوس است که بسیار دلنشین به‌نظر می‌رسد. از نظر فنی، سامسونگ QM6 دارای یک پیشرانه 4 سیلندر خطی دولیتری اتمسفریک است.

این موتور ۱۹۹۷ سی‌سی اتمسفریک موسوم به M5R است که به‌لطف استفاده از فناوری زمان‌بندی متغیر هوشمند سوپاپ‌ها و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندرها، می‌تواند حداکثر ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتون‌متر گشتاور را به‌ارمغان ‌آورد.

گیربکس سی‌وی‌تی ایکس‌ترونیک، قدرت و گشتاور تولیدشده را به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به‌سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کمکی ترمز اضطراری، نوربالای خودکار، کروزکنترل تطبیقی، سیستم هشدار خستگی راننده، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی پارک ۳۶۰ درجه، صندلی‌های جلو با عملکرد تخت‌شو و... اشاره کرد. درحال حاضر سامسونگ QM6 درحال بررسی توسط شورای‌رقابت است و قیمت نهایی و زمان عرضه آن به‌بازار مشخص نیست.

محصول جدید مکث موتور

مکث موتور به‌عنوان برند زیرمجموعه ماموت‌خودرو، بیش از دو سال است که فعالیت خود را در زمینه مونتاژ و عرضه خودروهای سواری و پیکاپ در بازار کشور آغاز کرده است. در نخستین روز اتو اکسپو تهران، مکث‌موتور از محصول جدید خود که یک خودرو کراس‌اوور کامپکت است، رونمایی کرد.

این خودرو با نام تیارا پرایم شناخته می‌شود که با پیشرانه 4 سیلندر خطی ۱۵۰۰ سی‌سی و با سیستم توربوشارژر مجهز به‌پاشش سوخت مستقیم عرضه می‌شود. این پیشرانه حداکثر می‌تواند ۱۸۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

استقبال مردم از وارداتی‌های باکیفیت در نمایشگاه خودرو
تیارا پرایم

قدرت و گشتاور تولیدی به‌کمک گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه اتوماتیک تر به‌چرخ‌های جلو منتقل میشود. این خودرو دارای سیستم‌های ایمنی و رفاهی مختلفی نظیر سیستم خودران سطح دو، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از برخورد، سیستم هشدار نقاط کور، اتوپارک، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، ماساژور صندلی‌های جلو، دستگیره‌های مخفی و ... است.

درحال حاضر اطلاعات دقیقی درباره زمان عرضه این کراس‌اوور به‌بازار دردسترس نیست؛ اما قرار است این خودرو به‌صورت مونتاژی توسط مکث‌موتور به‌بازار کشور عرضه شود. این خودرو به‌زودی (احتمالا در سال آینده) از طریق سامانه خرید یکپارچه عرضه خواهد شد.

کاوازاکی ZX-25R قوی‌ترین اسپرت ‌بایک پلاک ملی

کاوازاکی نینجا ZX-25R در کلاس اسپرت‌بایک‌ها قرار می‌گیرد و جزو قوی‌ترین 4 سیلندرهای جهان به‌شمار می‌رود. این اسپرت‌بایک توسط یکی از شرکت‌های مونتاژکننده موتورسیکلت در ایران عرضه شده است.

استقبال مردم از وارداتی‌های باکیفیت در نمایشگاه خودرو

در اتو اکسپو تهران، بخشی از محوطه اصلی برای خودروهای تیون‌شده و موتورسیکلت‌های اسپرت اختصاص داده شده است که کاوازاکی نینجا ZX-25R مدل سال ۱۴۰۰ در این فضا، در معرض دید قرار گرفته است.

این موتورسیکلت با در نظر گرفتن پیشرانه 4 سیلندر ۲۵۰ سی‌سی، لقب غول پلاک ملی را به‌خود اختصاص داده است. درحقیقت این موتورسیکلت، یک اسپرت‌بایک قدرتمند است که خاص‌ترین و شاید گران‌ترین نسخه اسپرت‌بایک در ایران باشد.

حدود ۸۰۰ میلیون‌تومان قطعات جانبی روی این موتورسیکلت نصب شده است تا آن را به‌یک اسپرت‌بایک به‌تمام معنا بدل کند. تمام قطعات بدنه کاوازاکی نینجا ZX-25R معرفی‌شده، کاملا از جنس فیبرکربن بوده و برخلاف آن‌چه در بازار افترمارکت وجود دارد، طرح فیبرکربن نیست.

این قطعات فیبرکربن عبارتند از باک، دماغه موتورسیکلت، لیپ‌ها و فلاپ‌های عقب، اسپایدرها (فلاپ‌های زیرین) و درهای موتور (انجین). تمام قطعاتی که پلاستیکی بوده، در این موتورسیکلت به‌فیبرکربن بدل شده‌اند.

فیلترهوای انجین این اسپرت‌بایک نیز به‌نسخه اسپرت و های‌-پرفورمنسی K&N بدل شده تا ورود هوا به‌پیشرانه منجر به‌افزایش راندمان موتور شود. همچنین شمع‌های موتور با نمونه های-پرفورمنسی کاوازاکی تعویض شده است. درعین حال هدرز با نمونه های-پرفورمنسی و اگزوز نیز با نسخه اسپرت، یعنی یوشیمارو تعویض شده است تا قدرت و گشتاور تولیدی ارتقا پیدا کند.

همچنین آینه‌های این اسپرت‌بایک مزین به‌نمونه نینجا H2R (سریع‌ترین و قوی‌ترین اسپرت‌بایک جهان شده) تا ظاهر آن خاص‌تر جلوه کند. البته آینه‌های طرح H2R در بازار وجود دارد که این آینه‌ها، نسخه اورجینال H2R است.

نسخه فیک این آینه‌ها در بازار، حدود 3 تا 4 میلیون‌تومان ارزش دارند، اما آینه‌های اصلی چیزی حدود ۶۰ میلیون‌تومان است. ناگفته نماند که تثبیت‌کننده فرمان نیز روی نینجا ZX-25R نصب شده و این آپشن در هیچ اسپرت‌بایکی دیده نمی‌شود. این تثبیت‌کننده برای پایداری موتورسیکلت در سرعت‌های بالاست که ایمنی راکب این اسپرت‌بایک را دوچندان می‌کند.

همچنین لاستیک‌های عقب این موتورسیکلت از ۱۵۰/۶۰ به ۱۹۰/۵۰ پیرلی بدل شده تا پایداری و سواری این اسپرت‌بایک افزایش یابد. قیمت حدودی این اسپرت‌بایک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان است.

بد نیست بدانید که قلب تپنده نینجا ZX-25R را یک پیشرانه 4 سیلندر ۲۵۰ سی‌سی خطی با حداکثر ۴۳.۵ اسب‌بخار قدرت در دور ۱۵۵۰۰ آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر ۲۱.۲ نیوتون‌متر گشتاور تشکیل می‌دهد. گیربکس 6 سرعته دنده‌ثابت با فواصل کوتاه و مکانیزم تسریع تعویض دنده نیز امکان قابلیت تعویض دنده در کسری از ثانیه را فراهم می‌کند.

لازم به‌ذکر است قدرت و گشتاور ذکرشده برای نمونه استاندارد بوده و اسپرت‌بایک مد نظر ما حدود ۲۰ درصد قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند. همچنین در این اسپرت‌بایک برای راحتی بیشتر راکب از سیستم مونوشوک و ساختار وی‌شکل اهرم‌های آلومینیومی در کنار دامپر (کمک‌فنر) هیدروپنوماتیکی قابل تنظیم و دامپرهای هیدرولیکی قابل تنظیم تلسکوپی در جلو استفاده شده است. این مجموعه سبب شده است سواری باکیفیت و نرمی در اختیار راکب این موتورسیکلت قرار بگیرد.

سیستم اگزوز یوشیمارو به‌دلیل استفاده از متریال تیتانیومی و همچنین حفظ ساختار مهندسی بر اصل برنولی در طراحی لوله‌های اگزوز، سبب تولید صدای مهیجی می‌شود. این ساختار مهندسی علاوه‌بر این‌که می‌تواند صدای مهیج و جذابی ایجاد کند، در تسهیل خروج دود از سیلندر نیز بسیار اثرگذار است.

همچنین سیستم آب-هوا خنک به‌لطف طراحی دو رادیاتور (یکی برای سیستم خنک‌کننده آب و دیگری برای روغن‌موتور) در کاهش دمای کاری پیشرانه، بسیار موثر است. از سوی دیگر، گیربکس 6 سرعته دنده‌ثابت با فواصل کوتاه و مکانیزم تسریع تعویض دنده می‌تواند تعویض دنده را به‌خوبی و بدون ضربه و تاخیر انجام دهد.

این امر سبب ایجاد شتاب عالی برای این موتورسیکلت می‌شود. ناگفته نماند که کاوازاکی نینجا ZX-25R در سال‌های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در فهرست بهترین اسپرت‌بایک‌های جهان قرار گرفته است و همواره به‌عنوان یکی از قوی‌ترین ‌و پرفورمنسی‌ترین اسپرت‌بایک‌های 4 سیلندر جهان شناخته می‌شود.

آریزو ۵ برقی در غرفه مدیران خودرو

آریزو۵ به‌عنوان سدان محبوب شرکت خودروسازی مدیران خودرو شناخته می‌شود که از سال ۱۳۹۵ تا به امروز در بازار خودرو کشورمان جایگاه خاصی دارد. حدود دوسال قبل بود که نسخه‌ نیو آریزو ۵ به‌بازار آمد و اخیرا نسخه اسپرت آن با پسوند آریزو ۵ اسپرت نیز راهی بازار شده است.

اگرچه طیف گسترده‌ای از آریزو ۵ را شاهد بودیم، اما این سدان کامپکت یک خودرو استراتژیک نیز به‌شمار می‌رود؛ چراکه شرکت مدیران خودرو درصدد برقی‌سازی آن برآمده و در نهایت این سدان کامپکت به‌صورت تمام‌برقی به تولید رسیده است.

استقبال مردم از وارداتی‌های باکیفیت در نمایشگاه خودرو

آریزو ۵ تمام‌برقی یا EV از نظر طراحی مشابه نسخه بنزینی بوده و تنها تفاوت آن جلوپنجره فاقد منافذ ورودی هوا و همچنین عدم وجود اگزوز در نمای عقب خودرو است. آریزو ۵ تمام‌برقی از نظر سطح تکنولوژی به‌سطح بالایی از فناوری کمپانی چری مزین است.

این خودرو دارای یک موتور PMSM یا همان موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم است. این پیشرانه نسل جدید الکتروموتور است که باتوجه به‌ساختاری که دارد، سبک وزن بوده تا با کاهش وزن بتواند قدرت و گشتاور لازم جهت حرکت خودرو را فراهم کند.

بر این اساس حداکثر قدرت تولیدی از موتور الکتریکی PMSM به ۹۰ کیلووات یا ۱۲۲ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن به ۲۷۵ نیوتون‌متر می‌رسد. این قدرت و گشتاور به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو در ۸.۴ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست می‌یابد.

حداکثر سرعت این سدان کامپکت تمام‌برقی ۱۵۲ کیلومتر برساعت است. یک پک باتری لیتیوم-یونی ۵۳.۶ کیلووات-ساعتی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. بر اساس آن‌چه شرکت مدیران خودرو اعلام کرده، آریزو تمام برقی با یک بار شارژ کامل می‌تواند حداکثر تا ۴۰۱ کیلومتر را بپیماید. همچنین اگر از شارژر جریان AC برای شارژ این خودرو استفاده شود، شارژ کامل آن حدود ۹ ساعت طول می‌کشد.

باتری در نظر گرفته شده برای آریزو ۵ تمام‌برقی به‌خوبی پاسخگوی نیاز راننده خواهد بود و این امر سبب می‌شود این سدان کامپکت تمام‌برقی در مقابل رقبای خود چیزی کم نداشته باشد. همین مساله سبب شده است آریزو ۵ تمام‌برقی گزینه مناسبی برای ناوگان حمل‌ونقل تاکسیرانی باشد.

جک تی ۹؛ پیکاپ تنومند کرمان‌موتور

جک تی ۹ گزینه‌ای جدید به‌حساب می‌آید که قرار است محاسبات بازار خودروهای پیکاپ را برهم بزند. اگرچه این خودرو در این مسیر رقبای سرسختی دارد، اما جک تی ۹ می‌تواند به‌راحتی با رقبای خود دست و پنجه نرم کند. از نظر طراحی جک تی ۹ خودرو جدید و به‌روزی محسوب می‌شود که با در نظر گرفتن رشد ابعادی، تنومند و با وقار است.

استقبال مردم از وارداتی‌های باکیفیت در نمایشگاه خودرو

زبان جدید طراحی جک تا حد زیادی استایل این ‌پیکاپ را اسپرت و جذاب کرده تا با یک خودرو کاملا مدرن مواجه باشیم. در طراحی داخلی این پیکاپ شاهد فضای مدرن و پیشرفته‌ای هستیم که زبان جدید طراحی این خودرو، به‌خوبی کابین راحت و جاداری را برای سرنشینان فراهم آورده است.

از نظر فنی، جک تی ۹ از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی دولیتری توربوشارژر بهره می‌برد که حداکثر می‌تواند ۲۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک قدرت و گشتاور را به‌چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌کند تا این خودرو به‌عنوان یک پیکاپ قدرتمند دو دیفرانسیل مطرح شود. این خودرو در حال حاضر به‌عنوان جدیدترین محصول کرمان‌موتور هنوز در سامانه یکپارچه خرید خودرو قرار نگرفته است. جک تی ۹ به‌زودی از سوی شورای‌رقابت قیمت‌گذاری خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =