BESS ) Battery Energy Storage System) range rover

فناوری BESS ) Battery Energy Storage System)  یک سیستم ذخیره‌سازی انرژی باتری مبتنی بر لیتیوم است که استفاده از آن به‌منظور تامین انرژی برای خودروهای لندروور (Land Rover) از جمله مدل‌های الکتریکی آن مانند Range Rover و Defender  انجام می‌شود.

این سیستم باتری به‌صورت یک باتری بزرگ و قابل شارژ طراحی شده است که از تکنولوژی‌های پیشرفته لیتیوم-یون استفاده می‌کند. این باتری برای خودرو انرژی لازم را فراهم می‌کند تا از آن برای حرکت و عملکرد مختلف خودرو استفاده کند؛ از جمله انرژی برای حرکت، سیستم‌های الکترونیکی و راحتی کاربر.

با استفاده از فناوری BESS، خودروهای لندروور می‌توانند از یک سیستم ذخیره‌سازی انرژی پیشرفته بهره بگیرند که به آن‌ها اجازه می‌دهد انرژی را به‌طور بهینه مدیریت کنند و عملکرد بهتری داشته باشند. همچنین امکانات الکترونیکی بیشتری را فعال کنند و تجربه رانندگی را بهبود بخشند.

با ذخیره ۲۷۰ کیلووات-ساعت انرژی، سیستم ذخیره انرژی باتری (BESS) می‌تواند تا ۹ دستگاه خودرو لندروور PHEVرا به‌طور همزمان و به‌طور کامل شارژ کند. شرکت لندروور قصد دارد از BESS برای تامین شارژ خودروهای رنجروور تمام‌الکتریکی خود استفاده کند که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

Allye MAX BESS با وزن حدود ۳.۵ تن دارای هفت بسته باتری رنجروور PHEV است. در طول آزمایش خارج از جاده Range Rover Electric، تیم مهندسی JLR از BESS برای شارژ سریع وسیله‌نقلیه در بین دو حرکت، شارژ کردن سیستم با اتصالات شبکه برق کم یا حتی خورشیدی استفاده می‌کند.

JLR می‌گوید شبکه بیش از ۳ هزار خرده‌فروش این شرکت می‌تواند از این پلت‌فرم برای پشتیبانی از شارژ سریع در جایی که اتصالات سریع‌تر شبکه در دسترس نیست، استفاده کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =